نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

چگونه یک کارتریج جوهر افشان را بررسی کنید

بررسی کارتریج جوهر افشان/ همانطور که همه ما می دانیم استفاده از چاپگر جوهر افشان در خانه یا محل کار به مسئله ای پرهزینه تبدیل می شود و از این رو، بیشتر مردم در پایان حجم کمتری را چاپ می کنند. دلیل اصلی کارتریج های جوهر گران قیمت است – سیاه یا رنگی. عدم استفاده از چاپگر برای مدت طولانی می تواند باعث خشک شدن نازل های کارتریج شود که این امر باعث چاپ بی ریش یا چاپ بدون چاپ می شود.

این مسئله معمول در مورد پرینترهای جوهر افشان در هوای خشک یا در تابستان است. اما برای نگه داشتن کارتریج های چاپگر در شرایط کار، باید نسخه های چاپی را هم به صورت رنگی و هم به رنگ سیاه حداقل یک بار در هفته، اگر نه بیشتر، حفظ کنید. ما چند مرحله ساده و اساسی را برای نجات کارتریج های جوهر در صورت خشک شدن نازل های آنها به شما نشان می دهیم.

بررسی کارتریج جوهر افشان

آنچه برای این کارگاه نیاز دارید:

  1. مقداری آب گرم.
  2. یک ظرف پتری یا نعلبکی
  3. برخی جوانه های گوش
  1. پارچه ای بدون پرز یا پنبه

5- مقداری الکل ایزوپروپیل به راحتی با قیمت حدود 40 روپیه برای یک بطری 500 میلی لیتری در یک شیمی دان در دسترس است.

ما از شما می خواهیم هر روش ذکر شده در زیر را قبل از امتحان کردن، با دقت مطالعه کنید. توجه: این کارگاه فقط برای کارتریج های چاپی قابل استفاده است که دارای سر چاپ و مخزن جوهر به عنوان یک بسته واحد هستند. این مورد در مورد چاپگرهایی که دارای هد چاپ جداگانه هستند که مخازن جوهر را روی آن قرار می دهد نیز قابل استفاده است. مخازن جوهر فاقد نازل هستند و از این رو این کارگاه روی آن کار نخواهد کرد. به عنوان مثال، هد چاپگرهای و برخی دیگر از چاپگرها دارای مخزن و هد جوهر مشترک هستند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکار رفع مشکل عدم ارتباط پرینتر با رایانه

اگر هد چاپگر این نوع چاپگرها نیز همین مشکل را دارند، می توانید این کارگاه را با روشی مشابه با چاپگرها امتحان کنید. توجه داشته باشید، اگر به درستی رعایت نشود، ممکن است به کارتریج نیز آسیب برساند. با این حال، اگر کارتریج تقریباً نیمه جان گذشته است، ارزش امتحان کردن را دارد. نیازها را کاملاً با مسئولیت خود انجام دهید.

روش 1: با استفاده از جوانه گوش تمیز کنید

روش 1: چاپگر را روشن کنید و کارتریج (را برای سرویس دهی) با خیال راحت از واحد اصلی خارج کنید. کارتریج را برعکس کنید و ممکن است لکه یا توده ای از خاک و جوهر روی نازل ها جمع شده باشد. با استفاده از یک جوانه خشک گوش استاندارد این قسمت را با دقت تمیز کنید تا توده باقی مانده از نازل ها خارج شود.

سپس از جوانه گوش دیگری که در آب گرم تمیز (بطری) یا الکل ایزوپروپیل آغشته شده استفاده کنید (فقط جوانه گوش را مرطوب کنید، آن را کاملا خیس نکنید) و دوباره نازل ها را کاملا تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که فشار زیادی به نازل ها وارد نمی کنید تا جوهر خشک به طور کامل به نازل ها وارد نشود. پس از پایان کار، می توانید کارتریج را با وارد کردن مجدد آن به داخل چاپگر و چاپ آزمایشی بررسی کنید. اگر جواب نداد، روش 2 را امتحان کنید.

روش 2: در آب گرم غوطه ور کنید

روش 2: بخشی از کارتریج را که دارای نازل است (نه کل کارتریج) را در ظرف پتری یا بشقاب معمولی حاوی آب گرم بطری شده در صورت لزوم به مدت یک یا دو ساعت فرو ببرید. اطمینان حاصل کنید که کل کارتریج را فرو نبرید، در غیر این صورت ممکن است به مدار آسیب برساند و کارتریج بی فایده شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش چاپ صفحه خودآزمایی در پرینتر

 این روش باید جوهر خشک مستقر شده روی نازل ها و داخل سوراخ های نازل را تا حدی کاهش دهد. ممکن است به دلیل خونریزی جوهر از نازل های کارتریج، ناحیه آب اطراف نازل ها رنگی شود. این نشانه خوبی است. بعد از مدتی کارتریج را از آب خارج کرده و آب اضافی نازلهای کارتریج پرینتر توشیبا را با دقت خشک کنید. دوباره کارتریج را در چاپگر بررسی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =