نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه ی تعویض کارتریج پرینتر لیزری توشیبا

تعویض کارتریج پرینتر لیزری/ کارتریج قسمتی از پرینتر می باشد که رنگ ها را تولید می نماید. ممکن است پس از استفاده های مستمر از پرینتر، این قسمت نیاز به تعویض داشته باشد. در این مقاله در رابطه با نحوه ی تعویض کارتریج پرینتر لیزری اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مرحله اول

در وهله ی نخست باید پرینتر را روشن نمایید. در بیشتر پرینتر ها برای دسترسی به کارتریج باید دستگاه را روشن نمایید.

همچنین ممکن است پس از روشن کردن پرینتر درب آن باز نشود به همین دلیل بهتر است آن را خاموش نمایید.

تعویض کارتریج پرینتر لیزری

مرحله دوم

سپس باید درب پرینتر را به طور کامل باز نمایید. در بعضی مدل ها و سری ها برای دسترسی به کارتریج باید دکمه ی ازاد سازی release را فشار دهید و بعد از فشار دادن آن درب به سمت شما باز می شود.

مرحله سوم

بعد از باز کردن درب پرینتر باید کارتریج قدیمی را خارج نمایید. ممکن است در مدل های مختلف دسته های کارتریج را نگهداری نمایند و برای خارج کردن کارتریج باید دسته رهاسازی را آزاد نمایید. همچنین ممکن است در بعضی از مدل ها دکمه ی آزاد سازی وجود داشته باشد که عموما به رنگ آبی در یک سمت کارتریج قرار گرفته باشد.

جمع شدن کاغذ بدون چسبیدن آن ها به یکدیگر

بعد از باز کردن این قسمت ها، باید کارتریج قدیمی و مصرف شده را به آرامی به سمت بالا و به طرف خود حرکت داده و آن را خارج نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار رفع کار نکردن دستگاه کپی

تعویض کارتریج پرینتر لیزری

مرحله چهارم

حال نوبت آن است که کارتریج جدید را از جعبه ی مورد نظر خارج نمایید. نکته ی مهم این است که بعد از خارج کردن کارتریج از جعبه بهتر است پلاستیک بسته بندی را جدا نکنید دلیل این عملکرد این است که گاهی ممکن است در طی حرکت دادن کارتریج جوهر در درام تونر ته نشین شده باشد. اما نتیجه ی این ته نشین شدن چیست؟ اصولا بعد از ته نشین شدن شاهد پرینت های بی کیفیت خواهید بود. برای جلوگیری از ته نشین شدن بهتر است کمی کارتریج را تکان دهید. نتیجه ی این عمل این است که پودر جوهر (تونر) در سر تا سر کارتریج پخش می شود.

مرحله پنجم

بعد از خارج کردن کارتریج و تکان دادن آن حال باید کارتریج را از بسته بندی پلاستیکی خارج نمایید. سپس نوار رنگی روی پرینتر را بکشید. این نوار وظیفه ی محافظت از کارتریج را بر عهده دارد.

تعویض کارتریج پرینتر لیزری

نکته ی مهم این است که باید مراقب باشید تا درام ایجاد کننده ی تصویر که در انتهای کارتریج قرار دارد را لمس نکنید. در اثر لمس این نقطه در درام لک هایی به وجود می آید که این لک ها می تواند در کیفیت چاپ تصاویر اختلال جدی را وارد نماید.

تعویض کارتریج پرینتر لیزری

مرحله ششم

بعد از انجام مراحل فوق و مراقبت از کارتریج حال نوبت به قرار دادن آن درون دستگاه می باشد. کارتریج جدید را به آرامی در قسمت مناسب خود قرار داده و بعد چفت ها و دسته های محافظ آن را ببندید تا به این قطعه آسیب وارد نشود.

این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج چاپ در ویندوز 10 را برطرف کنیم

مرحله هفتم

حال می توانید از پرینتر استفاده نمایید. برای اطمینان از اینکه کارتریج به طور کامل در مکان مناسب خود قرار گرفته است بهتر است یک پرینت آزمایشی را تهیه نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شش =