نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رفع مشکل روشن نشدن دستگاه پرینتر

روشن نشدن دستگاه پرینتر/ امروزه دستگاه کپی یکی از لوازم های الکتریکی است که در هر اداره و سازمان می توانید این دستگاه را رویت نمایید. با استفاده از پرینتر ها بسیاری از کار های اداری انجام پذیر است و از این دستگاه به طور روزانه استفاده می شود. علاوه بر ادارات در برخی از منازل نیز از این دستگاه استفاده می کنند اما این دستگاه نیز مانند سایرین بعد از مدتی نیاز به سرویس و ترمیم و تعمیر دارد. در ادارات و سازمان ها بعد از استفاده مکرر از این دستگاه ها ممکن است این دستگاه ها اشکالاتی را از خود بروز دهند. یکی از این اشکالات که بعد از مدتی خود را نشان می دهد روشن نشدن دستگاه پرینتر می باشد. در این مقاله در رابطه با علت روشن نشدن دستگاه پرینتر اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روشن نشدن دستگاه پرینتر

دلایل روشن نشدن دستگاه پرینتر

اصولا دستگاه پرینتر بسیار پیچیده و ظریف است به طوری که ممکن است در اثر تعمیر غیر حرفه ای قطعات دیگر نیز مورد آسیب قرار گیرد. دلایل مختلفی باعث روشن نشدن دستگاه پرینتر می شود که این علائم عبارتند از:

چیپست کارتریج پرینتر توشیبا

مشکلات فنی مربوط به فرمتر دستگاه

یکی از دلایل روشن نشدن دستگاه پرینتر ممکن است خرابی در برد فرمتر صورت گیرد. این قطعه قطعه در واقعا برد اصلی می باشد که وظیفه های مهمی را در پرینتر بر عهده دارد. وظیفه ی اصلی این قطعه اصولا کنترل تمام اجزای الکترونیکی و مکانیکی در پرینتر را بر عهده دارد و تمام اجزا را زیر نظر قرار می دهد. با توجه به وظیفه ی مهم این قطعه در نظر داشته باشید که در صورت خرابی آن ممکن است خرابی های متعددی در دستگاه رخ دهد. بهتر است در صورت خرابی این قطعه هرچه سریع تر اقدام به برطرف کردن آن را نمایید زیرا در صورت نادید گرفتن و روشن کردن دستگاه پرینتر ممکن است خرابی این قطعه به قسمت های دیگر نیز آسیب وارد نماید.

این مطلب را از دست ندهید   عیب یابی آسان پرینتر توشیبا و راه حل های آنها

استفاده بیش از حد نیاز دستگاه کپی

اصولا همه ی قطعات الکتریکی یک بازه عمر مشخص دارند و استفاده بیش از حد اندازه از آن می تواند عمر دستگاه را به طور چشم گیری کاهش دهد. دستگاه های پرینتر نیز ظرفیت خاصی برای استفاده دارند در صورتی که بیش از اندازه و بیش از ظرفیتشان از آن ها استفاده شود ممکن است در اثر استهلاک دیگر دستگاه روشن نشود. عمر دستگاه و قطعات به پایان رسیده و ممکن است تعویض قطعات هزینه ی زیادی را به همراه داشته باشد. در مواردی نیز دیده شده عدم استفاده (به مدت طولانی) از پرینتر نیز باعث روشن نشدن آن می شود و علت آن این است که دیگر قطعات توانایی اجرا را از دست داده اند.

نکاتی در رابطه با روشن نشدن دستگاه پرینتر

در صورتی که روشن نشدن دستگاه پرینتر را مشاهده کرده اید بهتر است قبل از اقدام به انجام تعمیرات و تعویض آن قطعات ابتدا اتصالات دستگاه را بررسی نمایید و اطمینان حاصل نمایید که پرینتر به برق متصل است. در صورتی که سیم برق متصل به پرینتر دچار خرابی و فرسودگی شده باشد و یا وصل نباشد نتیجه ی آن روشن نشدن دستگاه کپی می باشد. پس در وهله ی نخست باید اطمینان حاصل نمایید که سیم برق سالم است و مشکلی از جانب سیم برق وجود ندارد.

بعد از بررسی اتصالات باید بررسی کنید که دستگاه روشن است یا خیر. بعد از بررسی باید مطمئن شوید که قطعه ی Fu102   روی  ECU نسوخته باشد.

در آخر نیز بهتر است به هیچ عنوان دستگاه را تکان ندهید و با ضربه به دستگاه سعی در روشن کردن آن ننمایید. گاهی ممکن است جابه جا کردن دستگاه اسیب های جدی را ایجاد نماید.

این مطلب را از دست ندهید   3 مشکل پرینترهای توشیبا
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =