نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رفع مشکل جمع شدن کاغذ در پرینتر توشیبا

جمع شدن کاغذ/ یکی از مشکلات رایجی که با آن مواجه می شوید جمع شدن کاغذ ها می باشد. ممکن است هنگام پرینت حجم عظیمی از کاغذ ها این مشکل رخ دهد. اصولا منشا این مشکل ممکن است اختلالات مکانیکی بسیار ساده باشد که قابل حل است. خارج کردن کاغذ باید با حوصله صورت گیرد و گاهی ممکن است با خارج کردن کاغذ مشکل به طور کامل حل نشود و نیاز به برقراری ارتباط با تعمیرکار وجود داشته باشد. جمع شدن کاغذ در پرینتر ها با یکدیگر متفاوت است و در این مقاله قرار است در رابطه با جمع شدن کاغذ بدون چسبیدن آن ها به یکدیگر توضیحاتی را ارائه دهیم.

مرحله اول

ابتدا باید پرینتر را به طور کامل خاموش نمایید خاموش کردن پرینتر از وجود مشکلات و خرابی ها جلوگیری می نماید. برای اطمینان بهتر است به طور کامل اتصال برق را قطع نمایید.

مرحله دوم

بعد از خاموش شدن پرینتر، پوشش بالا و یا جلو را باز کنید. بعد از باز کردن پوشش بهتر است 30 دقیقه منتظر بمانید تا دستگاه به طور کامل خنک شود.

جمع شدن کاغذ

مرحله سوم

بهتر است غلطک ها را شناسایی نمایید برای اینکار به داخل سینی ورودی نگاه کنید. در این قسمت شی لاستیکی طولانی استوانه شکل و یا میله ای با اشیاء لاستیکی کوچک را مشاهده نمایید که این قطعات غلطک ها می باشند. ممکن است کاغذ ها در این قسمت جمع شده باشند.

مشکل کم رنگ بودن تصاویر

ممکن است این غلطک ها به طور کامل خراب شده باشد و نیاز به تعویض آن ها وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با تعمیرکار با تجربه مشورت نمایید تا مشخص شود که غلطک ها قابل تعمیر و تعویض هستند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع ارور وجود کاغذ در پرینتر

جمع شدن کاغذ

مرحله چهارم

ممکن است بعد از خارج کردن کاغذ ها نیز با پیام خطای کاغذ مواجه شوید. در این هنگام ممکن است قطعات ریز کاغذ و یا اجسام دیگر باعث بروز این مشکل شود. بهتر است در طول غلتک به دنبال اشیایی باشید که منشا این مشکل می باشد. سپس به راحتی می توانید با استفاده از موچین یا چرخاندن پرینتر به سمت بالا این شی را حذف نمایید.

جمع شدن کاغذ

مرحله پنجم

همچنین می توانید غلطک ها را تمیز نمایید تمیز کردن این غلطک ها در پرینتر های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

پرینتر های لیزری: در این پرینتر ذرات تونر قرار دارد. این ذرات می تواند باعث تحریک ریه ها شود. بهتر است در هنگام تمیز کردن از یک ماسک استفاده نمایید. همچنین می توانید برای پاک سازی بهتر از پارچه های مخصوص تونر استفاده نمایید تا ذرات بیشتری را جذب نمایند. همچنین بهتر است برای پاک سازی از الکل 99 درصد استفاده نمایید. (دقت داشته باشید ممکن است بعضی از غلطک ها با برخورد با الکل دچار صدمه شوند. بهتر است از راهنمای پرینتر خود استفاده نمایید همچنین می توانید به جای استفاده از الکل از اب مقطر نیز استفاده کنید.)

پرینتر های جوهر افشان: پاک سازی این پرینتر ها بسیار ساده است. به راحتی می توانید از پارچه های بدون پرز استفاده نمایید. سپس این پارچه را با کمی الکل یا آب مقطر خیس نمایید تا ذرات به راحتی به پارچه بچسبند و خارج شوند.

جمع شدن کاغذ

مرحله ششم

همچنین می توانید غلطک های فید را با استفاده از پارچه ی مرطوب این پاک سازی را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل عدم تشخیص اسناد توسط پرینتر

مرحله هفتم

قطعات دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید، ممکن است قسمت های دیگر نیز کثیف باشد و یا برگه و کاغذ در این قسمت ها گیر کرده باشد. بهتر است پرینتر را به طور کامل پاک سازی و تمیز نمایید.

مرحله نهم

بعد از انجام دادن نکات بالا بهتر است دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار بهتر است پرینتر را روشن کنید.

مرحله دهم

در صورت عدم حل مشکل بهتر است مشکل پرینتر خود را با تعمیرکار با تجربه در میان بگذارید تا با استفاده از روش های مختلف مشکل دستگاه را برطرف نماید. نکته ی مهم این است که به یاد داشته باشید که قطعات و قسمت های مختلف پرینتر بسیار ظربف و شکننده هستند پس هنگام تعمیر آن ها نهایت دقت را داشته باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =