نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

کالیبره کردن عکس در پرینتر چیست؟

کالیبره کردن عکس در پرینتر / کالیبراسیون چاپگر – کل فرآیند کالیبراسیون و توصیف – بنابراین شامل چاپ یک نمودار کالیبراسیون ارائه شده توسط سازنده کیت کالیبراسیون که خریداری کرده اید یا نمودار ارسال شده توسط ارائه دهنده آنلاین برای شما و اندازه گیری رنگ های آن برای ایجاد ICC مشخصات. فرآیندی به نام کالیبراسیون در واقع انجام می شود که در دو قسمت کاملاً مجزا قرار دارد.

دو قسمت کالیبراسیون

همانطور که گفته شد کالیبراسیون دو قسمت مجزا دارد:

  • کالیبراسیون خود ؛
  • و سپس شخصیت پردازی.

در مرحله اول کاغذ، چاپگر، ظرافت چاپ را انتخاب می کنیم و الگوی تست را چاپ می کنیم و فقط در مرحله دوم، خصوصیات است که مشخصات چاپگر را ضبط می کنیم و مشخصات ICC آن را ایجاد می کنیم یک جفت کاغذ / جوهر / وضوح.

این خصوصیات سازی در حالت ایده آل با استفاده از یک ابزار خاص، یک دستگاه اسپکتروفتومتر انجام می شود، که گاهی اوقات با یک نسخه ارزان تر و بنابراین کمی دقیق تر، یک دستگاه اسپکتروفتومتر جایگزین می شود.

همانطور که یک مانیتور فقط به یک پروفایل نیاز دارد، هر چند بار ممکن است مجبور شوید چندین پروفایل با چاپگر خود ایجاد کنید، هر چند که یکی از پارامترهای ذکر شده در بالا تغییر کند، من به طور خاص به مقاله فکر می کنم.

چاپگر را در حالت چاپ کالیبره کنید؟

به یک دلیل بسیار ساده و مهم نقص رنگ سنجی یک چاپگر، مانند هر دستگاه تولید مجدد رنگ، هرگز خطی نیست. معنی آن چیست ؟ خیلی ساده که اگر کمی خاکستری غالب در خاکستری های خود مشاهده کنید، این غالب در همه خاکستری ها برابر نخواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر درام دستگاه کپی

به عنوان مثال می توانید یک خاکستری غالب در خاکستری های تیره بین سطح 25 تا 50 و نسبتاً سبز نسبت به خاکستری های بسیار روشن مشاهده کنید. اما پس چگونه می توانیم این غالب های غیرخطی را اصلاح کنیم؟ خوب، با منوی اصلاح رنگ درایور چاپگر غیرممکن است زیرا فقط یک اصلاح دقیقاً خطی را ارائه می دهد همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است. اگر نشانگر سرخابی را برای اصلاح یک غالب سبز حرکت دهید، این کار را به یک اندازه در همه رنگ ها، در همه سطوح عکس خود انجام می دهید.

کالیبره کردن عکس در پرینتر

تنها راه ممکن پس از آن ویرایش منحنی سفارشی در هر لایه رنگ در فتوشاپ است! کار پر زحمت در صورت وجود و … به طور خودکار توسط یک کیت کالیبراسیون و اسپکتروفتومتر آن تحقق می یابد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + یازده =