نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آشنایی با خرابی های نرم افزاری پرینترهای توشیبا

خرابی های نرم افزاری پرینترهای توشیبا/ داشتن پرینتر توشیبا خود در خانه یا محل کار مزایای بی شماری دارد. برای چاپ اسناد، بلیط ها و حتی تصاویر نیازی به مراجعه به چاپخانه یا محل دوست خود ندارید. با این حال، مانند هر دستگاه یا وسیله الکترونیکی دیگری، پرینتر توشیباها اگر به درستی نگهداری نشوند ممکن است خراب شوند.

برخی از رایج ترین مشکلات پرینتر توشیبا که اکثر ما تجربه کرده ایم عبارتند از گیر کردن کاغذ، کندی چاپ، چاپ ناهموار و خروجی رنگ اشتباه. اگر به طور مکرر از پرینتر توشیبا خود استفاده می کنید، می دانیم که مشکلات مداوم با پرینتر توشیبا چقدر آزاردهنده است. چه فیدر کاغذ پرینتر توشیبا شما گیر کرده باشد یا جوهر شما تمام شده باشد، ما برخی از رایج ترین مشکلات پرینتر توشیبا را در زیر به همراه راه حل های آنها پوشش داده ایم.

 پرینتر توشیبا بسیار کند کار می کند

این بستگی به نوع پرینتر توشیبای دارد که استفاده می کنید. برخی از پرینتر توشیباها (مانند پرینتر توشیباهای عکس) برای تولید چاپ با کیفیت با سرعت کمتری چاپ می کنند، در حالی که برخی از پرینتر توشیباها بسیار سریعتر چاپ می کنند، اما کیفیت پایینی دارند. اگر مرتباً از پرینتر توشیبا استفاده می کنید و متوجه شده اید که پرینتر توشیبا شما کندتر از قبل کار می کند، ممکن است لازم باشد کیفیت چاپ را در تنظیمات پرینتر توشیبا تغییر دهید.

برای تغییر تنظیمات، موارد زیر را در رایانه ویندوز خود انجام دهید:

  1. در کادر جستجو در نوار وظیفه، Control Panel را تایپ کنید. Control Panel را باز کرده و Devices and Printers را انتخاب کنید.
  2. روی پرینتر توشیبای که استفاده می کنید کلیک راست کرده و “Printing Preferences” را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه “کاغذ/کیفیت” کلیک کنید و حالت چاپ را از گزینه های لیست شده در “تنظیمات کیفیت” انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج چاپگرهای توشیبا

اگر نمی توانید نحوه تغییر تنظیمات پرینتر توشیبا خود را پیدا کنید، دستورالعمل های مدل پرینتر توشیبا خود را در دفترچه راهنما اجرا کنید. همچنین این امکان وجود دارد که غلطک های پرینتر توشیبا شما شروع به خرابی کرده باشد که منجر به کاهش سرعت چاپ شود.

خرابی های نرم افزاری پرینترهای توشیبا

 چاپ ها رنگ های محو شده اند

کیفیت چاپ نه تنها به پرینتر توشیبا بلکه به جوهر یا کارتریج تونر نیز بستگی دارد. کارتریج های جوهری که در پرینتر توشیباهای جوهر افشان استفاده می شوند حاوی مایع هستند، در حالی که کارتریج های تونر مورد استفاده در پرینتر توشیباهای لیزری حاوی پودر هستند. جوهر داخل کارتریج جوهر بسته به پرینتر توشیبای که دارید، می تواند بر پایه رنگ یا پیگمنت باشد. اگر پرینتر توشیبا شما از کارتریج جوهر استفاده می‌کند و رنگ‌های چاپ‌شده محو شده است، ممکن است جوهر خشک شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

آیا می دانستید که نوع کاغذی که استفاده می کنید بر کیفیت چاپ نیز تاثیر می گذارد؟

مطمئن شوید که از نوع مناسب کاغذ چه روکش دار یا بدون روکش استفاده می کنید. کاغذهای بدون پوشش، کاغذهای چاپی هستند که بازتابنده نیستند، در حالی که کاغذهای روکش دار دارای روکش مات/مات یا براق هستند. اگر کاغذ مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از تونر باشد. سعی کنید تونر را بیرون بیاورید، چند بار کمی تکان دهید و دوباره داخل پرینتر توشیبا قرار دهید. از دست زدن به رول تونر خودداری کنید زیرا ممکن است اثر انگشت باقی بماند. این باید به حل مشکل کمک کند.

اگر مکرراً چاپ نمی کنید، گاهی اوقات تونر ته نشین می شود و باید «فعال شود».

این مطلب را از دست ندهید   دلایل وجود رگه های جوهر چاپگر روی کاغذ

 پس از چاپ هر سند، یک صفحه کاغذ خالی ظاهر می شود

دلیل چاپ کاغذ اضافی تنظیمات چاپ یا قدیمی بودن یا خراب بودن درایور پرینتر توشیبا است. برای رفع این مشکل، می‌توانید درایورهای پرینتر توشیبا خود را دوباره نصب یا به‌روزرسانی کنید. این تنظیم معمولاً در دفاتری که حجم چاپ بالا است استفاده می‌شود و اگر چند نفر از یک پرینتر توشیبا استفاده می‌کنند مفید است. قبل از هر پرینت یک ورق کاغذ اضافی برای شناسایی سند و صاحب آن تولید می شود. این صفحات اضافی به عنوان “صفحات جداکننده” نامیده می شوند.

هنگامی که صفحات جداکننده را بین تعداد معینی از کپی ها درج می کنید، می توانید تعیین کنید که صفحه جداکننده قبل یا بعد از هر پشته درج شود. اگر بعد از هر کار چاپی نمی‌خواهید یک صفحه کاغذ خالی داشته باشید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر گزینه «Print Directly To The Printer» را انتخاب کنید:

  1. در کادر جستجو در نوار وظیفه، “کنترل پنل” را تایپ کنید. روی «کنترل پنل» کلیک کنید و «دستگاه‌ها و پرینتر توشیباها» را انتخاب کنید.
  2. روی پرینتر توشیبای که استفاده می کنید کلیک راست کرده و “Printer Properties” را انتخاب کنید.
  3. اکنون، روی تب Advanced کلیک کنید، گزینه Print Directly To The Printer را انتخاب کنید. روی Apply کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

چگونه درایورهای پرینتر توشیبا را دوباره نصب کنیم؟

  1. کلید Windows + X را فشار داده و گزینه Device Manager را انتخاب کنید.
  2. درایور پرینتر توشیبا خود را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و «Uninstall Device» را انتخاب کنید.
  3. در صورت وجود، علامت “Remove Driver Software” را برای دستگاه خود علامت بزنید و روی “Uninstall” کلیک کنید.
  4. هنگامی که درایور پرینتر توشیبا را حذف کردید، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، پرینتر توشیبا خود را متصل کرده و آن را روشن کنید. ویندوز درایور پیش فرض پرینتر توشیبا شما را نصب می کند.
این مطلب را از دست ندهید   8 نکته خرید پرینتر توشیبا

چگونه درایور پرینتر توشیبا را به روز کنیم؟

برای به روز رسانی درایور پرینتر توشیبا، از وب سایت برند پرینتر توشیبا دیدن کنید و آخرین درایورهای مدل پرینتر توشیبا خود را دانلود کنید. اگر در مورد مدل پرینتر توشیبا مطمئن نیستید، می توانید دفترچه راهنمای پرینتر توشیبا را بررسی کنید. دفترچه راهنما باید بتواند شما را در مورد به‌روزرسانی درایورهای پرینتر توشیبا راهنمایی کند، خواه رایانه شخصی ویندوزی داشته باشید یا دستگاه macOS.

تعمیر پرینتر در نمایندگی تعمیرات توشیبا توسط کارشناسان این مرکز انجام می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =