نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تفاوت بین جوهر سابلیمیشن و پیگمنت

جوهر سابلیمیشن و پیگمنت/ پرینتر توشیباهای جوهر افشان خانگی می توانند با تفاوت بین جوهر سابلیمیشن و پیگمنت ، انواع مختلفی از چاپ ها را تولید کنند؛ از صفحات متنی و چاپ های روزانه گرفته تا پوسترهای بزرگ و چاپ با کیفیت عکاسی. پرینتر توشیباها از جوهرهای رنگی یا رنگدانه ای استفاده می کنند. هر کدام مزایا و مشکلات خاص خود را دارند و برای مصارف خاصی مناسب هستند. استفاده از نوع نامناسب جوهر می تواند منجر به کیفیت پایین تصویر یا کاهش عمر چاپ شود.

 جوهر سابلیمیشن و پیگمنت

تصعید رنگ

پرینتر توشیباهای سابلیمیشن رنگ یا ساب رنگ، در اصل برای تولید پروفیل های کامل به جای محصولات نهایی طراحی شده بودند. آنها حاوی جوهر با ماندگاری بیشتری نسبت به سایر پرینتر توشیباهای مبتنی بر رنگ هستند و می توانند چاپ های بسیار روشنی تولید کنند. اکثر پرینتر توشیباهای سابلیمیشن رنگ از مجموعه جوهر کمی متفاوت با رنگدانه یا سایر پرینتر توشیباهای رنگی استفاده می کنند. این مجموعه که CYMO (پوشش زرد سرخابی فیروزه ای) نامیده می شود، جوهر سیاه را به نفع یک جوهر پوشش شفاف که از چاپ در برابر هوا، رطوبت و آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، حذف می کند.

جوهر پیگمنت

جوهرهای پیگمنت از ذرات ریز مواد رنگی برای ایجاد رنگ جوهر به جای رنگ های لکه دار کاغذ استفاده می کنند. این رنگدانه ها نسبت به جوهرهای رنگی، از جمله انواع زیر رنگ، ماندگاری بیشتری دارند، اما می توانند به راحتی پرینتر توشیباها را مسدود کنند. برخی از جوهرهای پیگمنت نیز از مشکلی به نام شکست متامریک رنج می برند و از همه جهات یکسان به نظر نمی رسند. هنگامی که از کنار یا در برخی شرایط نوری مشاهده می شوند، ممکن است رنگ مایل به سبز یا برنزی داشته باشند. جوهرهای پیگمنت طیف رنگی باریک تری نسبت به جوهرهای سابلیمیشن رنگ ارائه می دهند، اما در دراز مدت به طور قابل توجهی پایدارتر هستند. بیشتر پرینتر توشیباهای جوهر پیگمنت سایه‌های رنگی ظریف‌تری را ارائه می‌کنند، زیرا از حداکثر هشت رنگ جوهر مختلف استفاده می‌کنند: فیروزه‌ای، فیروزه‌ای روشن، سرخابی، سرخابی روشن، زرد، خاکستری روشن، خاکستری متوسط و سیاه.

این مطلب را از دست ندهید   کاهش خطرات امنیتی پرینتر توشیبا

طول عمر جوهر سابلیمیشن و پیگمنت

چاپ های جوهر افشان معمولا فقط چند سال قبل از محو شدن یا آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش دوام می آورند. با این حال، برخی از چاپ های جوهر افشان ماندگاری مشابهی با چاپ های عکاسی دارند. طبق تحقیقات ویلهلم، پرینتر توشیباهای رنگدانه با استفاده از کاغذ مناسب می توانند تا 200 سال در انبارهای تاریک زنده بمانند. پرینتر توشیباهای سابلیمیشن رنگ، طول عمر کمی کمتری دارند. در انبار تاریک، آنها کمی بیش از 100 سال عمر طولانی دارند. هر دو رنگ ساب و رنگدانه برای دوره‌ های کوتاه‌ تری نسبت به طول عمر رتبه‌ بندی ‌شده‌شان در هنگام نمایش در نور زنده می‌مانند. یک قاب در زیر شیشه، چاپی که به مدت 200 سال در فضای تاریک نگهداری می شود، می تواند تا 40 سال یا تا 100 سال دوام بیاورد.

ملاحظات

نوع جوهر تنها یکی از عوامل موثر بر کیفیت چاپ است. بدون پوشش کاغذی با pH خنثی برای دریافت جوهر مناسب، چاپ ها ممکن است سریعتر از آنچه باید محو یا تخریب شوند. جوهرها و کاغذهای شخص ثالث نیز می توانند نتایج غیرمنتظره ای از جمله تغییر در طیف رنگ، درجه بندی ضعیف بین رنگ ها و کاهش مقاومت در برابر نور خورشید یا رطوبت ایجاد کنند. در حالی که کاغذها و جوهرهای مارک معمولاً قیمت بیشتری نسبت به گزینه های شخص ثالث دارند، شانس چاپ با کیفیت بالا و ماندگاری را تا حد زیادی افزایش می دهند.

مقالات مشابه:

افزایش عمر مفید پرینتر

خرابی تصویر فتوکپی 

 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =