نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پاک کردن حافظه پرینتر و رفع ایرادات آن

پاک کردن حافظه پرینتر/ قبل از پرداختن به این موضوع که چگونه می توان حافظه پرینتر را پاک کرد، بهتر است به عواملی اشاره کنیم که کاربر را وادار به این کار (یعنی پاک کردن حافظه پرینتر) می کند؛ به بیانی دیگر بهتر می باشد به این موضوع بپردازیم که در مواجه کاربر با چه شرایطی و با مشاهده چه نشانه هایی، بهتر است که کاربر اقدام به پاک کردن حافظه ی چاپگر کند. درابتدا بد نیست بدانید که یک پرینتر، امکان دارد به علل متفاوتی، مانند گیر کردن و یا چروک شدن کاغذ، کار چاپ را متوقف کند. اما در صورتی که همه چیز به نظر خوب باشد و با این حال پرینتر اقدام به چاپ نکند، به احتمال زیاد، ایراد دستگاه پرینتر به دلیل پر شدن حافظه پرینتر می باشد.

در این مواقع، مشکل پیش آمده عمدتاً با یک فرمان در ویندوز و یا راه اندازی مجدد کامپیوتر رفع خواهد گشت و پرینتر کار چاپ را از سر خواهد گرفت. اما توجه کنید که اگر پاکسازی حافظه پرینتر مشکل پیش آمده را حل نکرد، می توانید مجدداً پرینتر را راه‌اندازی کنید. ( نکته مهم : توجه کنید که تمامی داده های متوقف شده در پرینتر در صورت راه اندازی مجدد پرینتر، پاک خواهند گشت. )

پاک کردن حافظه پرینتر
پاک کردن حافظه پرینتر

حافظه پرینتر چیست؟

اگر از کاربران همیشگی پرینتر باشید و استفاده طولانی مدت با دستگاه دارید، حتما می دانید که دستورات چاپی ارسال شده به پرینتر در زمان های مختلف، سبب ایجاد صفی از دستورات چاپ در کامپیوتر می شود. صف ایجاد شده که برای همه کاربران آن کامپیوتر کار می کند، لیستی از دستورات چاپ درخواستی را با تمامی داده ها مورد نیاز در حافظه موقت پرینتر که به آن قرقره چاپ ((Print Spool گفته می شود، ذخیره را انجام می دهد. در ادامه، زمانی که پرینتر دستوری از چاپ را انجام می دهد، کامپیوتر دستور بعدی چاپ را برای پرینتر ارسال یا همان SPOOL می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تأثیر رطوبت بر چاپگرها چگونه است؟

معمولا پرینترهای جوهرافشان خانگی، دستور پرینت ها را مستقیماً از اطلاعات SPOOL می کنند. در چنین شرایطی، توصیه می گردد تا برای پاک کردن اسناد گیر کرده، به جای پاک کردن حافظه پرینتر، داده های مذکور را مستقیماً از صف انتظار پاک نمایید. ( نکته : برخی از پرینترهای پیشرفته نظیر پرینترهای لیزری، درون خود برخوردار از حافظه ی موقت هستند. )

ریست فکتوری پرینتر

برخی از پرینترها، همچون دستگاه های کامپیوتری، اطلاعات دریافتی را در حافظه بلند مدت خود ذخیره می کنند. در این نوع از پرینترها با وجود قطع کردن اتصال برق پرینتر، اطلاعات همچنان در حافظه ی پرینتر باقی خواهند ماند. اطلاعات ذخیره مانده، معمولاً شامل تنظیمات شبکه و تنظیمات کاغذ است که در صورت نیاز به پاک کردن این اطلاعات، می توان از کُلد ریست (Cold Reset) که به آن تنظیم مجدد سرد نیز گفته می شود، استفاده کرد. Cold Reset در واقع، همان کاری را انجام می دهد که ریست فکتوری در گچت های امروزی انجام می دهد که به معنی باز گرداندن پرینتر به تنظیمات کارخانه.

ریست کردن پرینتر

شایان ذکر می باشد که اگر مشکل پیش آمده با پاک کردن پرینتر همچنان ادامه داشت و ایراد پیش آمده رفع نشد، امکان دارد ریست کردن پرینتر به کمک شما در زمینه رفع مشکل پیش آمده بیاید؛ چرا که این کار کمک خواهد کرد تا دستورات از حافظه پرینتر پاک شود. اکنون برای ریست کردن پرینتر، ابتدا پرینتر را خاموش کرده و دو شاخه ی آن را از پریز برق بکشید. پیش از اتصال مجدد سیم برق، پرینتر را برای دقایقی رها کنید تا مطمئن شوید حافظه تمام انرژی خود را از دست داده است.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل عدم اتصال تلفن به پرینتر

پس از زدن پرینتر به برق و روشن کردن آن، قبل از ارسال دستور پرینت جدید، منتظر بمانید تا پرینتر، روشنده شده و راه‌اندازی شود و در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر، می توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر توشیبا تماس بگیرید.

پاک کردن حافظه پرینتر با کنسل کردن دستورات چاپ

اگر قصد پاک کردن یا کنسل کردن دستورات چاپ داده شده به دستگاه را دارید، باید از دستورالعمل ارائه شده در این بخش استفاده نمایید. در صورتی که سیستم عامل نصب شده بر روی دستگاه شما، ویندوز 7 یا 8 می باشد، ابتدا به Control panel رفته و سپس گزینه Devices and printers را انتخاب نمایید. در این بخش پرینتر مورد نظرتان را پیدا کرده و روی آن کلیک راست نمایید. پس از این کار بر روی گزینه See What’s Printing کلیک نمایید و منوی پرینتر را باز کنید. در ادامه Cancel all document را انتخاب و بر روی گزینه YES را کلیک کنید. با این کار، لیست پرینت در عرض چند ثانیه حذف شده و حافظه پرینتر پاک خواهد شد.

مقالات مشابه:

معرفی کاغذ مناسب برای دستگاه کپی توشیبا

چگونه گوشی را به دستگاه پرینتر توشیبا متصل کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =