نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهکارهای رفع مشکلات رایج چاپگرها

مشکلات چاپگر همیشه در بدترین زمان ظاهر می شوند. اگر در حال چاپ از رایانه شخصی، تلفن یا رایانه خود هستید، در اینجا چند روش برای راه اندازی مجدد چاپگر وجود دارد. چاپگرها وقتی کار می کنند عالی هستند، اما اگر کار نکنند بسیار ناامید کننده است. در اینجا نحوه حل برخی از مشکلات رایج، از جمله چاپ نکردن کامل در نازل های مسدود شده و سایر موارد وجود دارد.

مشکلات رایج چاپگرها

علت از کار افتادن پرینتر ها

چاپگرها می توانند سالها و هزاران چاپ قابل اعتماد داشته باشند، اما همچنین می توانند از کار بیفتند یا به طور کامل کار کنند.  بعضی اوقات دلیل آن به همان اندازه استفاده بیش از حد یا زیاد ساده است. بسیاری از افراد از چاپگرهای جوهر افشان خود به اندازه کافی استفاده نمی کنند و این می تواند منجر به مشکلات جوهر خشک شده در مسدود کردن نازل شود. استفاده بیش از حد معمول کمتر از سواستفاده است: گیره های کاغذ، نوارهای مو و حتی مواد غذایی ممکن است در چاپگرها قرار بگیرند و باعث گرفتگی کاغذ (و بدتر) شوند.

چاپگر من چاپ نمی کند

دلایل زیادی برای چاپ نشدن چاپگر شما وجود دارد، بنابراین با شروع کار اصول اولیه مانند بررسی اینکه آیا پیام خطا یا چراغ هشدار روی چاپگر وجود دارد را بررسی کنید. مطمئن شوید که کاغذی در سینی وجود دارد، بررسی کنید که جوهر یا کارتریج های تونر خالی نیستند، کابل USB به برق وصل است یا چاپگر به Wi-Fi متصل است.

و اگر چاپگر شبکه یا بی سیم است، سعی کنید به جای آن از کابل USB استفاده کنید. طبق تجربه ما، برخی از چاپگرهای Wi-Fi از نظر اتصال غیرقابل اعتماد هستند. بنابراین ارزش این است که چاپگر و هر آداپتور شبکه برق متصل به آن را جدا کنید، سپس همه چیز را دوباره روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش پرکردن کارتریج چاپگر

چاپگر مناسب را انتخاب کنید!

بعضی اوقات دلیل چاپ نشدن چاپگر این است که شما برخی از نرم افزارها را نصب کرده اید که دارای یک چاپگر (مجازی) است و این خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کرده است. وقتی چاپ را فشار دهید، به جای اینکه سندی به چاپگر فیزیکی شما ارسال شود، یک فایل توسط این چاپگر مجازی ذخیره می شود.

برای بررسی این موضوع، از فهرست شروع صفحه Control Panel را باز کنید. سپس به دستگاه ها و چاپگرها بروید، روی چاپگر صحیح کلیک راست کرده و آن را به عنوان پیش فرض تنظیم کنید. (در حالی که آنجا هستید، همچنین می توانید از تنظیم وضعیت چاپگر بر روی Ready اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، این می تواند منبع مشکل باشد.)

بعد، اطمینان حاصل کنید که چاپگر صحیح در برنامه ای که از آن چاپ می کنید انتخاب شده است – باید گزینه ای را برای انتخاب از لیست مانند تصویر زیر مشاهده کنید

مشکلات رایج چاپگرها

مایکروسافت دارای یک عیب یاب چاپ است که می تواند به شناسایی مشکلات کمک کند. روی دکمه Fix it کلیک کنید، برنامه را بارگیری و اجرا کنید، سپس مراحل را در جادوگر دنبال کنید.

همچنین می توانید صفحه کنترل، دستگاه ها و چاپگرها را باز کنید، روی نماد چاپگر توشیبا کلیک راست کرده و عیب یابی را انتخاب کنید. این همیشه کمک نمی کند، اما ارزش آن را دارد که امتحان کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 17 =