نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دلایل نمایش خط عمودی در چاپگرهای LED

روند چاپ چند مرحله ای که توسط چاپگرهای LED استفاده می شود، می تواند در چندین زمینه اشتباه انجام شود و منجر به ایجاد خطوط عمودی بر روی خروجی شود. خطوط عمودی، ظاهر حرفه ای اسناد شما را کاهش می دهد، بنابراین بهتر است سریع آن را برطرف کنید. پس از مشخص کردن علت ایجاد خطوط عمودی، می توانید مراحل اولیه تمیزکاری و نگهداری را در چاپگرهای LED انجام دهید تا خودتان مشکل را برطرف کنید.

خطوط عمودی سفید

خطوط سفید در طول صفحه چاپ شده می تواند ناشی از کثیف بودن هد LED، مواد خارجی یا واحد طبل کثیف باشد. اگر هد LED کثیف باشد، نور از هد LED پنهان شده و تصویر مورد نظر به سطح حساس به نور منتقل نمی شود.

از آنجا که هد LED به طور همزمان یک خط کاملاً افقی از نقاط ایجاد می کند، نور تاریک شده یک باند عمودی از چاپ موجود بر روی خروجی ایجاد می کند. مواد خارجی مانند گرد و غبار یا بخشی از یادداشت های مهم نیز می توانند نور هد LED را پنهان کنند و باعث ایجاد باند عمودی بر روی خروجی چاپگر شوند.

یک درام کثیف ممکن است بار الکترواستاتیک را در جایی که آلودگی دارد حفظ نکند، بنابراین از چسبیدن تونر به درام جلوگیری می کند و یک ردیف عمودی از دست رفته چاپ ایجاد نمی کند.

خطوط عمودی رنگی

خطوط عمودی رنگی در طول صفحه چاپ شده می تواند ناشی از کثیف شدن سیم های تاج یا معیوب بودن کارتریج تونر یا واحد درام باشد. سیم های کرونا، برای هر رنگ یک عدد، بار الکترواستاتیک را بر روی درام ایجاد می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع مشکل عدم پاسخ پرینتر به رایانه

یک سیم کثیف به درستی کار نمی کند، باعث ایجاد رگه های عمودی در خروجی می شود. همچنین هر رنگ کارتریج تونر و واحد درام مخصوص به خود را دارد.

در صورت عدم عملکرد هر یک از آنها، می توان رگه های عمودی رنگی را در خروجی چاپگر نشان داد.

رفع خطوط عمودی سفید

خطوط عمودی سفید در خروجی چاپگر را می توان با تمیز کردن هد LED، از بین بردن هرگونه ماده خارجی یا تمیز کردن واحد درام رفع کرد. برای تمیز کردن هدهای LED، چاپگر را باز کرده و سرهای LED را با یک پارچه خشک و بدون پرز پاک کنید. برای جلوگیری از انتقال روغن از انگشتان به سر، سرهای LED را لمس نکنید.

در حالی که چاپگر باز است، اشیا foreign خارجی مانند تکه های کاغذ پاره شده را از داخل چاپگر بررسی کرده و بردارید. برای تمیز کردن واحد درام، چاپگر را باز کرده و طبق دستورالعمل سازنده، کارتریج تونر و واحد درام را بردارید.

کارتریج تونر را از واحد درام خارج کنید. اکنون می توانید غلتک درام را با یک پنبه به آرامی پاک کنید تا بقایای آن از بین برود.

رفع خطوط عمودی رنگی

خطوط عمودی رنگی خروجی چاپگر را می توان با تمیز کردن سیم های کرونا یا جایگزینی کارتریج تونر و واحد درام برای رنگ ایجاد کننده مشکل برطرف کرد. برای تمیز کردن سیم تاج، چاپگر را باز کرده و کارتریج تونر و واحد درام را بردارید.

سیم کرونا در داخل واحد درام قرار دارد. زبانه سیم تاج را در طول کل سیم تاج چندین بار بلغزانید تا تمیز شود. قبل از قرار دادن مجدد کارتریج تونر و واحد درام، برگه را به حالت اول برگردانید. اگر مونتاژ کارتریج تونر و واحد درام معیوب است، کافی است مونتاژ را برداشته و با مونتاژ جدیدی جایگزین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار رفع مشکل عدم ارتباط پرینتر با رایانه

تعمیر انواع ماشین آلات اداری در مرکز تعمیرات توشیبا انجام می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =