نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه چاپگر خود را مانند یک حرفه ای تمیز کنیم

به طور معمول، تمیز کردن چاپگر شما را از گرفتگی بی پایان کاغذ و چاپهای لکه دار نجات می دهد. علاوه بر این، تمیز کردن چاپگر باعث افزایش طول عمر آن می شود. قبل از شروع فرایند تمیز کردن، مهم است که اسناد سازنده را بررسی کنید. در صورت استفاده اشتباه از وسایل تمیز کردن، ممکن است در نهایت صدمه بیشتر از فایده داشته باشید. قبل از شروع به تمیز کردن، هشدارها و محصولات تمیز کننده توصیه شده را بررسی کنید.

مرحل تمیز کردن پرینتر

در مرحله اول، توجه به این نکته مهم است که باقی مانده های جوهر و تونر در چاپگر شما تاثیری در عملکرد چاپگر ندارند. بنابراین، باید قطعات اساسی را که نیاز به تمیز کردن دارند، تمیز کنید تا خطرات آن را محدود کنید. می توانید کارتریج چاپ، غلطک های کاغذی، سر چاپگر و نمای بیرونی چاپگر را تمیز کنید. در صورتی که می خواهید قسمت داخلی آن را پاک کنید، باید از آب مقطر و یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. قبل از شروع به تمیز کردن، چاپگر را از برق وصل کنید.

روند تمیز کردن

در ادامه در رابطه با روند تمیز کردن پرینتر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نمای بیرونی چاپگر

با استفاده از پارچه مرطوب می توانید قسمت بیرونی چاپگر را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که پارچه را می بندید تا از شر آب اضافی آن خلاص شود. تمیز کردن قسمت خارجی، گرد و غبار جمع شده روی سطح چاپگر را پاک می کند. اطمینان حاصل کنید که هنگام جلوگیری از شکستگی، از دستورالعمل های سازنده پیروی می کنید. محفظه ها را مجبور به باز شدن نکنید، زیرا باعث شکستگی می شود. حین تمیز کردن مطمئن شوید که این محفظه ها بدون زحمت باز می شوند.

کارتریج چاپی

به طور معمول، چاپگر به مرور زمان تونر و جوهر ضایعاتی را جمع می کند. به منظور پاک کردن جوهر ضایعات، باید کارتریج چاپگر را از چاپگر خارج کنید. پس از آن، حفره را با استفاده از یک پارچه نرم و الکل تمیز کنید. روش دیگر، شما می توانید از محلول سرکه و آب استفاده کنید. قبل از پاک کردن اطمینان حاصل کنید که مایعات اضافی را بیرون می کشید. اگر چاپگر جوهر افشان است، کارتریج ها را پاک کنید تا نازل از آن خارج شود و بقایای سطح آن پاک شود.

غلطک کاغذی

جمع شدن آلودگی روی غلطک های چاپگر همان چیزی است که باعث گرفتگی کاغذ می شود. غلطک های کاغذی کاغذ را به داخل و خارج چاپگر تغذیه می کنند. اگر غلتک کاغذی تمیز و مناسب داشته باشید، گرفتگی کاغذ کمتری دارد و کارهای چاپی نامناسب نیز کمتر است. قبل از تمیز کردن غلتک ها، کاغذها را از سینی خارج کنید. در نتیجه، سینی را بردارید. بسته به نوع چاپگر، لازم است ابتدا مجموعه کارتریج چاپ را بردارید. پس از آن، گرد و غبار جمع شده روی غلتک را پاک کنید. روش دیگر، شما می توانید از یک دمنده برای از بین بردن گرد و غبار استفاده کنید.

تمیز کردن هد چاپ ها

در آخر، برای تمیز کردن هد چاپ ها باید گاهی از برنامه تمیز کردن خودکار استفاده کنید. قابل ذکر است، پرینترهای جوهر افشان و لیزر دارای این نرم افزار داخلی هستند و تمام آنچه شما نیاز دارید اجرای نرم افزار چاپگر است. پس از آن، گزینه (تمیز) را انتخاب کنید و چاپگر به طور خودکار چاپگر را تمیز می کند. فرآیند تمیز کردن اتوماتیک به یک کاغذ خالی نیاز دارد و چاپگر در طی تمیز کردن از مقداری تونر یا جوهر استفاده می کند. پس از اتمام مراحل، یک صفحه آزمایشی چاپ کنید و اگر رضایت بخش نیست، می توانید فرآیند را یک بار دیگر اجرا کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =