نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

پرینتر جوهر افشان در مقابل لیزر

جوهر افشان در مقابل لیزر/ یکی از معدود سوالاتی که در ذهن شما قبل از خرید پرینتر وجود دارد این است که آیا باید یک چاپگر جوهر افشان یا لیزری تهیه کنم؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و برای تصمیم گیری به شما کمک کند، غیرممکن است که درباره هر یک صحبت نکنید. بنابراین برای پاسخ به سوال خود مبنی بر اینکه آیا از جوهر افشان در مقابل لیزر استفاده می کنید، با ما همراه باشید.

جوهر افشان در مقابل لیزر

مقایسه چاپگر

چاپگر ها در فاکتور های زیادی با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگرهای جوهر افشان دستگاه هایی هستند که قطرات میکروسکوپی جوهر را روی کاغذ می پاشند. چاپگرهای جوهر افشان معمولاً ارزان تر، کوچکتر هستند و می توان از آنها برای چاپ اسناد متنی و تصاویر رنگی با کیفیت بالا، به ویژه عکس ها استفاده کرد. اما در مورد چاپگرهای جوهر افشان ارزان قیمت مراقب باشید زیرا بعداً هزینه های زیادی برای شما تمام می شود.

چاپگر لیزری چیست؟

چاپگرهای لیزری دستگاههایی هستند که پودر تونر را برای ایجاد چاپ روی کاغذ ذوب می کنند. چاپگرهای لیزری گرانتر از چاپگرهای جوهر افشان هستند و از کارتریج های تونر گران قیمت استفاده می کنند اما با هزینه کلی پایین تر در هر صفحه و سرعت چاپ بیشتر، در طولانی مدت همچنان گزینه مقرون به صرفه تری است.

بیایید نگاهی دقیق به نقاط قوت و ضعف چاپگرهای لیزری و جوهر افشان بیندازیم تا بتوانید با اطمینان خرید بعدی خود را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض کارتریج پرینتر

از چاپگر برای چه استفاده خواهید کرد؟

اگر به دنبال چاپگر خانگی برای چاپ گاه به گاه هستید، بیشتر مردم به شما توصیه می کنند که یک چاپگر جوهر افشان تهیه کنید. با این حال، یک شکایت رایج در مورد چاپگرهای جوهر افشان این است که اگر شما اغلب از آن استفاده نکنید، جوهر خشک می شود. با این اوصاف، اگر بودجه لازم برای آن را دارید، اکیداً پیشنهاد می کنم به جای آن یک چاپگر لیزری با قیمت مناسب تهیه کنید. تونر مورد استفاده در چاپگرهای لیزری خشک نمی شود.

اما اگر حجم کمی از اسناد و تصاویر رنگی را به طور مرتب چاپ می کنید، چاپگرهای جوهر افشان کار را به پایان می رسانند. پرینترهای لیزری از دوام بیشتری برخوردار هستند و می توانند مقادیر زیادی از اسناد تک رنگ و رنگی را به طور مرتب چاپ کنند.

اگرچه چاپگرهای لیزری در اصل برای استفاده در دفتر ساخته شده اند، اما به دلایل اقتصادی اکنون به محبوبیت چاپگر خانگی رسیده اند.

اگر حجم زیادی از اسناد را چاپ می کنید، بهترین دستگاه چاپگر لیزری است. چاپگرهای لیزری می توانند حجم بالایی از اسناد را روزانه و بدون اینکه حتی مژه بزنند چاپ کنند (اگر یک چاپگر یک یا چند مورد داشته باشد).

برای چاپ رنگی چطور؟ چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ رنگی روزمره مناسب هستند اما اگر می خواهید عکس های حرفه ای با وضوح بالا چاپ کنید، با چاپگر جوهر افشان عکس همراه شوید.

چاپگرهای جوهر افشان عکس با کیفیت بالا برای تولید عکسهایی با جزئیات واضح و متنوع و سیاه رنگهای عمیق تر که عکاسان و خلاقان به آن احتیاج دارند، بطور ویژه طراحی شده اند. بسیاری از چاپگرهای جوهر افشان عکس از جوهر مبتنی بر رنگدانه استفاده می کنند که مقاومت بیشتری در برابر محو شدن دارد و با طیف گسترده ای از انواع کاغذهای هنری و همچنین طیف وسیعی از اندازه کاغذ کار می کند اما اگر این کار را نکنید می توانید چاپگرهای جوهر افشان عکس مبتنی بر رنگ را نیز پیدا کنید. به طول عمر جوهر رنگدانه نیاز دارند.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات محلول تمیز کردن هد پرینتر

جوهر افشان در مقابل چاپگر لیزری رنگی – یکی از سوالات متداول که از خریداران دریافت می کنیم این است: آیا باید چاپگر لیزری رنگی تهیه کنم یا چاپگر جوهر افشان؟ این به آنچه شما برای چاپ رنگی نیاز دارید خلاصه می شود.

جوهر افشان در مقابل لیزر

به طور خلاصه

  • اگر به عکسهایی با کیفیت گالری نیاز دارید، یک چاپگر جوهر افشان عکس تهیه کنید.
  • اما اگر شما نیاز به چاپ تصاویر رنگی با کیفیت متوسط ​​دارید که نیازی به عمق رنگ و دامنه تناژ ندارند، ما به دو دلیل چاپگرهای لیزری رنگی را از چاپگرهای جوهر افشان توصیه می کنیم:
  • در صورت استفاده نشدن، تونر لیزر خشک نمی شود
  • شما صفحات بیشتری از کارتریج های لیزر تونر چاپ می کنید تا کارتریج های جوهر افشان پرینتر توشیبا
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =