نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوهر ساخته شده از عناصر چیست؟

جوهر ساخته شده از عناصر/ مخلوط های وسایل نقلیه و مواد رنگی، که توسط یک ماشین چاپ مکانیکی از حالت انبوه برای تشکیل تصویر روی یک سطح منتقل می شود، جوهر چاپ محسوب می شود. ترکیب اصلی آنها با توجه به فرآیند انتقال یا چاپ مورد استفاده متفاوت است.

جوهر ساخته شده از عناصر

طبقه بندی جوهر ها

امروزه، تقریباً همه چاپها در یکی از سه طبقه بندی فرآیند قرار می گیرند: تایپوگرافی یا چاپ حروف. لیتوگرافی، همچنین به عنوان پلانوگرافی یا افست، گراور شناخته می شود، که ممکن است به آن intaglio، photogravure یا rotogravure گفته شود.

تایپوگرافی

در چاپ تایپوگرافی، جوهر را به سطح برجسته و طراحی شده از فلز یا یک سطح لاستیکی برجسته، در نوع جداگانه حروف چاپی که به عنوان چاپ آنیلین یا فلکسوگرافی تعیین می شود، می زنند. از این سطح برآمده، معمولاً روی کاغذ، برداشتی ایجاد می شود.

لیتوگرافی

چاپ لیتوگرافی جوهر را به یک سطح فلزی یا سنگی اعمال می کند که قبلاً برای پذیرش جوهر فقط در بعضی مناطق مورد نظر درمان شده است. از آن مناطق جوهر در سطح دیگر برداشت ایجاد می شود.

فرایند گراور

این فرایند گراور از یک فرورفتگی حکاکی یا حکاکی شده در زیر سطح صفحه چاپ استفاده می کند. فقط فرورفتگی با جوهر پر می شود، که پس از آن با تماس به سطح دیگری منتقل می شود، و حکاکی حکاکی می شود.

توجه اولیه به فرمولاسیون جوهرهای چاپ روش یا چاپی است که انجام می شود. مطبوعات مجله rotogravure با سرعت بالا از یک مایع نازک با ویسکوزیته کم استفاده می کنند. این فرآیند می خواهد جوهر به راحتی در سلولهای مینیاتوری، اچ شده در زیر سطح سیلندر صفحه چاپ استفاده شود که می تواند از قسمت جدا نشده به طور موثر پاک شود و بلافاصله پس از تماس به سطح چاپ منتقل شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی جوهر افشان حرارتی پرینترهای توشیبا

از آنجا که جوهر گراور بیشتر در اثر تبخیر خشک می شود و فقط بخشی از آن به دلیل جذب توسط کاغذ است، از حلال های بسیار فرار در خودرو استفاده می شود. رزین یا چسب موجود در وسیله نقلیه کاملاً در حلال حل می شود و پس از مخلوط کردن رنگدانه ها، هنگام انتقال حسی ایجاد می کند که سریع خشک می شود و چسبناک نیست.

از دیگر کارایی های جوهر گراور

جوهر گراور نوع دیگری است، یکی برای حکاکی های فولادی – یا صفحه مسی، وسیله نقلیه کاملاً متفاوتی از قوام کوتاه و شبیه پروانه را به کار می گیرد. بدون چربی است زیرا بعد از اینکه حکاکی خط با جوهر پر شد، بدون توزیع جوهر در حکاکی، مقدار اضافی آن باید کاملاً از سطح حکاکی نشده صفحه پاک شود.

از آنجا که کاغذهای سخت سطح معمول چاپ برای این روند کند و دقیق هستند، جذب عامل کمترین خشک شدن است. از حلال های خشک کردن کندتر استفاده می شود تا جوهر در حکاکی خشک نشود. با این حال، حلال به اندازه کافی فرار است و چسب آن به اندازه کافی سخت است تا جوهر کاملا بدون چسبندگی خشک شود.

تفاوت بین فلکسوگرافی و لیتوگرافی

به غیر از جوهرهای فلکسوگرافی که با نوع لاستیکی و جوهرهای(Vaporin)  استفاده می شوند، با شعله های گاز کنترل شده خشک می شوند، جوهرهای تایپوگرافی و لیتوگرافی برای خشک شدن کمی به تبخیر متکی هستند. به طور کلی، جوهرهای تایپوگرافی دارای ویسکوزیته بالا و بدنه بلند یا (رشته ای) هستند، هنگام فشار دادن، چسبندگی یا چسبندگی دارند.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد جوهر حلال در پرینترهای توشیبا

جوهرهای لیتوگرافی حتی سنگین تر، اما کوتاه تر یا کمتر رشته ای هستند و دارای پوسته قابل توجهی هستند. وسایل نقلیه این جوهرها بندرت حاوی حلالهای فرار هستند. روغن های بدنه یا لاک های رزینی دارای خشک کن به عنوان وسیله نقلیه استفاده می شود. در درجه اول با اکسیداسیون خشک می شوند. روغن بذر چربی، لاک های بدنه روغن دانه لین، روغن تونگ و روغن سویا از مواد معمول این جوهرها هستند.

شباهت بین فلکسوگرافی و گراور

وسایل نقلیه فلکسوگرافی و خشک کن شعله بیشتر شبیه گراور هستند. آنها حاوی برخی از حلال های فرار هستند. ویسکوزیته این وسایل نقلیه با مقدار حلال و نوع چسب استفاده شده کنترل می شود. استفاده نهایی از محصول چاپی نیز در تعیین ترکیب خودرو نقش دارد.

به عنوان مثال، یک جوهر مجله برای چاپ بسته بندی آب نبات سلفون مناسب نیست زیرا وسیله نقلیه به طور رضایت بخشی نمی چسبد و ممکن است توسط مواد تشکیل دهنده آب نبات نرم شود. ویژگی هایی مانند براقیت، انعطاف پذیری، بو، شفافیت، مقاومت در برابر خراش، مالش، سایش و عملکرد شیمیایی اجزای خودرو را القا می کنند.

رنگدانه چست

رنگدانه ماده رنگی جوهر است. این یک قسمت جامد است که حل نشده باقی می ماند مگر اینکه از رنگ استفاده شود. به دلیل اینکه کاملاً درون خودرو پراکنده می شود، به ذرات بسیار ریز تبدیل می شود. برخی از رنگدانه های معدنی، از جمله اکسیدهای هیدراته آهن، گچ، سفید و خاک رس چین، در طبیعت وجود دارند و فقط برای خرد کردن، شستشو و تمیز کردن به جوهرها نیاز دارند.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر توشیبا پاسخ نمی دهد علت آن چیست؟

رنگدانه غیر الی

رنگدانه های غیر آلی تولید شده مهم عبارتند از زردهای کرومی، بلوز آهنی، پرتقال مولیبدات، قرمزهای کادمیوم و دی اکسید تیتانیوم. رنگدانه های آلی رنگ های نامحلول هستند که از مواد رنگی طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند. زردهای هانزا و بنزیدین، ​​متیل بنفشه و آبی طاووس، ائوزین، فلوکسین و لیتول-قرمزها رنگدانه های رایج این نوع هستند.

سیاههای مورد استفاده در چاپ جوهرها، استثنائات کمی، کربن دار، سیاه کربنی، سیاه کوره ای و لامپ است. از پودر برنز آلومینیوم، مس یا برنز آلیاژی برای تولید اثر فلزی استفاده می شود. وجود یک رنگدانه بر خصوصیات جوهر مانند براقیت، تیرگی، قوام، مقاومت در برابر محو شدن، دوام و تأثیر چربی یا صابون تأثیر می گذارد. استفاده از مواد چاپی انتخاب رنگدانه ها را محدود می کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =