نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کم رنگی در پرینتر توشیبا یک مشکل رایج در پرینترهای لیزری است که منجر به تولید پرینت های محو شده می شود. این می تواند عملکرد پرینتر لیزری را تحت تاثیر قرار دهد زیرا از آنها در دفاتر برای چاپ حجم بالایی از چاپ استفاده می شود. اغلب، مشکلات کم رنگی در پرینترهای قدیمی‌تر و پرکاربرد رخ می‌دهد، اما ممکن است برای پرینترهای جدیدتر نیز رخ دهد. با این حال، راه های زیادی برای جلوگیری از کم رنگی در پرینتر توشیبا در پرینترهای لیزری وجود دارد. انجام منظم آنها به حفظ طول عمر پرینتر و عملکرد آن کمک می کند. برخی از تکنیک‌ها برای جلوگیری از کم رنگی پرینتر در زیر توضیح داده شده‌اند.

قرارگیری مناسب جهت رفع کم رنگی در پرینتر توشیبا

این مشکل می تواند منجر به پرینت بسیار محو شده ای شود که در مقایسه با نسخه نرم افزاری اصلی ذخیره شده در رایانه، پایین تر است. کم رنگی پرینتر می‌تواند منجر به کمبود جزئیات در پرینت شود که باعث می‌شود آن را برای هر هدفی نتوان استفاده کرد. این مشکل عمدتاً به دلیل عملکرد نادرست درام چاپ یا واحد فیوزر رخ می دهد. در نتیجه، فیوزر تونر را به دمای مناسبی گرم نمی‌کند که مانع از چسبیدن درست آن به درام و در نتیجه سبک‌تر و کم‌رنگ‌تر ظاهر شدن روی کاغذ شود.

قرار گرفتن مناسب واحد پرینتر در داخل یک اتاق عامل کلیدی است که طول عمر آن را تعیین می کند. ایده آل است که پرینتر را در اتاقی عاری از هرگونه رطوبت نگه دارید، زیرا رطوبت می تواند باعث لخته شدن قدرت تونر و در نتیجه ایجاد کم رنگی پرینتر شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی قابلیت های دستگاه کپی Studio163

تمیز کردن و گردگیری منظم پرینتر به حذف هرگونه گرد و غبار کمک می کند که به نوبه خود باعث افزایش طول عمر و عملکرد روان پرینتر می شود.

چک کردن فیوزر

کم رنگی در پرینتر توشیبا نیز می تواند به دلیل عملکرد نادرست واحد فیوزر رخ دهد. راه‌های مختلفی برای انجام تعمیرات و تنظیمات در عملکرد فیوزر وجود دارد که در دفترچه راهنمای عملیات ذکر شده است.

این شامل تغییر دمای فیوزر می شود تا تونر کاملاً روی کاغذ بچسبد. اگر دمای واحد فیوزر قابل تنظیم نیست، بهتر است آن را با کمک یک تکنسین حرفه ای تعویض کنید.

تعمیر و تعویض واحد درام 

یکی دیگر از اجزای حیاتی که می تواند باعث ایجاد کم رنگی پرینتر در پرینتر لیزری شود، واحد درام است. درام وظیفه انتقال پودر تونر بر روی سطح کاغذ برای تشکیل پرینت را بر عهده دارد.

اغلب، یک درام قدیمی می تواند چندین خطای پرینتر ایجاد کند و بهتر است آنها را با یک درام جدید جایگزین کنید. اگر یونیت درام نو است و خطای ghosting همچنان ادامه دارد، بهتر است درام را توسط یک تکنسین حرفه ای تعمیر کنید.

خرابی قطعه ی درام به تنهایی می تواند باعث بروز مشکلاتی دیگری در پرینتر شود اما به یاد داشته باشید که برای تعویض ان باید حتما از فردی حرفه ای کمک بگیرید.

کم رنگی پرینت یکی از رایج ترین مشکلات می باشد. امیدواریم از طریق این مقاله راهکارهای مناسب را برای عیب یابی و رفع آن قرار داده باشیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =