نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

میزان تأثیر رطوبت بر چاپگرها

رطوبت به دلیل تأثیر آن بر روی دو عنصر مختلف فیزیکی: کاغذ و جوهر یا تونر، می تواند در چاپ مشکل ایجاد کند. رطوبت بسیار زیاد و کم می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. در بیشتر موارد، نگه داشتن محل کار دفتر یا شرکت در سطح رطوبت راحت، چنین مشکلی را حل یا کاهش می دهد. این می تواند شامل کنترل دما، استفاده از تهویه هوا یا استفاده از تجهیزاتی مانند مرطوب کننده یا رطوبت گیر باشد. با ما همراه باشید تا با چند راه حل کاربردی این مشکل را برطرف نمایید.

اندازه گیری رطوبت محیط

روش های مختلفی برای اندازه گیری رطوبت وجود دارد. معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد رطوبت نسبی است که مقدار بخار آب موجود در هوا را با مقدار کلی که هوا می تواند مقایسه کند مقایسه می کند.

این معیار این واقعیت را در نظر می گیرد که هوا می تواند مقادیر مختلف آب را در دماهای مختلف نگه دارد. به همین دلیل، تنظیم درجه حرارت برای جلوگیری از افراط و تفریط، به نوبه خود می تواند به مدیریت مسائل مربوط به رطوبت چاپگر کمک کند.

می توانید رطوبت نسبی را با استفاده از رطوبت سنج اندازه گیری کنید که در هر دو مدل مکانیکی و الکترونیکی موجود است.

اگر رطوبت سنج ندارید، هوارد فنتون مشاور چاپ توصیه می کند که مطمئن شوید که چاپگرها را فقط در مناطقی کار می کنید که کار با آن راحت است و هوا بیش از حد رطوبت و خشک نیست.

جلوه ها

اثرات رطوبت بالا به نوع چاپگر بستگی دارد. با پرینترهای لیزری، مشکلات موجود در صفحه به هم چسبیده در چاپگر هستند (این مسئله مخصوصاً اگر می خواهید ورق های دو طرفه را چاپ کنید مشکل ساز می شود)، قسمت های رنگی اشباع می شوند و از صفحه صفحه لایه برداری پوست خارج می شود.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

چاپگرهای جوهر افشان از جوهر مایع استفاده می کنند، بنابراین خطر گسترش جوهر، نشان دادن از طریق کاغذ یا لکه دار شدن قبل از خشک شدن آن بیشتر است.

رطوبت کم

همچنین چاپ می تواند در محیط های کم رطوبت مشکل ساز شود. مواردی که در اینجا وجود دارد عبارتند از: به نظر می رسد که جوهر سبک است یا کمرنگ می شود زیرا خیلی زود خشک شده است، صفحات به دلیل الکتریسیته ساکن بهم می چسبند و متن و تصاویر به نظر می رسد که به دلیل کوچک شدن کاغذ در حین چاپ، پخش یا حتی تکرار می شوند.

نوع کاغذ

زیراکس و تولیدکننده دستگاه کپی و چاپگر خاطرنشان می کنند که رطوبت هوا می تواند کاغذ و همچنین تجهیزات را با مشکل روبرو کند. توصیه می شود کاغذ را در شرایطی با رطوبت نسبی بین 15 تا 85 درصد ذخیره کنید و می گوید تهویه هوا بیشتر محیط ها را در این محدوده نگه می دارد.

رطوبت زیاد باعث تکان خوردن کاغذ می شود در حالی که رطوبت کم باعث سفت شدن کاغذ می شود که این امر می تواند باعث گرفتگی شود. زیراکس همچنین پیشنهاد می کند که رم های کاغذی را تا زمان پر کردن چاپگر مهر و موم شده نگه دارید و هر گونه ورق اضافی را در یک کیسه پلاستیکی قابل جابجایی نگه دارید.

تعمیر چاپگرهای خود را به کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات توشیبا بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =