نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

علت کمرنگ بودن کپی چیست؟

در این مقاله برآنیم تا پاسخگوی یکی از رایج ترین پرسش های مطرح شده از سوی کاربران دستگاه های کپی باشیم. اگر شما نیز از کاربران دستگاه های کپی هستید و اخیرا با مشکل کمرنگ بودن کپی و برگه های چاپ شده مواجه شده اید، مقاله زیر را از دست ندهید. کارشناسان ما در این مقاله ضمن پاسخگویی به این پرسش که چرا کپی کمرنگ است، راهکارهای موجود جهت رفع این مشکل را نیز با شما درمیان خواهند گذاشت.

در صورت استفاده از راهکارهای ارائه شده در بخش زیر و تداوم مشکل کمرنگ بودن کپی می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات توشیبا تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر را ثبت نمایید. کارشناسان سرویس در محل دستگاه کپی بلافاصله پس از تماس شما در محل حضور یافته و جهت رفع اشکالات پیش آمده در دستگاه اقدام می‌نمایند.

کمرنگ بودن کپی

علت کمرنگ بودن کپی را می توان غالباً در بخش کارتریج و تونر دستگاه جستجو کرد. زیرا اگر تونر یا کارتریج دستگاه کپی خالی یا خراب باشد، کپی‌های کمرنگ یا بی کیفیتی را ارائه خواهد داد. البته تنظیمات بد نرم افزاری و یا استفاده از کاغذهای نامرغوب نیز در کمرنگ بودن کپی بی تأثیر نیست. در بخش های آتی راهکارهای موجود جهت رفع این اشکال را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در صورتی که راهکارهای ذیل را بکار برده اما نتیجه مطلوبی را دریافت نمی کنید بهتر است جهت عیب یابی تخصصی دستگاه خویش به مرکز تعمیرات توشیبا مراجعه نمایید.

چگونه می توان کپی کمرنگ را اصلاح کرد؟

اگر مشکل کمرنگ بودن کپی به صورت خطوط عمودی سفید رنگ یا بخشهای محو در صفحه ظاهر شود، احتمالا اشکال پیش آمده به دلیل کمی میزان تونر است. بنابراین بهتر است کارتریج تونر جدیدی را نصب نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   منقضی شدن کارتریج چاپگر

ترکیبی از چاپ کم رنگ یا لکه دار می تواند نشان دهنده آن باشد که باید کارتریج تونر را تمیز کنید. بخشهای داخلی دستگاه خود را تمیز کنید.

کمرنگ بودن کپی ممکن است ناشی از بکارگیری کاغذهایی باشد که همخوانی چندانی با دستگاه ندارند. به عنوان مثال ممکن است کاغذ بیش از اندازه مرطوب و یا زیر باشد.

اگر کمرنگ بودن کپی ها در سرتاسر صفحۀ چاپ شده مشاهده گردد احتمالاً این اشکال ناشی از قرار گرفتن تنظیمات وضوح چاپ، روی بخش بسیار کم است. این احتمال نیز وجود دارد که حالت صرفه جویی در مصرف تونر فعال باشد. در چنین شرایطی بهتر است وضوح چاپ را تنظیم کرده و حالت صرفه جویی در مصرف تونر را غیرفعال کنید.

یکی دیگر از دلایل کمرنگ بودن کپی می تواند کثیفی سطح بخش LSU در داخل دستگاه کپی باشد. در چنین وضعیتی بهتر است بخشهای داخلی دستگاه را تمیز نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =