نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش شناسایی چاپگر نامناسب

چاپگر نامناسب / چاپگری که دارای مشکلات تراز باشد، اسناد را به طور دقیق چاپ نمی کند. تصاویر و متن ها می توانند با زاویه چاپ شوند یا ممکن است به هیچ وجه چاپ نشوند. اگر کاغذی در دستگاه گیر کرده باشد، کارتریج های چاپی مسدود یا کثیف هستند، نصب نامناسب کارتریج ها و استفاده از کارتریج های بی کیفیت ممکن است چاپگر شما از خطا خارج شود.

علاوه بر این، پس از اتمام کار چاپ بزرگ توسط دستگاه، چاپگر می تواند از خطا خارج شود. برای رفع مشکل هم ترازی یا بررسی دستگاه و کارتریج ها برای وجود مشکل فیزیکی، از ابزار Printers and Devices Alignment در ویندوز یا نرم افزار چاپگر استفاده کنید.

چاپگر نامناسب

پنجره ها

روی (شروع) کلیک کنید، سپس (دستگاه ها و چاپگرها) را انتخاب کنید.

بر روی چاپگر مورد نیاز جهت راست کلیک راست کرده و سپس (Printing Preferences) را از فهرست بازشو انتخاب کنید.

روی برگه (خدمات) کلیک کنید، سپس روی نماد (تراز کردن کارتریج های چاپی) کلیک کنید. چاپگر به طور خودکار صفحه آزمون تراز را چاپ می کند.

برای تراز کردن کارتریج ها از راهنمای Alignment دستورالعمل ها را دنبال کنید. به عنوان مثال، پاسخ های مناسب را در جادوگر متناسب با نتایج چاپ شده در صفحه آزمون انتخاب کنید. پس از اتمام جادوگر تراز، روی (پایان) کلیک کنید.

نرم افزار چاپگر

نرم افزار چاپگر را راه اندازی کنید، سپسMaintenance)، (Tools یا (Utilities) را انتخاب کنید.

روی (ترازبندی) یا (کالیبره کردن چاپگر) کلیک کنید، سپس روی دکمه (ترازبندی) یا (کالیبره کردن) کلیک کنید. صفحه تراز یا کالیبراسیون چاپ می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل عدم تشخیص اسناد با چاپگر

جهت تکمیل مراحل تراز کردن، دستورالعمل های جادوگر کالیبراسیون یا تراز را دنبال کنید. پس از اتمام روند تراز، روی (انجام شد) یا (پایان) کلیک کنید.

مسائل فیزیکی

بررسی کنید که آیا کاغذی در چاپگر گیر کرده است. کاغذ گیر کرده می تواند باعث تراز نامناسب کارتریج های چاپگر شود. تمام کاغذهای گیر کرده را کاملاً بردارید تا مشکل حل شود.

کارتریج های چاپی گرفتگی یا کثیف را جایگزین کارتریج های جدید کنید. کارتریج های کثیف باعث ایجاد خط و لکه می شوند که باعث عدم انطباق می شود.

کارتریج های سازنده جدید را در چاپگر نصب کنید. اگر کارتریج ها توسط شخص ثالث ساخته شده باشد، ممکن است به درستی در جای کارتریج قرار نگیرد. کارتریج هایی را که کارتریج سازنده چاپگر نیستند، جایگزین کنید.

اگر انجام مراحل بالا در برطرف کردن مشکل به شما کمک نکرد، با نمایندگی تعمیرات پرینترهای توشیبا تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =