نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوهر افشان حرارتی چیست؟

اکثر چاپگرهای جوهر افشان از جوهر افشان حرارتی استفاده می کنند. درون هر پارتیشن مخزن جوهر، یک عنصر گرم کننده وجود دارد که حاوی مقاومت یا صفحه فلزی است. به عنوان پاسخ به سیگنال چاپگر، جریان کوچکی از طریق مقاومت یا فلز جریان می یابد تا گرم شود و جوهر دارای مقاومت به صورت حباب های بخار بسیار ریز درون نازل تبخیر می شود. در نتیجه، قطرات جوهر از نازل کارتریج به داخل کاغذ رانده می شوند. چنین فرآیندی فقط در کسری از میلی ثانیه رخ می دهد. در ادامه در رابطه با ایجاد این رنگ ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

جوهر افشان حرارتی

عوامل مهم در چاپ

چاپ به جریان روان جوهر بستگی دارد که در صورت خشک شدن سر چاپ، ممکن است مهار شود که این امر هنگام کم شدن سطح جوهر اتفاق می افتد. برای تمیز کردن جوهر خشک شده روی سر چاپ کارتریج، از 91٪ الکل ایزوپروپیل دناتوره شده استفاده کنید زیرا به اسفنج مهم برای انتقال جوهر به کاغذ آسیب نمی رساند.

ایزوپروپیل الکل باید با دقت استفاده شود زیرا آنها به اندازه کافی قوی هستند که می توانند مسدود شده را با استفاده از سرنگ یا قطره چکان حل کنند. آب مقطر بر روی پارچه ای بدون پرز نیز توصیه می شود زیرا آب شیر ممکن است حاوی آلودگی هایی باشد که سر چاپ را مسدود می کند.

موارد دیگر استفاده

این جوهر همچنین به عنوان خنک کننده برای محافظت از مواد گرمایشی صفحه فلزی عمل می کند. پس از اتمام جوهر و چاپ، عناصر گرمایشی کارتریج حرارتی معمولاً می سوزند و به چاپگر آسیب می رسانند. به محض کم شدن جوهر، کارتریج باید دوباره پر شود یا تعویض شود تا سر چاپ به دلیل گرم شدن بیش از حد آسیب نبیند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار رفع مشکل عدم ارتباط پرینتر با رایانه

پیزوالکتریک

چاپگرهای توشیبا از بلورهای پیزوالکتریک در هر نازل به جای عنصر گرم کننده استفاده می کردند. کریستال با اعمال جریان اندازه یا شکل خود را تغییر می دهد و این باعث افزایش فشار درون کانال جوهر می شود و قطره جوهر را از طریق نازل مجبور می کند.

از این نظر دو نوع کریستال اصلی استفاده می شود: دو شکل که با استفاده از برق خم می شوند و کشیده می شوند. کانالهای داخل چاپگر جوهر افشان پیزوالکتریک با استفاده از چندین روش تشکیل می شوند. با این حال، فرایند واحد مشترک، ورقه ورقه شدن صفحات فلزی است که شامل ویژگی های دقیق میکرو ساخته شده از چندین شکل است.

چنین محیط خنک امکان استفاده از جوهرهایی را فراهم می کند که پس از گرم شدن واکنش خوبی نشان نمی دهند. به عنوان مثال، حداقل 1/1000 از هر جوهر بخاطر گرمای شدید بخار می شود و جوهر نباید چاپگر را با محصولات تجزیه حرارتی مسدود کند. همچنین در برخی شرایط در مقایسه با طرح های جوهر افشانی حرارتی قطره جوهر کمتری ایجاد می کند.

قطعات

بدنه کارتریج: جوهر را ذخیره می کند. برخی دیگر ممکن است کف هیدروفوبیک داشته باشند که از پر کردن مجدد جلوگیری می کند.

  • سر چاپ: برخی از کارتریج های جوهر دارای سر چاپ روی خود هستند.
  • بستر پیزوالکتریک (مخصوص چاپگرهای پیزوالکتریک): حاوی کریستال پیزوالکتریک است.
  • مقاومت یا صفحه فلزی (برای چاپگرهای حرارتی): با استفاده از جریان الکتریکی ضعیفی که جوهر را گرم می کند، گرم می شود.
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =