نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اهمیت تطبیق رنگ های پرینتر با نمایشگر

تطبیق رنگ های پرینتر با نمایشگر / چاپ تصاویر گاهی اوقات می تواند رنگ ها و رنگ های متفاوتی را نسبت به آنچه انتظار دارید ایجاد کند. در اینجا چند راه برای اطمینان از اینکه صفحه و پرینتر توشیبا شما به درستی کالیبره شده اند آورده شده است. داشتن یک تصویر عالی در رایانه شخصی ویندوزی می تواند خسته کننده باشد، اما متوجه شوید که وقتی یک نسخه کاغذی را چاپ می کنید، رنگ ها یکسان نیستند. دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد – مانیتور یا پرینتر توشیبا بد کالیبره شده، نوع کاغذی که استفاده می کنید، استفاده از درایورهای پرینتر توشیبا قدیمی یا نادرست، یا رنگ های بسیار زیاد در تصویر اصلی – اما چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

برای اصلاح وضعیت یا حداقل بهبود آن. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید رنگ تصاویر چاپ شده خود را با رنگ هایی که در صفحه نمایش رایانه شخصی یا لپ تاپ خود می بینید مطابقت دهید. قبل از اینکه روش های زیر را شخم بزنید، بدانید که برخی از پرینتر توشیباها به سادگی نمی توانند رنگ هایی را که در مانیتور خود می بینید تکرار کنند.

تطبیق رنگ های پرینتر با نمایشگر

بسیاری از پرینتر توشیباهای خانگی دارای سه یا چهار رنگ برای بازی هستند و اینها باید با هم ترکیب شوند تا طیف گسترده ای از رنگ ها – طیف – را که در بیشتر عکس ها وجود دارد، ایجاد کنند. همه پرینترها یکسان ساخته نمی شوند و ممکن است نتوانند تغییرات ظریف در رنگ یا رنگ پوست خاصی را تولید کنند. همچنین، به خاطر داشته باشید که پرینتر توشیباهای لیزری معمولاً در چاپ عکس بسیار بدتر از پرینتر توشیباهای جوهرافشان هستند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی قابلیت های پرینتر PVC

مانیتور خود را کالیبره کنید

قبل از پرداختن به تنظیمات پرینتر توشیبا، ایده خوبی است که رنگ‌های مانیتور خود را کالیبره کنید تا مطمئن شوید که موارد را آنطور که باید نمایش می‌دهد. بخشی از کالیبراسیون تنظیم روشنایی و کنتراست صفحه نمایش است تا در سطوح مناسب قرار گیرند. اگر مانیتور خود را روی روشنایی 100% تنظیم کرده اید، تصاویر می توانند روشن و پرچرب به نظر برسند، اما این چیزی نیست که به پرینتر توشیبا شما ارسال می شود: ممکن است نسخه تیره تری دریافت کند – نسخه واقعی.

به همین دلیل است که اگر می خواهید بهترین تطابق رنگ بین صفحه نمایش و پرینتر توشیبا را داشته باشید، کالیبراسیون مانیتور بسیار مهم است.

ویندوز 10 دارای یک ابزار کالیبراسیون داخلی است که شما را مرحله به مرحله مراحل را طی می کند.

برای شروع، منوی Start را باز کنید، Color Calibration را در قسمت جستجو تایپ کنید، سپس نتیجه مطابق را انتخاب کنید. تب Advanced را انتخاب کنید، سپس در قسمت Display Calibration روی دکمه Calibrate Display کلیک کنید.

هنگامی که ابزار کالیبراسیون راه اندازی می شود، شما را در تنظیم عناصر مختلف نمایشگر راهنمایی می کند.

وقتی کارتان تمام شد، Calibration فعلی را برای ذخیره تنظیمات انتخاب کنید، سپس روی Finish کلیک کنید.

اگر می خواهید همه چیز را به سطح دیگری ببرید، می توانید روی یک رنگ سنج سخت افزاری مانند Spyder 5 Elite سرمایه گذاری کنید. این به صورت فیزیکی خروجی نمایشگر شما را اندازه گیری می کند و همه چیز را بر اساس آن تنظیم می کند. این فقط برای حرفه ای ها یا علاقه مندان جدی است و 190 پوند / 240 دلار آمریکا هزینه دارد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل چاپ نکردن خطوط

کاغذ را عوض کن

یکی از شکایات رایج رنگ‌های تیره یا کدر است، مخصوصاً در مورد عکس‌ها. این را می توان با استفاده از نوع صحیح کاغذ افزایش داد. در حالی که کاغذ پرینتر توشیبا معمولی (اغلب کاغذ کپی نامیده می شود) برای اسناد عمومی و مواردی از این قبیل مناسب است، شما باید هنگام چاپ تصاویری که روی دوربین یا تلفن خود گرفته اید از کاغذ عکس یا کاغذ سفید روشن خاص استفاده کنید.

کاغذ عکس دارای درخشندگی براق است که باعث می شود رنگ ها روشن تر به نظر برسند، به علاوه ترکیب سطح نیز بر نحوه رفتار جوهر تأثیر می گذارد. این نکته را نادیده نگیرید: تولیدکنندگان پرینتر توشیبا سخت کار می کنند تا مطمئن شوند که کاغذ آنها با جوهر آنها مطابقت دارد، بنابراین اگر پرینتر توشیبا اپسون یا اچ پی را با همان مارک کاغذ جفت کنید، بهترین نتایج را خواهید گرفت.

می توانید کاغذ عکس را در بسته بخرید، اما گران تر از نوارهای معمولی A4 است که برای استفاده عمومی انتخاب می کنید.

ما این بسته کاغذی عکس هر روز توشیبا را با 100 برگ با قیمت 18.40 پوند در آمازون پیدا کردیم، اما اگر در اطراف خرید می‌کنید، باید معاملات مختلفی پیدا کنید. در صورت امکان، قبل از اینکه روی بسته‌های بزرگ‌تر بپاشید، ابتدا مقدار کمی بخرید تا ببینید چقدر تفاوت دارد.

همچنین ارزش آن را دارد که کاغذ پرینتر توشیبا با کیفیت بالاتری نسبت به کاغذ معمولی که معمولاً انتخاب می کنید، خریداری کنید. به رتبه بندی GSM روی بسته نگاه کنید، زیرا به شما نشان می دهد صفحات جداگانه چقدر ضخیم هستند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه عدد GSM بالاتر باشد، کیفیت کاغذ بهتر است و به نوبه خود شانس بیشتری برای گرفتن نتایج خوب خواهید داشت.

این مطلب را از دست ندهید   عدم چاپ صفحات در چاپگر جوهرافشان

اگر پرینتر توشیبا شما گزینه نرم‌افزاری را برای وارد کردن نوع خاصی از کاغذی که استفاده می‌کنید ارائه می‌دهد، حتما این کار را انجام دهید، زیرا می‌تواند مجدداً بهبودهایی را به تصویر نهایی اضافه کند.

پرینتر توشیبا خود را کالیبره کنید

شما واقعاً نمی خواهید از تنظیمات کالیبراسیون عمومی برای پرینتر توشیبا استفاده کنید، زیرا همه آنها کمی متفاوت هستند. برای به دست آوردن بهترین عملکرد، باید برنامه پرینتر توشیبا همراه دستگاهتان را باز کنید یا از سایت سازنده بازدید کنید و نرم افزار کالیبراسیون مناسب را دانلود کنید.

هر کدام شما را طی مراحل مورد نیاز برای ارتقای مشخصات دستگاهتان، معمولا شامل چاپ برگه‌ها و سپس اسکن مجدد آنها در خود پرینتر توشیبا می‌کند.

امیدواریم با تکمیل تمام این مراحل، متوجه شوید که چاپ های شما بسیار نزدیکتر به چاپ های روی صفحه نمایش شما هستند.

مجدداً، اگر می‌خواهید مسیر حرفه‌ای را طی کنید، ابزارهای کالیبراسیون آنلاین و همچنین نمایه‌های ICC در دسترس متخصصان مختلف عکس وجود دارد، اما برای اکثر افراد، در اکثر مواقع، مراحل بالا باید به اندازه کافی نزدیک شوند. در حالی که هزینه ها را به حداقل می رساند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهارده =