نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

داشتن پرینتر توشیبا خود در خانه یا محل کار مزایای بی شماری دارد. برای چاپ اسناد، بلیط ها و حتی تصاویر نیازی به مراجعه به چاپخانه ندارید. با این حال، مانند هر دستگاه یا وسیله الکترونیکی دیگری، پرینتر توشیباها در صورت عدم نگهداری صحیح ممکن است خراب شوند. برخی از رایج ترین مشکلات پرینتر توشیبا که اکثر ما تجربه کرده ایم عبارتند از گیر کردن کاغذ، کندی چاپ، چاپ ناهموار و خروجی رنگ اشتباه. اگر به طور مکرر از پرینتر توشیبا خود استفاده می کنید، می دانیم که مشکلات مداوم با پرینتر توشیبا چقدر می تواند آزاردهنده باشد. چه فیدر کاغذ پرینتر توشیبا شما گیر کرده باشد یا جوهر شما تمام شده باشد، ما برخی از رایج ترین عیب یابی آسان پرینتر توشیبا را در زیر به همراه راه حل های آنها پوشش داده ایم.

راهکارهای برای عیب یابی اسان

ایجاد مشکل در پرینتر یکی از رایج ترین اتفاقات است. بروز اشکال در پرینتر می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

عیب یابی آسان پرینتر توشیبا

  1. کند کار کردن و عیب یابی آسان پرینتر توشیبا

این بستگی به نوع پرینتر توشیبای دارد که استفاده می کنید. برخی از پرینتر توشیباها (مانند پرینتر توشیباهای عکس) با سرعت کمتری چاپ می‌کنند تا چاپ‌هایی با کیفیت بالا تولید کنند، در حالی که برخی از پرینتر توشیباها بسیار سریع‌تر چاپ می‌کنند، اما کیفیت پایین‌تر است. اگر مرتباً از پرینتر توشیبا استفاده می کنید و متوجه شده اید که پرینتر توشیبا شما کندتر از قبل کار می کند، ممکن است لازم باشد کیفیت چاپ را در تنظیمات پرینتر توشیبا برای عیب یابی آسان پرینتر توشیبا تغییر دهید.

برای تغییر تنظیمات، موارد زیر را در رایانه ویندوز خود انجام دهید:

  1. در کادر جستجو در نوار وظیفه، Control Panel را تایپ کنید. Control Panel را باز کرده و Devices and Printers را انتخاب کنید.
  2. روی پرینتر توشیبای که استفاده می کنید کلیک راست کرده و “Printing Preferences” را انتخاب کنید.
  3. روی گزینه “کاغذ/کیفیت” کلیک کنید و حالت چاپ را از گزینه های فهرست شده در “تنظیمات کیفیت” انتخاب کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تونر پرینتر توشیبا در مقابل جوهر کدام بهتر است؟

اگر نمی‌توانید نحوه تغییر تنظیمات پرینتر توشیبا خود را پیدا کنید، دستورالعمل‌های مربوط به مدل پرینتر توشیبا خود را در دفترچه راهنما اجرا کنید. همچنین ممکن است غلطک های پرینتر توشیبا شما شروع به خرابی کرده باشد که منجر به کاهش سرعت چاپ شود.

  1. محو شدن رنگ

کیفیت چاپ نه تنها به پرینتر توشیبا بلکه به جوهر یا کارتریج تونر نیز بستگی دارد. کارتریج های جوهری که در پرینترهای جوهر افشان استفاده می شوند حاوی مایع هستند، در حالی که کارتریج های تونر مورد استفاده در پرینتر توشیباهای لیزری حاوی پودر هستند. جوهر داخل کارتریج جوهر بسته به پرینتر توشیبای که دارید، می تواند بر پایه رنگ یا پیگمنت باشد. اگر پرینتر توشیبا شما از کارتریج جوهر استفاده می‌کند و رنگ‌های چاپ شده محو شده است، ممکن است جوهر خشک شده و نیاز به تعویض داشته باشد. آیا می دانستید که نوع کاغذی که استفاده می کنید بر کیفیت چاپ نیز تاثیر می گذارد؟

اطمینان حاصل کنید که از نوع مناسب کاغذ چه روکش دار یا بدون روکش استفاده می کنید. کاغذهای بدون پوشش، کاغذهای چاپی هستند که بازتابنده نیستند، در حالی که کاغذهای روکش دار دارای روکش مات/مات یا براق هستند. اگر کاغذ مشکلی ندارد، ممکن است مشکل از تونر باشد. سعی کنید تونر را بیرون بیاورید، چند بار کمی تکان دهید و دوباره داخل پرینتر توشیبا قرار دهید. از دست زدن به رول تونر خودداری کنید زیرا ممکن است اثر انگشت باقی بماند. این باید به حل مشکل و عیب یابی آسان پرینتر توشیبا کمک کند. اگر مرتب چاپ نمی کنید، گاهی اوقات تونر ته نشین می شود و باید «فعال شود».

این مطلب را از دست ندهید   روش های نگهداری از چاپگرها

خرابی در پرینتر

  1. ایجاد کاغذ خالی

دلیل چاپ یک صفحه کاغذ اضافی تنظیمات چاپ یا خراب بودن درایور پرینتر توشیبا است. برای رفع این مشکل، می‌توانید درایورهای پرینتر توشیبا خود را دوباره نصب یا به‌روزرسانی کنید. این تنظیم معمولاً در دفاتری که حجم چاپ بالا است استفاده می‌شود و اگر چند نفر از یک پرینتر توشیبا استفاده می‌کنند مفید است. قبل از هر پرینت یک ورق کاغذ اضافی برای شناسایی سند و صاحب آن تولید می شود. به این برگه‌های اضافی «صفحات جداکننده» گفته می‌شود.

هنگامی که صفحات جداکننده را بین تعداد معینی از کپی ها قرار می دهید، می توانید تعیین کنید که یک صفحه جداکننده قبل یا بعد از هر پشته درج شود. اگر بعد از هر کار چاپی نمی‌خواهید یک صفحه کاغذ خالی داشته باشید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر گزینه «چاپ مستقیم در پرینتر توشیبا» را انتخاب کنید و عیب یابی آسان پرینتر توشیبا را انجام دهید:

  • در کادر جستجو در نوار وظیفه، “کنترل پنل” را تایپ کنید. روی «کنترل پنل» کلیک کرده و «دستگاه‌ها و پرینتر توشیباها» را انتخاب کنید.
  • روی پرینتر توشیبای که استفاده می کنید کلیک راست کرده و “Printer Properties” را انتخاب کنید.
  • اکنون، روی تب ‘Advanced’ کلیک کنید، گزینه Print Directly To The Printer را انتخاب کنید. روی Apply کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید.

نصب دوباره ی درایورهای پرینتر و عیب یابی آسان پرینتر توشیبا

  • کلید Windows + X را فشار دهید و گزینه Device Manager را انتخاب کنید.
  • درایور پرینتر توشیبا خود را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و «Uninstall Device» را انتخاب کنید.
  • در صورت وجود، علامت “Remove Driver Software” را برای دستگاه خود علامت بزنید و روی “Uninstall” کلیک کنید.
  • هنگامی که درایور پرینتر توشیبا را حذف کردید، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید، پرینتر توشیبا خود را متصل کرده و آن را روشن کنید. ویندوز درایور پیش فرض پرینتر توشیبا شما را نصب می کند.
این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با روش های تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا

خرابی درایورها در پرینتربروز رسانی درایور پرینتر توشیبا

برای به روز رسانی درایور پرینتر توشیبا، از وب سایت برند پرینتر توشیبا دیدن کنید و آخرین درایورها را برای مدل پرینتر توشیبا خود دانلود کنید. اگر در مورد مدل پرینتر توشیبا مطمئن نیستید، می توانید دفترچه راهنمای پرینتر توشیبا را بررسی کنید. دفترچه راهنما باید بتواند شما را در مورد به‌روزرسانی درایورهای پرینتر توشیبا راهنمایی کند، چه رایانه شخصی ویندوزی داشته باشید یا یک دستگاه macOS عیب یابی آسان پرینتر توشیبا را انجام دهید.

  1. چاپ نیمی از صفحه

این یک مشکل رایج و عیب یابی آسان پرینتر توشیبا در اکثر پرینتر توشیباهای USB است. اگر فقط نیمی از صفحه در حال چاپ باشد، قطعا مشکلی وجود دارد. پرینتر را از برق بکشید، کامپیوتر را خاموش کنید و هر دو دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد دستگاه ها، یک صفحه خودآزمایی را اجرا کنید. اگر هنوز به درستی چاپ نمی شود، مشکل ممکن است مربوط به پرینتر توشیبا، تونر، واحد درام یا غلتک باشد. پیام خطا باید توضیح دهد که مشکل چیست. اگر اینطور نیست، با یک متخصص تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 11 =