نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه تعمیر پرینت های لکه دار، خط دار یا مخدوش پرینتر توشیبا

علت پرینت داشتن متن و تصاویر لکه دار یا تحریف شده و کاراکترهای بی معنی تصادفی می تواند به دلایل متعددی باشد. برای رفع مشکل، توصیه می کنیم هر یک از بخش های زیر را به ترتیب مطالعه کنید. آنها به صورت سیستماتیک نوشته شده اند تا مشکل را به کارآمدترین شکل ممکن عیب یابی کنند.

مسائل کاغذی

اگر از کاغذ دیگری غیر از کاغذ پرینتر توشیبا استاندارد استفاده می کنید، ممکن است لکه، متن ناهموار یا کج یا متنی را ببینید که از لبه های کاغذ خارج می شود. برای تأیید اینکه این مشکل نیست، برگه‌های 8.5 x 11 را در پرینتر توشیبا خود امتحان کنید. اگر پرینتر توشیبا شما با کاغذ استاندارد خوب کار می کند، ممکن است مشکل اندازه یا بافت داشته باشید. اگر نه، به بخش بعدی بروید.

اندازه‌های انتخابی کاغذ ممکن است به کاربران نیاز داشته باشد که یک نوار لغزنده را حرکت دهند یا کاغذ را به روشی غیر سنتی به پرینتر توشیبا وارد کنند. برای مراحل بارگذاری کاغذ با اندازه های مختلف در پرینتر توشیبا به اسناد پرینتر توشیبا خود مراجعه کنید. علاوه بر این، برخی از انواع کاغذ دارای بافت های متفاوتی بر روی سطح هستند که باعث ایجاد لکه، رگه یا خطوط می شود. در نتیجه، برخی از انواع کاغذ با دستگاه شما سازگاری ندارند.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که هوا اغلب مرطوب است، رطوبت موجود در هوا می تواند توسط کاغذ پرینتر توشیبا جذب شود. هنگام چاپ روی کاغذی که حتی کمی مرطوب از رطوبت است، جوهر روی کاغذ لکه می‌شود، رنگ‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و متن یا تصاویر می‌توانند مخدوش شوند. بررسی کنید که آیا کاغذ مرطوب است و سعی کنید کاغذ را در پرینتر توشیبا جایگزین کنید تا ببینید آیا کیفیت چاپ بهبود می یابد یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی چیپست کارتریج پرینتر

 پرینت های لکه دار، خط دار یا مخدوش پرینتر

مشکل مربوط به درایور

اگر یک پرینتر توشیبا متن ناخوانا یا نویسه های عجیب و غریب را چاپ می کند، ممکن است با مشکل مربوط به درایور مواجه شده باشید. آخرین درایورهای پرینتر توشیبا خود را دانلود و نصب کنید. برای فهرستی از تولیدکنندگان پرینتر توشیبا و پیوندهایی به بخش های درایور در وب سایت های آنها، به فهرست درایورهای پرینتر توشیبا ما مراجعه کنید.

هدهای چاپ کثیف یا نامناسب

پرینتر توشیبا شما ممکن است به دلیل کثیف بودن هدهای چاپ، متن مبهم، تار یا دیگر متنی را چاپ کند. همه پرینتر توشیباهای مدرن دارای حالت خود تمیز شوندگی هستند که هدهای چاپ را تمیز می کند و تجهیزات داخلی اضافی مورد استفاده در فرآیند چاپ را تمیز می کند. اگر اغلب از پرینتر توشیبا خود استفاده می کنید یا بیش از یک سال است که از آن استفاده می کنید، توصیه می کنیم عملکرد تمیز کردن پرینتر توشیبا را اجرا کنید. برای جزئیات در مورد نحوه اجرای عملکرد تمیز کردن، زیرا برای هر مارک و مدل پرینتر توشیبا متفاوت است، با اسناد پرینتر توشیبا خود مشورت کنید.

مشکلات کارتریج جوهر

اگر بیش از چند ماه است که از یک کارتریج استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید سطح جوهر یا تونر را بررسی کنید. در اکثر پرینتر توشیباهای مدرن، می‌توانید این سطوح را با استفاده از نرم‌افزار یا یک نشانگر نور در جلوی دستگاه بررسی کنید (برای جزئیات بیشتر در مورد چراغ‌های نشانگر به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید).

اگر بیش از یک سال است که از یک کارتریج جوهر استفاده می‌کنید، ممکن است خشک شود یا هدهای چاپ ممکن است با باقیمانده جوهر لکه دار شوند. در حالی که می توانید هد چاپ را تمیز کنید، توصیه می کنیم کارتریج جوهر را برای بهترین نتیجه تعویض کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با مزایا/ معایب پرینترهای توشیبا

مشکلات سخت افزاری پرینتر لیزری

پرینتر لیزری

یک پرینتر توشیبا لیزری دارای اجزای سخت افزاری متعددی است که می تواند باعث مشکلاتی در کیفیت چاپ شود. یکی از سخت افزارهایی که باید بررسی شود، مجموعه کارتریج تونر و درام است. اکثر پرینترهای لیزری شامل درام با کارتریج تونر هستند. خود درام ممکن است معیوب باشد، که منجر به استفاده نادرست تونر روی کاغذ یا لکه شدن تونر به دلیل استفاده بیش از حد تونر روی کاغذ می شود. یک درام معیوب همچنین می تواند باعث شود خطوط چاپ روی کاغذ ظاهر شوند، اغلب در یک مکان روی هر تکه کاغذ. خطوط چاپی متعددی می توانند روی کاغذ ظاهر شوند که به طور مساوی بین یکدیگر فاصله دارند.

ممکن است خود کارتریج تونر دارای “نشت” تونر باشد که باعث می‌شود تونر اضافی روی کاغذ و سایر قسمت‌های پرینتر توشیبا لیزری وارد شود. به طور کلی نشت تونر می تواند روی کاغذ و داخل پرینتر توشیبا به هم ریخته شود.

یکی دیگر از قطعات سخت افزاری در پرینتر توشیبا لیزری که باعث بروز مشکلاتی می شود، فیوزر است. این جزء است که تونر را برای چسبیدن به کاغذ فیوز می کند یا می چسباند. هنگامی که به درستی ذوب نمی شود، اگر تونر غیر ذوب شده به غلتک ها بچسبد، ممکن است تونر روی کاغذ لک شود.

در صورت خرابی درام یا نشتی تونر، بهتر است کل کارتریج تونر را تعویض کنید. اگر شک دارید که فیوزر خراب است، بهتر است پرینتر لیزری را در نمایندگی تعمیرات توشیبا تعمیر کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =