نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

طرز کار چاپگرهای جوهر افشان به چه صورت است؟

دو نوع از چاپگر ها وجود دارد که به نام های چاپگر جوهر افسان و لیزری آن ها را می شناسیم. این دو چاپگر در روند کار و کارکردن تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که در ادامه در رابطه با ویژگی و نحوه ی کار این دو دستگاه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

فناوری (چگونه کار می کند)

چاپگرهای جوهر افشان جوهر مایع را از طریق نازل های میکروسکوپی روی کاغذ می پاشند مانند تصویر زیر.

طرز کار چاپگرهای جوهر افشان

از طرف دیگر، پرینترهای لیزری دارای یک واحد درام هستند که پودر تونر را با گرما روی کاغذ ذوب می کند (یا ذوب می کند).

بنابراین، در یک نوع چاپگر از جوهر استفاده می شود، در نوع دیگر از پودر استفاده می شود. چاپگرهای جوهر افشان قطرات جوهر را اسپری می کنند در حالی که چاپگرهای لیزری پودر تونر را روی کاغذ ذوب می کنند.

با این تفاوت در کاربرد بین دو نوع چاپگر جوهر افشان و لیزر، این باور رایج است که لکه گیری در چاپگرهای جوهر افشان بیشتر از لیزر است. این گفته نمی شود که همه چاپگرهای جوهر افشان انجام می دهند. چاپگرهای جوهر افشان که از جوهر مبتنی بر رنگدانه استفاده می کنند به احتمال زیاد لک نمی زنند در حالی که جوهر مبتنی بر رنگ برای خشک شدن جوهر به خشک شدن بیشتری نیاز دارد. و این نیز می تواند تا حد زیادی به کاغذی که چاپ می کنید بستگی داشته باشد. بعضی از انواع کاغذ جوهر را بهتر جذب می کنند در حالی که بعضی از آنها جذب نمی کنند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی قابلیت های چاپگر جوهرافشان توشیبا

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ به خروجی شما نیاز دارد. به طور خلاصه، اگر شما نیاز به چاپ عکس های زنده با کیفیت نمایشگاه دارید، به دنبال یک چاپگر جوهر افشان عکس حرفه ای باشید که تصاویر با وضوح بالا تولید کند. اگر آنچه شما نیاز دارید یک چاپگر قابل اعتماد است که می تواند اسناد واضح را چاپ کند، یک چاپگر لیزری همان چیزی است که شما نیاز دارید.

تصور رایج این است که چاپگرهای جوهر افشان با تصاویر رنگی بهتر هستند و چاپگرهای لیزری برای متن سیاه و سفید بهترین هستند. فناوری پشت این دو چاپگر همچنین محدودیت های آنها را در رابطه با کیفیت نتایج چاپ آنها تعیین می کند. این تفاوت هنگام چاپ عکسهای حرفه ای با وضوح بالا به طور محسوسی خود را نشان می دهد.

پیشرفت در تکنولوژی چاپگر به چاپگرهای لیزری رنگی اجازه می دهد تا اکنون عکس های رنگی بسیار چشمگیری نیز تولید کنند. اگرچه چاپگرهای جوهر افشان هنوز در مورد عکسهای با وضوح بالا که دارای تنوع و عمق رنگی باورنکردنی هستند، بر لیزر پیروز می شوند، اکنون چاپگرهای لیزری رنگی گزینه ای است که باید در نظر بگیرید برای کسانی که می خواهند تصاویر رنگی با کیفیت متوسط ​​چاپ کنند در حالی که از قابلیت اطمینان، استقامت و مزایای اقتصادی برخوردار هستند.

طرز کار چاپگرهای جوهر افشان

به طور خلاصه:

  • چاپگرهای لیزری تک رنگ: برای متن و اسناد بسیار عالی است
  • چاپگرهای لیزری رنگی: برای متن، اسناد بسیار عالی است و می تواند تصاویر رنگی با کیفیت متوسط ​​(به عنوان مثال عکس های خانوادگی برای استفاده شخصی) چاپ کند.
  • چاپگرهای جوهر افشان عکس: برای چاپ عکس های با کیفیت بالا با طیف رنگی گسترده و عمق صدا بسیار مناسب است.
این مطلب را از دست ندهید   لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا

سرعت چاپ

چاپگرهای لیزری برای پاسخگویی به نیازهای محل کار ساخته شده اند، بنابراین آنها ساخته می شوند تا سریعتر چاپ کنند (بین 15 تا 100 صفحه در دقیقه یا ppm)، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان با سرعت کمتری در حدود 16 ppm چاپ می کنند. از آنجا که چاپگرهای لیزری سرعت بالاتری دارند، قادر به تولید اسناد بیشتری در مقایسه با چاپگرهای جوهر افشان هستند و بنابراین از حجم چاپ ماهانه بالاتری برخوردار هستند.

  • چاپگرهای لیزری: 15 تا 100 صفحه در دقیقه
  • چاپگرهای جوهر افشان: 16 صفحه در دقیقه

تعمیر پرینتر در نمایندگی تعمیرات توشیبا توسط کارشناسان حرفه ای این مرکز انجام می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =