نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آخرین چیزی که می‌خواهید هنگام چاپ بزرگ انجام دهید این است که روی کاغذهایتان لک وجود داشته باشد. اما، چگونه آن را متوقف می کنید؟ به این مقاله نگاهی بیندازید و رایج ترین مشکلات مربوط به لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا را دریابید.

لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا

علت وجود لکه هنگام چاپ

اگر سند شما دارای خطوط سیاه و لک است، ممکن است پرینتر توشیبا شما کثیف باشد. لکه و لکه روی کاغذ می تواند به دلیل کثیفی، گرد و غبار یا تونر جمع شده روی غلتک ها یا تسمه انتقال هنگام عبور از کاغذ باشد. تمیز کردن پرینتر توشیبا، به ویژه غلتک ها، یکی از گزینه های حذف علائم سیاه از روی کاغذ است. کارتریج جوهر نشتی یا آسیب دیده نیز می تواند مقصر لکه های سیاه و ایجاد لکه شدن جوهر صفحه شما باشد.

مشکلات کارتریج جوهر و لکه شدن جوهر

جوهر یا کارتریج های تونر معیوب یکی از شایع ترین دلایل لکه شدن جوهر یا چاپ های محو شده است. بررسی کنید که آیا همه کارتریج‌های جوهر شما هنوز در وضعیت خوبی هستند یا خیر. بررسی کنید که جوهر خشک نشده باشد و از زباله و بقایایی پاک باشد. همچنین لازم به ذکر است که همه کارتریج های جوهر سازگار و بازسازی شده از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند. برخی از آنها نیز بی کیفیت هستند، پس حتما از یک خرده فروش معتبر خرید کنید.

جلوگیری از لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا

آیا از کارتریج های جوهر جدیدی که به تازگی نصب شده اند استفاده می کنید؟ اگر هستید، بهتر است آنها را خط بکشید تا جوهر لکه دار نشود. این گزینه را در تنظیمات تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا خود جستجو کنید. لکه گیری افقی نشان می دهد که کف مخزن جوهر با الیاف مسدود شده است. اگر چنین مشکلی پیدا کردید، کارتریج ها را بردارید و شروع به تمیز کردن آنها کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات فنی پرینتر توشیبا سری e-STUDIO6570C PRO Series

کارتریج های جوهر شما ممکن است خشک شده باشند یا هدهای چاپ ممکن است با باقیمانده جوهر مسدود شده باشند اگر بیش از یک سال قدیمی باشند. اگرچه هد چاپ را می توان تمیز کرد، اما احتمالاً توصیه می شود مخازن جوهر را برای بهترین نتیجه تعویض کنید.

وجود جوهر در پرینتر

خطای Fuser

فیوزر گرمای مورد نیاز برای چاپ تونر را در کاغذ در پرینتر توشیباهای LaserJet مانند Color Laserjet Pro ایجاد می کند. اگر از تونر نامناسب بر روی پرینتر توشیبا خود استفاده نکنید، اگر دمای چاپ لازم را ایجاد نکند، پرینت ظاهر می شود. مشکلات مکانیکی، مانند قطعات آسیب دیده، شایع ترین علل فیوزر معیوب و لکه شدن جوهر هستند.

راه حل

از آنجایی که فیوزر معیوب ناشی از یک مشکل مکانیکی است، ممکن است از درک شما خارج باشد مگر اینکه دانش فنی لازم را داشته باشید. اگر این کار را نکنید، بهترین گزینه ممکن است استخدام یک متخصص برای انجام تعمیرات لازم باشد.

مناسب نبودن کاغذ و لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا

اگر از Color LaserJet Pro یا هر پرینتر توشیبا لیزری دیگری استفاده می کنید، کاغذی که بیش از حد صاف یا ضخیم است، یا چیزی با بافت سطحی سنگین، می تواند خروجی چاپ را مختل کند. اگر کاغذ خیلی ضخیم باشد ممکن است نتواند به اندازه کافی صاف حرکت کند تا تونر به درستی چاپ شود. اگر بیش از حد صاف باشد یا بافت زیادی داشته باشد، یکسان است.

راه حل

از رسانه مناسب برای نوع چاپی که در حال انجام آن هستید استفاده کنید. هنگام چاپ عکس ها و تصاویر، همیشه به جای کاغذ معمولی از کاغذ عکس استفاده کنید. این موثرترین روش برای جلوگیری از لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا است. در صورت استفاده از نوع نادرست رسانه ممکن است کارتریج آسیب ببیند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید چاپگر توشیبا

لکه شدن جوهر در پرینتر توشیبا می تواند علت های بسیار زیادی داشته باشد که در این مقاله قرار داده شده است و امید است که این مقاله از لکه شدن جوهر جلوگیری نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =