نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

چیپست کارتریج پرینتر / کارتریج قطعه ای بسیار مهم در پرینتر است که وظیفه ی مهمی را در برعهده دارد. ممکن است شما نیز اسم کارتریج را شنیده باشید. این اسم اصولا هنگام تعمیر دستگاه بسیار به گوش می رسد. اصولا چیپست کارتریج یک برد الکتریکی است که محل قرار گیری آن در زیر کارتریج قرار دارد. به طور کلی وظیفه ی این قطعه شمارنده تعداد صفحات پرینت یا کپی توسط دستگاه می باشد. در این مقاله در رابطه با چیپست کارتریج اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم.

چیپست کارتریج پرینتر

ساختار چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

به طور کلی و کامل کارتریج ها تراشه ای ظریف از جنس سیلیکون می باشند. ممکن است عده ای نام چیپست، IC نیز شنیده باشند که جنس این قطعه نیز کریستال سیلیکونی می باشد.

قطعات الکتریکی چیپست ها شامل ترانزیستور، مقاومت و خازن ها در کناریکدیگر قرار دارند که همگی این قطعات بر روی ترانزیستور قرار دارد.

نحوه ی عملکرد چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

 همانطور که در قسمت اول اشاره شده چیپست کارتریج پرینتر توشیبا تعداد صفحات چاپ شده یا کپی گرفته شده در دستگاه را انجام می دهند. اما این وظیفه تنها به یک مورد ختم نمی شود. چیپست کارتریج وظیفه های مثل تشخیص سلامت، اصلی بودن و قابلیت چاپ داشتن کارتریج را مورد بررسی قرار داده و سپس اجازه چاپ را صادر می نماید. همچنین این چیپست زمانی که مخزن کارتریج خالی شده است ارور هایی را نمایش می دهد تا کاربر متوجه شود که کارتریج به پایان رسید است. (یکی دیگر از علائم پایان یافتن کارتریج نگرفتن برگه و کاغذ جدید توسط پرینتر است)

این مطلب را از دست ندهید   6 مرحله تمیز کردن پرینتر جوهری توشیبا

نکته ی جالب توجه این است که چیپست ها از میزان تونر و جوهر داخل کارتریج آگاهی ندارند و این ارور بر اساس شمارش و شماره کردن صفحات پرینت گرفته شده می باشد. سپس چیپست بر این اساس می تواند میزان تونر و جوهر باقی مانده را در مخزن تخمین زند.

نحوه ی تعویض کارتریج پرینتر لیزری

اصولا تعداد صفحات استاندارد برای چاپ و پرینت را کمپانی سازنده در کارخانه ها در چیپست تعریف می نمایند.

تعمیر چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

این قطعه نیز مانند قطعات دیگر که در پینتر قرار دارد ممکن است دچار اسیب و مشکل شود. در بعضی شرایط ممکن است چیپست ها ارور خالی بودن مخزن ها را نمایش دهند درحالی که این مخزن ها پر هستند. در این هنگام ممکن است دستگاه پرینت و کپی نیز نگیرد و کاغذ جدید را نپذیرد.

عمدتا این مشکلات بعد از شارژ کردن و خارج کردن کارتریج به وجود می آید. در صورت بروز این مشکل به راحتی می توانید این چیپست را تعمیر نمایید. در صورتی که بعد از تعمیر این مشکل برطرف نشد باید چیپست را تعمیر نمایید.

در بعضی از دستگاه های پرینتر به راحتی می توان از طریق نرم افزاری که بر روی پرینتر قرار داده شده است چیپست را ریست کرد. با ریست کردن کارتریج می تواند این مشکل را برطرف نماید.

در بعضی شرایط نیز راه حل پیش نهادی این است که چیپست را از پرینتر خارج نمایید. با اینکار دیگر تعداد صفحات شمارش نمی شوند و چیپست از مدار به طور کامل خارج شده و غیر فعال می شود.

این مطلب را از دست ندهید   مراحل تعمیر فیوزینگ پرینتر توشیبا

تعویض چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

ممکن است چیپست دچار خرابی شدید شده باشد و دیگر تعمیر چاره ی کار نباشد. در این شرایط تعویض چیپست امکان پذیر است. زمانی که ارور هایی مثل Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace  را مشاهده می نمایید شارژ یا تعویض کارتریج باید انجام شود. در صورتی که شارژ و تعویض کارتریج را به طور صحیح انجام داده اید و دوباره شاهد این ارور ها بودید پس چیپست کارتریج نیاز به تعویض دارد. اصولا تعویض چیپست ممکن است به صرفه نباشد اما تنها راه حل برای این موضوع تعویض آن است. بعد از تعویض این قطعه دستگاه مجددا صف شده و قابلیت شارژ دستگاه صورت می گیرد.

برای تعویض این قطعه بهتر است از تعمیرکاران با تجربه نمایندگی تعمیرات توشیبا استفاده نمایید همچنین لازم به ذکر است که بهتر است برای تعویض از قطعه ی اورجینال و اصلی استفاده نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =