نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهکار رفع مشکل وجود نوار در چاپ ها

 وجود نوار در چاپ ها/ چاپگرهای رومیزی حاوی ترکیبات پیچیده ای از قطعات متحرک دائمی و اجزای قابل مصرف هستند که برای جایگزینی دوره ای طراحی شده اند. وقتی چاپگر دفتر شما خروجی ایجاد می کند که الگوهای راه راه را در عرض یا در امتداد صفحات نشان می دهد، تا زمانی که مشکل را تشخیص ندهید، کاغذ و لوازم را هدر می دهید. اینکه به کجا عیب یابی کنید، به انواع نقص های خروجی که مشاهده می کنید و نوع چاپگر شما بستگی دارد. علت این موضوع در ادامه بررسی خواهد شد.

 وجود نوار در چاپ ها

سر چاپ جوهر افشان

جوهر افشان ها با حرارت دادن نازل های کوچک یا استفاده از جریان الکتریکی روی آنها برای تغییر شکل، جوهر را به صفحه منتقل می کنند.

وقتی خالی در خروجی یا خطوط افقی روی آن می بینید، ممکن است سر چاپ شما دارای نازل های مسدود شده باشد. جوهر افشان زمان را به خوبی تحمل نمی کند، و ممکن است شما برای شکستن جوهر خشک نیاز به چندین دوره تمیز کردن سر داشته باشید.

اگر نقص در خروجی شما ظاهر خطوط عمودی را در محتوای صفحه شما مختل کند، ممکن است سر چاپ شما نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد.

تمیز کردن و تنظیم مجدد برخی از جوهرهای نصب شده شما را مصرف می کند، به خصوص اگر تجهیزات شما به تمیز کردن عمیق یا چرخه تنظیم چندگانه نیاز دارند.

کارتریج لیزر تونر یا درام

چاپگرهای لیزری با انتقال تونر بر روی کاغذ از یک درام چرخان و ذوب شدن تونر با یک واحد گرمایشی، همزمان یک صفحه کامل از محتوا را ایجاد می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   راهکارهای رفع خرابی دستگاه کپی c351

درام یا بخشی از کارتریج تونر را تشکیل می دهد یا به عنوان یک ماده مصرفی جداگانه نصب می شود. در هر صورت، خراش های سطح حساس به نور آن می تواند باعث ایجاد نوارها یا خطوطی در خروجی شود.

 اکثر کارتریج ها دارای یک کرکره فنری هستند که با قرار دادن مواد مصرفی در چاپگر باز می شود. اگر کارتریج را برداشته و به آرامی کرکره را باز کنید – توجه داشته باشید که به طبل یا هر چیز دیگری در داخل کارتریج دست نزنید – ممکن است خراش های سطح را ببینید.

برای رد کردن مواد مصرفی خود به عنوان منبع مشکلات، کارتریج را جایگزین کنید و صفحه سند خود را چاپ کنید.

فیوزر لیزری

تونر از ترکیبی از مواد پلاستیکی و مواد رنگ آمیزی تشکیل شده است. برای اتصال آن بر روی کاغذ، چاپگرهای لیزری از یک عنصر گرم کننده به نام فیوزر استفاده می کنند که هنگام حرکت کاغذ از طریق غلتک های فیوزر، تونر را ذوب می کند.

اگر تونرها روی فیوزر قرار بگیرند یا غلطک های آن خراب شوند، می توانید خطوط عمودی غیر منتظره ای را در سراسر خروجی خود مشاهده کنید.

برای تشخیص خطوطی که الگوی تکراری تشکیل می دهند، ممکن است بتوانید خط کش تکراری نقص منتشر شده توسط سازنده چاپگر برای مدل سخت افزاری خود پیدا کنید.

این سند منبع علائم در امتداد صفحه را با توجه به موقعیت غلتک ها و سایر اجزای سازوکار چاپ مشخص می کند. برخی از تولیدکنندگان این راهنماهای خدمات را فقط در اختیار تکنسین ها قرار می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   ویژگی های چاپگر مناسب عکس

چاپگر کثیف

تونر بدون بند که به داخل چاپگر لیزری توشیبا راه پیدا می کند، می تواند روی غلتک ها یا سایر قسمت های متحرک آن قرار گیرد و به صورت نوار، آهنگ یا خط به خروجی شما منتقل شود.

 بسیاری از علائم غلتکی در امتداد هر ورق در جهت حرکت کاغذ از داخل چاپگر، یک الگوی مشخص (تایر) را تشکیل می دهند. بهبود این نقص ها نیاز به یک رویکرد دو بخشی دارد. ردیابی منبع تونر ولگرد ممکن است شما را به سمت یک کارتریج نشت آور سوق دهد که به تدریج دستگاه شما را کثیف می کند یا یکبار تصادف ناشی از تلاش برای چاپ مجدد صفحه ای از دستگاه دیگر، صفحه ای که در دمای پایین تر از چاپگر شما استفاده می شود. بسته به سطح تجربه و طراحی چاپگر، تمیز کردن دستگاه ممکن است نیاز به تماس سرویس داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 19 =