نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

سپریشن پد چیست؟

سپریشن پد/ پرینتر ها جزوه وسایل ضروری و حیاتی در ادارات و سازمان ها هستن که با وجود این دستگاه ها می توانید به راحتی کار های اداری خود را انجام دهید. مانند دیگر دستگاه ها این دستگاه نیز از قطعات بسیار زیاد و ظریف تشکیل شده اند که به راحتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و می تواند عملیات چاپ را انجام دهد. این دستگاه نیز در اثر فرسایش، استهلاک و قدیمی شدن قطعات، و نوسانات برقی دچار خرابی می شود. همانطوز که گفته شد پرینتر از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است. قطعه ی که در پرینتر وجود دارد سیپریشن پد می باشد این قطعه نیز در چاپ نقش به سزایی را بر عهده دارد. اصولا این قطعه جزوه سیستم کاغذ کش می باشد.

سپریشن پد

وظیفه ی سپریشن پد

این قطعه جزوه قطعات سیستم کاغذ کش می باشد. در پرینتر ها و اسکنر ها و دستگاه های کپی این قطعه قرار دارد تا تغذیه خودکار را انجام دهد. به بیان ساده از ورود یکجا برگه ها به داحل پرینتر جلوگیری می نماید. این قطعه به راحتی می تواند از ورود بیشتر از 1 کاغذ را به داخل پرینتر جلوگیری نمایید.

این قطعه در تمام پرینتر ها یافت می شود تا به راحتی بتوانید پرینت مطالب را انجام دهید. این قطعه در سینی یا کشوی کاغذ قرار گرفته است.  در قسمت ورودی کاغذ در پرینتر های جوهری و لیزری قرار داده شده است تا ورود کاغذ به راحتی امکان پذیر باشد.

پرینتر توشیبا سری B-FV4

علاوه بر سپریشن پد، اسکنرهای اتوماتیک نیز پشت سر یکدیگر برگه ها را وارد پرینتر می نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   نمایش پیام تعویض کارتریج نشانه چیست؟

کاربرد سپریشن پد

این قطعه های بسیار کوچک و جزئی کاربرد های فراوانی را بر عهده دارند. اصولا سپریشن پد باعث می شود تا کاغذ ها به طور همزمان وارد پرینتر نشود.

زمانی که چندین برگه در سینی ورودی پرینتر قرار می گیرد قطعات دیگر کاغذ ها را به داخل پرینتر هدایت می نمایند. گاهی ممکن است در اثر الکریسیته ساکن کاغذ ها به یکدیگر چسبیده و وارد پرینتر شوند. در صورت بروز این حالت کاغذ ها در پرینتر گیر کرده و یا پاره و یا چروکیده می شود. در موارد جدی تر ممکن است باعث شکسته شدن قطعات پرینتر و حتی آسیب های به فیوزینگ شود.

عملکرد سپریشن پد

در کنار سپریشن پد ها پیکاپ ها نیز قرار دارند. پیکاپ ها ابتدا کاغذ ها را از سطح برداشته و به داخل پرینتر می کشد. سپس سپریشن پد ها اصطلاک و چسبندگی بین دو کاغذ را از بین می برد و مانع چسبیده شدن کاغذ ها به یکدیگر می شود. با وجود این دو قطعه در کنار یکدیگر فقط یک کاغذ وارد و  از پرینتر خارج می شود. وجود این دو قطعه باعث می شود تا کاغذ در پرینتر گیر یا مچاله نشود و به قطعات دیگر نیز اسیب نرساند.

تعمیر و تعویض سپریشن پد

حال ممکن است این قطعه نیز دچار خرابی شود و باعث اختلال در عملکرد پرینتر شود. در صورتی که سپریشن پد دچار خرابی و آسیب شد باید این قطعه را با قطعه ی مناسب و اورجینال تعویض نمایید. متآسفانه در صورت خرابی این قطعه، این قطعه قابل تعمیر نیز و باید آن را تعویض نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع خرابی دستگاه کپی c351
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =