نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تعمیر لیزر پرینتر توشیبا

تعمیر لیزر پرینتر / برای چاپ و پرینت مطالب وجود نور امری ضروری است که لیزر ها این وظیفه را در پرینتر ها بر عهده دارند. لیزرها یکی از قطعات مهم در پرینتر ها هستند که نقش مهمی در نور و کیفیت خروجی این دستگاه ایفا می نمایند. اصولا این قطعات از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. این قطعه ها در پرینتر های لیزری قرار گرفته اند و حکم نور را برعهده دارند. ایجاد خطا و اشکالی در این قطعات می تواند کیفیت و رنگ چاپ را تحت تاثیر خود قرار دهد. در ادامه ی این مقاله در رابطه با لیزر پرینتر و نحوه ی تعمیر لیزر پرینتر توشیبا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

تعمیر لیزر پرینتر

نقش لیزر در پرینتر چیست؟

در پرینتر های لیزری قطعه ی به نام بونیت وجود دارد. این قطعه قطعاتی از جمله لیزر، برد لیزر، برد گرداننده و آینه کوچک عدسی را در برد خود قرار داده است. عملکرد این قطعه به این گونه است که نور پرینتر را فراهم می نماید. برگه ی خارج شده از دستگاه، روشن بوده و همچنین نور و کیفیت رنگ ها نیز بسیار مطلوب می باشد. زمانی که این قطعه مورد آسیب قرار گیرد اصولا نور کافی به دستگاه نمی رسد و فرایند چاپ نیز با اشکال مواجه می شود.

https://printer-toshiba.ir/%d8%ac%d9%85%d8%b9-%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%ba%d8%b0-%d8%af%d8%b1-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

خرابی این قطعه افت نور را به همراه دارد. پس با توجه به نکات گفته شده لیزر ها در کیفیت پرینت نقش بسیار مهمی را برعهده دارند. در صورت مشاهده ی پرینت های بی کیفیت و سیاه سفید حتما به تعویض و تعمیر این قطعه اقدام نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با روش های تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا

علائم خرابی لیزر پرینتر توشیبا

خرابی در لیزر نیز در ابتدا علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهد. در صورتی که این علائم را نادید بگیرید ممکن است اشکالات و خرابی های پیچیده و مشکل آفرینی بروز پیدا کند. علائم عمده و شایع این قطعه اصولا تار بودن خروجی دستگاه می باشد. علائم بعدی نیز ممکن است بعد از خارج شدن برگه از پرینتر فوکوس مناسب و لازم وجود نداشته باشد. اصولا این علائم بعد از شارژ کارتریج  خود را بروز می دهد. در صورتی که شارژ و خروج کارتریج به طور مناسب انجام نشود شاهد این گونه علائم و خطاها خواهیم بود.

گاهی ممکن است پین آیینه از قسمت خود جدا شود در این هنگام عملکرد لیزر کاهش پیدا کرده و کیفیت و نور پرینت دستگاه افت خواهد کرد. نکته بعد این است که متداوم بودن این مشکلات ممکن است مشکلات پیچیده ای را بوجود آورد. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا در صورت مشاهده ی این خطاها بهتر است هرچه سریع تر این مشکل را برطرف نمایید.

نحوه ی تعمیر لیزر پرینتر توشیبا

بعد از بررسی این مشکل توسط تعمیرکاران و افراد با تجربه این قطعات را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که افت کیفیت در اثر خارج شدن پین آینه باشد با رفع این مشکل و قرار دادن ان در جای مناسب خود می تواند لیزر را تعمیر نمود. در بعضی شرایط ممکن است دلیل به وجود آمدن اختلالات و افت کیفیت خرابی سوکت ها باشند. تعمیرکاران به راحتی با تعویض این سوکت ها می توانند مشکل را برطرف نمایند. همچنین اختلال در سیم پیچی سوکت ها نیز می تواند باعث وجود آمدن اختلال در پرینتر توشیبا شود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی دلایل چاپ روی شیب چاپگر

اگر در شرایط دیگر هیچ یک از اختلالات گفته شده مشاهده نشد. اصولا تعویض یونیت لیزر صورت می گیرد. در صورت تعویض این قطعه مشکل دستگاه به طور کامل برطرف می شود و سپس کیفیت و نور کاغذ های چاپ شده به حد مطلوب و مناسب خود می رسد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =