نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مقایسه لیزر تونر و جوهر جامد از نظر مشخصات فنی

فن آوری های چاپ دسکتاپ امروزه باعث می شود که اوایل سخت افزار اسناد اداری – دستگاه های ماتریس نقطه ای و دیزی چرخ – قدیمی به نظر برسد. کسب و کار شما می تواند گستره نیازهای تولیدی خود را با فناوری های بیشماری که متکی به روش ها و مواد خروجی به همان اندازه متنوع هستند، برآورده سازد، به قدری متنوع است که فراتر از کاغذی که روی آن چاپ می کنند، اشتراکات کمی دارند.

از بین مواد مصرفی که به این گزینه های سخت افزاری دامن می زنند، تونر و جوهر جامد نقاط قوت متنوعی را ارائه می دهند که متناسب با گردش کار متفاوت است.

سازگاری و مواد تشکیل دهنده

چاپگرهای لیزری تک رنگ یا رنگی برای تولید متن و تصاویر روی کاغذ به تونر متکی هستند. این ماده پودر شده از مخلوطی از پلاستیک زمین و ذرات مواد رنگی تشکیل شده است.

تونر همچنین ممکن است شامل اکسید آهن باشد تا روند تشکیل تصویر صفحه برای انتقال از یک درام حساس به نور روی کاغذ را تقویت کند. پس از انتقال، تونر از طریق گرمای شدید مکانیزم ذوب شدن بر روی صفحه ذوب می شود.

در حالی که گرما تونر را روی کاغذ می اندازد، گرما فقط جوهر جامد را برای استفاده آماده می کند. چاپگرهای جامد از مخلوط موم سویا و رنگدانه ها برای اجزای فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه رنگ تولید می کنند. موم داخل چاپگر به صورت مایع در می آید، روی کاغذ اسپری می شود و به شکل پیوند خورده خشک می شود.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین چاپگرهای مخزن جوهر سال 2020

مکانیزم تحویل

بسیاری از چاپگرهای لیزری از یک ماده مصرفی یک تکه استفاده می کنند که دارای مخزن تونر به همراه درام حساس به نور است که تونر را روی کاغذ اعمال می کند. بعضی از چاپگرها جز اکسید آهن تونر را به یک محصول مصرفی جداگانه به نام developer، که از طریق کارتریج اضافی تحویل می شود، جدا می کنند.

چاپگرهای جامد مواد مصرفی خود را به شکل اشکال خاص مداد رنگی مخصوص رنگ که در شکاف هایی طراحی می شوند که فقط با رنگ صحیح مطابقت دارند، بار می کنند. برخلاف تونر، که می تواند چشم را تحریک کند، به ریه آسیب برساند و به پوست بچسبد، مواد جامد جامد هیچ تهدیدی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند.

دوام تصویر

اگرچه کاغذ کم انتخاب – خیلی خشن، بسیار بافت، ضخیم یا نازک، خیلی مرطوب – می تواند در توانایی چاپگر مبتنی بر تونر در اتصال صفحه به کاغذ اختلال ایجاد کند، دستگاه های لیزر معمولاً خروجی پایدار تولید می کنند که در اثر اصطکاک متوقف می شود، زمان استفاده و زمان نگهداری چاپ های جوهر جامد ماندگاری کمتری نسبت به تونر ذوب شده دارند، بخشی از این دلیل است که جوهر نتیجه ای نرم تر با مقاومت در برابر خراش کمتر ایجاد می کند و تا حدی به دلیل گرما می تواند در پیوند جوهر و کاغذ تداخل ایجاد کند. چاپ های تونر و جوهر جامد هم در معرض رطوبت خوب عمل می کنند.

ملاحظات دیگر

چاپگرهای لیزری می توانند خروجی با وضوح بالا تهیه کنند که متن با کیفیت بالا تولید کند. تونر همچنین در بازتولید نقاشی های فنی، آثار هنری و نمایشگاه های داده می درخشد.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با خطای کند شدن چاپگر توشیبا

خروجی عکس های آن نمی تواند با چاپ تصعید جوهر افشان یا رنگ رقابت کند. جوهر جامد از نمودارها و نمودارها، گرافیک های کلیپ آرت و سایر نمایشگاه های تجاری، اشعه های اشباع و روشن تولید می کند.

تولید مثل عکس آن از تولید جوهر افشان عقب است اما رقابت خوبی با چاپ مبتنی بر تونر دارد. وضوح نسبتاً کم سخت افزار جوهر جامد باعث می شود که جریان مطلوبی از متن کمتر از خروجی چاپگرهای لیزری باشد.

تعمیر پرینتر در نمایندگی تعمیرات توشیبا امکان پذیر است. برای دریافت خدمات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =