نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی توشیبا

تمیز کردن لیزر فتوکپی/ واحد لیزر یکی از اصلی ترین بخش‌های دستگاه کپی است که بروز خرابی در آن، تأثیری محسوس بر عملکرد سایر قطعات و به تبع آن نتیجه نهایی چاپ خواهد داشت. یونیت لیزر متشکل از قطعات برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه کوچک عدسی است. خرابی و اختلالات لیزر کپی، نشانه هایی دارد که توجه به این نشانه ها می توانند در شناسایی سریع اشکال پیش آمده و تشخیص منشاء آن، کاربر را یاری کند.

اختلالات شناسایی شده در یونیت لیزر، به دلیل تأثیر مستقیم بر کیفیت چاپ، می بایست بلافاصله تعمیر و رفع گردد. توصیه کارشناسان تعمیر فتوکپی توشیبا آن است که جهت پیشگیری از خرابی این بخش از دستگاه، تمیز کردن و سرویس دوره‌ای آن جدی گرفته شود.

اگر از کاربران حرفه‌ای دستگاه‌های کپی هستید می‌توانید با مشاهدۀ آموزش تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی توشیبا که در بخش زیر قرار داده شده است، شیوه انجام این کار را آموخته و آن را انجام دهید.

تشخیص اینکه چه زمانی نیاز به تمیز کردن واحد لیزری فتوکپی توشیبا است، از طریق دقت به کیفیت چاپ انجام شده توسط دستگاه امکان پذیر است. برای مثال در صورتی که برگ چاپ شده توسط دستگاه کپی، دارای خطوط تیره باشد، احتمال اینکه این مشکل با تمیز کردن واحد لیزری فتوکپی توشیبا برطرف گردد، بالاست. البته برای تشخیص زمان تمیز کردن واحد لیزری فتوکپی توشیبا نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره خواهد شد.

تمیز کردن لیزر فتوکپی

برخی از این نشانه‌ها عبارتند از: کثیفی آینه ها و یا لنزهای یونیت لیزر، تار بودن تصویر کپی شده توسط فتوکپی توشیبا، خرابی سوکت یونیت لیزر، در آمدن پین آینه‌ی هندسی‌شکل یونیت لیزر (این اتفاق تأثیرات مخربی بر روی فرایند چاپ می گذارد) و در نهایت خرابی لیزر.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف حافظه پرینتر

توصیه می‌شود جهت تشخیص این مسئله –یعنی نیاز یا عدم نیاز به سرویس دوره‌ای یونیت لیزر فتوکپی توشیبا- از حضور کارشناسان متخصص در حوزه تعمیر فتوکپی توشیبا کمک بگیرید. (مگر آنکه خود مهارت، دانش، ابزار و تخصص این کار داشته باشید که در اینصورت می‌توانید با مشاهده آموزش تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی توشیبا این کار را انجام داده و خرابی‌های پیش آمده را مرتفع سازید).

نکات مهم در تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی توشیبا

به دلیل حساسیت بالای این بخش از دستگاه توصیه می‌شود تمیز کردن واحد لیزری فتوکپی توشیبا، صرفاً توسط کارشناسان این حوزه و متخصصان حوزه تعمیر فتوکپی توشیبا انجام پذیرد. بی‌توجهی به این مسئله و انجام این کار توسط اشخصا نابلد، امکان آسیب به سایر بخش‌های این دستگاه و خرابی دوچندان دستگاه کپی را در پی خواهد داشت.

بنابراین در صورت مشاهده نشانه‌هایی دال بر خرابی و ناکارامدی بخش یونیت لیزر دستگاه کپی توصیه می‌شود، با کارشناسان نمایندگی توشیبا تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر را ثبت نمایید.

(مگر آنکه خود مهارت، دانش، ابزار و تخصص این کار داشته باشید که در اینصورت می‌توانید با مشاهده آموزش تمیز کردن واحد لیزر فتوکپی توشیبا این کار را انجام داده و خرابی‌های پیش آمده را مرتفع سازید).

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =