نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوهر شاید یکی از قدیمی ترین اختراعات شناخته شده بشر باشد. روی دیوارهای غار استفاده شده است، روی پاپیروس نوشته شده است و تمام اسناد، کتاب ها و کاغذهایی را که در حال حاضر روی میز شما نشسته اند چاپ کرده است. برای بسیاری، تفاوت بین تونر و جوهر احتمالاً یک راز است. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد اینکه آنها چه هستند، نحوه رسیدن تونر پرینتر توشیبا از کارتریج به کاغذ و چگونگی به حداقل رساندن ضایعات و صرفه جویی در هزینه ها را بدانید.

تونر پرینتر توشیبا

جوهر پرینتر توشیبا چیست؟

برای شروع، جوهر پرینتر توشیبا مایعی است که در پرینتر توشیباهای جوهرافشان استفاده می شود. جوهرهای اولیه با دوده کربن حاصل از آتش ساخته می شدند، در حالی که جوهرهای چینی مربوط به 256 سال قبل از میلاد از چسب ماهی یا جوهر ماهی مرکب ساخته می شدند. جوهر پرینتر توشیبا رومیزی شما از مخلوطی از آب، رنگ یا رنگدانه و مواد شیمیایی ساخته شده است که روی صفحه اسپری می شود. (افزودنی ها به جوهر درخشندگی و مقاومت در برابر محو شدن می دهند و همچنین به چسبیدن آن به کاغذ کمک می کنند.)

ماده اصلی جوهر پرینتر توشیبا معمولا روغن است. یا روغن بزرک، روغن سویا، یا روغن مبتنی بر نفت. کارتریج های جوهر افشان برای پرینتر توشیباها از سیستم CMYK استفاده می کنند: فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی.

جوهرهای رنگی با رنگ ها و ترکیباتی مانند آبی طاووسی، زرد دریاچه ای، نارنجی دیاریلید و سبز فتالوسیانین ساخته می شوند. سایه با افزودن رنگدانه های سفید مانند دی اکسید تیتانیوم تنظیم می شود. جوهرهای مبتنی بر رنگ مستعد لکه شدن و محو شدن هستند.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل وجود نوار در چاپ ها

جوهر پرینتر

تونر پرینتر توشیبا چیست؟

بر خلاف جوهر، تونر پرینتر توشیبا یک پودر ریز است که معمولاً در پرینتر توشیباهای لیزری، دستگاه‌های فتوکپی و پرینتر توشیباهای چندکاره استفاده می‌شود. هر برند پرینتر توشیبا فرمولاسیون خاص خود را دارد اما به طور کلی تونر از پلاستیک ریز آسیاب شده، سیلیس و ترکیبات آلی مختلف مانند آهن، کروم و روی تشکیل شده است.

استفاده از تونر منجر به کیفیت چاپ بهتر و چاپ بسیار سریعتر می شود و پرینتر توشیباهای مبتنی بر تونر را برای کاربردهای تجاری و تجاری با حجم بالا مناسب تر می کند. به علاوه، کارتریج های تونر مانند کارتریج های جوهر خشک نمی شوند. اگرچه ممکن است در ابتدا اینطور به نظر نرسد، کارتریج های تونر در دراز مدت مقرون به صرفه تر از کارتریج های جوهر هستند.

رنگ های تونر پرینتر توشیبا نیز از سیستم CMYK استفاده می کنند. هنگامی که رنگ های اصلی C، M یا Y ترکیب می شوند، پرینتر توشیباها می توانند طیف رنگی کامل را ایجاد کنند. مخلوط کردن هر سه رنگ مشکی ناقص یا خاکستری کامل می دهد. توصیه می کنیم از پرینتر توشیباهایی که از کارتریج های تونر سه رنگ همه کاره استفاده می کنند خودداری کنید. وقتی فقط یک رنگ تمام می شود جوهر را هدر می دهید، اما باید کل کارتریج را تعویض کنید.

تونر پرینتر

تونر در مقابل جوهر

بنابراین جوهر در یک پرینتر توشیبا مدرن چگونه کار می کند؟ در یک پرینتر توشیبا جوهر افشان، کارتریج های چاپ از یک سری محفظه های کوچک تشکیل شده اند که هر کدام حاوی یک عنصر حرارتی است. جریان الکتریکی عنصر را گرم می کند که باعث حباب شدن جوهر در داخل محفظه می شود. افزایش فشار یک قطره جوهر را از محفظه مناسب بر روی کاغذ به حرکت در می آورد یا می پاشد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش بررسی سطح جوهر چاپگر توشیبا

تونر به جای اسپری شدن روی یک صفحه، روی کاغذ آزاد می شود و با استفاده از گرما و بار الکترواستاتیک ذوب می شود. در یک مدل پرینتر لیزری، یک پرتو لیزر در طول یک درام در داخل پرینتر توشیبا به جلو و عقب اسکن می‌کند و باعث تحریک و ایجاد الگویی از الکتریسیته ساکن می‌شود. لیزر در هر جایی که پودر تونر باید اعمال شود، نواحی بار منفی ایجاد می کند. تونر دارای بار الکتریکی مثبت است، بنابراین می توان آن را به قسمت هایی از درام گیرنده نوری که دارای بار منفی هستند ذوب کرد. از آنجایی که پلاستیک در دمای بسیار پایین ذوب می شود، ترکیب گرما و فشار غلتک باعث می شود که به راحتی به آن بچسبد.

تونر پرینتر

نکاتی برای کاهش ضایعات جوهر و تونر

جوهر یک کالای گرانبها نیست، اما برای جلوگیری از هدر رفتن آن هزینه دارد. بارها و بارها شاهد خشک شدن کارتریج های جوهر به دلیل استفاده نادر هستیم. برای جلوگیری از خشک شدن و/یا گرفتگی کارتریج‌های جوهر، می‌توانید آزمایش‌های جوهر را انجام دهید. انتخاب حالت چاپ متفاوت نیز می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

چه یک پرینتر توشیبا جوهرافشان یا لیزری، پنجره چاپی که روی صفحه رایانه شما ظاهر می شود چندین گزینه در دسترس دارد. به دنبال «پیش‌نویس»، «مقیاس خاکستری» یا گزینه‌های دیگری باشید که جوهر کمتری مصرف می‌کنند. بهترین چاپ را برای نسخه های نهایی و موارد ارائه شده در تنظیمات حرفه ای رزرو کنید. نیازی به هدر دادن جوهر در یک کپی داخلی که در یک فایل یا سطل زباله قرار می گیرد وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع صدای پرینتر توشیبا

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =