نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

امروز، ما اصول اولیه موجودی کاغذ و نحوه دستیابی به نتایج چاپ مورد نظر را پوشش خواهیم داد. برای شروع، هنگام انتخاب کاغذ مورد استفاده، عملکرد کار چاپ خود را در نظر داشته باشید. به طور کلی، کاغذ سنگین تر برای اسناد حرفه ای مناسب است در حالی که کاغذ سبک تر برای استفاده روزمره ایده آل است. تفاوت های زیادی در این بین وجود دارد، بنابراین بیایید به کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا نگاهی بیندازیم.

کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا

وزن کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا

آنچه که بیشتر ما در نظر می گیریم کاغذ کپی معمولی اغلب به عنوان اوراق قرضه یا سهام 20 پوندی نامیده می شود. در طرف دیگر طیف، یک سهام محکم به عنوان سهام “پوشش” یا “کارت” فهرست شده است. این ها را می توان در ضخامت ها یا وزن های مختلف فروخت.

سه روش متداول برای دسته بندی وزن و ضخامت کاغذ وجود دارد. برای جلوگیری از سردرگمی، ما به وزن پایه ایالات متحده پایبند هستیم. متداول ترین دسته های موجودی کاغذ کدامند و از کاغذ برای چه استفاده می شود؟

همه پرینتر توشیبا نمی توانند کاغذ ضخیم را تحمل کنند. ممکن است پرینتر توشیبای داشته باشید که کاغذ را به درستی «بر نمی‌دارد» یا آن را از طریق سینی تغذیه نمی‌کند، یا ممکن است متوجه شوید که ذخایر ضخیم‌تر کاغذ منجر به گیر کردن کاغذ می‌شود. این مشکلات برای پرینتر توشیبای کوچکتر و ارزان‌تر غیر معمول نیست. حتی زمانی که به درستی تغذیه شود، این احتمال وجود دارد که سرهای پرینتر توشیبا روی صفحه خراشیده شوند و منجر به لکه یا خراش شوند.

این مطلب را از دست ندهید   منقضی شدن کارتریج چاپگر

چاپ بیش از حد با کاغذ ناسازگار حتی ممکن است به خود پرینتر توشیبا از الیاف کاغذ باقی مانده آسیب برساند. مهم است که با ارائه دهنده چاپ خود کار کنید تا مطمئن شوید دستگاه های شما با نیازهای چاپ شما مطابقت دارند و راهنمای کاربر پرینتر توشیبا خود را بررسی کنید تا محدودیت های آن را درک کنید و بتوانید از کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا استفاده کنید.

علت دسته بندی بر اساس وزن

ممکن است تعجب کنید که چرا کاغذ کپی استانداردی که در پرینتر توشیبا لیزری استفاده می‌کنید 20 پوند است یا چرا کاغذ مقوایی ممکن است به عنوان استوک جلد 80 پوندی طبقه‌بندی شود. یک دسته کاغذ با اندازه حرف مطمئناً آنقدر وزن ندارد.

پوندها به وزن پایه ایالات متحده اشاره می کنند که وزن واقعی 500 برگ کاغذ را قبل از اینکه به اندازه های کوچکتر کاهش دهند اندازه می گیرد. این کاغذ کپی برش نخورده استاندارد به طور سنتی دارای ابعاد 17 در 22 اینچ است و اگر 500 برگ از آن 20 پوند وزن داشته باشد، هنگامی که برش داده شده و در یک دسته کاغذ بسته بندی می شود، به این صورت طبقه بندی می شود.

با این حال، 500 ورق از کارت ضخیم تر و برش نخورده، وزن بسیار بیشتری خواهد داشت. این نه تنها به دلیل ضخامت افزوده شده آن است، بلکه به این دلیل است که اندازه سنتی برش نخورده آن بزرگتر است و 20×26 اینچ است. با فرض اینکه 500 ورق از ورق های 20×26 برش نخورده وزنی معادل 85 پوند داشته باشند، به این ترتیب کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا دسته بندی می شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی قابلیت های پرینتر PVC

مهم نیست که یک تکه کاغذ به اندازه یک کارت ویزیت یا یک پوستر بزرگ بریده شده باشد، کاغذ بر اساس وزن بریده نشده آن دسته بندی می شود.

اگر این گیج کننده است، نگران نباشید. حتی پرینترهای حرفه ای هم تمام تفاوت های ظریف را دنبال نمی کنند. بر اساس تجربه خود، آنها ایده بسیار خوبی در مورد کیفیت چاپ در هنگام دستیابی به اوراق 24 پوندی در مقابل 65 پوندی روی جلد دارند.

کاغذ پرینتر

پرینت کاغذ بافت دار یا روکش شده

برخی از کاغذهای بدون روکش – مانند کاغذ رزومه مخلوط شده با پنبه – ممکن است بافته شده به نظر برسند، و برخی حتی ممکن است شبیه کاغذ دست ساز باشند و دارای بافت سنگین باشند. درک این نکته مهم است که بافت کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبا می تواند بر کیفیت چاپ و تعریف تصاویر یا فونت ها تأثیر بگذارد.

اگر می خواهید وضوح و کنتراست واضحی داشته باشید، ممکن است بخواهید کاغذی با پوشش صاف براق، نیمه براق یا مات انتخاب کنید. عکاسان، طراحان گرافیک و پرینتر توشیبای تجاری اغلب برای تولید غنی‌ترین، پر جنب و جوش‌ترین رنگ‌ها و واضح‌ترین فونت‌ها از استوک روکش‌شده استفاده می‌کنند. بسته به اثری که می‌خواهید، پوشش‌های مختلف می‌توانند درخشندگی بالا یا درخشندگی نرمی را ارائه دهند. گاهی اوقات از یک پوشش مات برای ایجاد رنگ های عمیق و غنی استفاده می شود اما با احساسی ملایم تر که ظاهر یک نقاشی اصلی را به خود می گیرد.

واقعاً گزینه های بی پایانی هم در استوک روکش دار و هم بدون روکش وجود دارد. فقط مطمئن شوید که از نوع مناسب پرینتر توشیبا برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود استفاده می کنید. اکثر پرینتر توشیبای چندکاره می توانند با بافت کم یا روکش شده کار کنند، اما روکش های براق گاهی اوقات می توانند مشکل ساز شوند.

این مطلب را از دست ندهید   مزایای اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر

استفاده از کاغذ براق

نه تنها گرفتن کاغذ مناسب برای پرینتر توشیبابراق برای یک تغذیه کننده اسناد سخت تر است، بلکه معمولاً کاغذ سنگین تری نیز دارد، که اشاره کردیم می تواند مشکل را تشدید کند. و حتی اگر می توانید پرینتر توشیبا معمولی خود را برای چاپ عکس تهیه کنید، بدانید که هرگز با کیفیتی که می توانید از پرینتر توشیبای که به طور خاص برای چاپ عکس طراحی شده است مطابقت نداشته باشد.

کاغذ خیلی بیشتر از آنچه به نظر می رسد وجود دارد. سوالات بیشتری در مورد قابلیت های پرینتر توشیبا دارید و اینکه چگونه یک ارائه دهنده چاپ مدیریت شده می تواند به شما در دستیابی به اهداف چاپ شما کمک کند؟ پاسخ 5 سوال متداول ما درباره MPS را در زیر بررسی کنید.

اگر به دنبال ارتقای قابلیت های چاپ خود هستید یا می خواهید از پرینتر توشیبا اداری خود بیشترین بهره را ببرید، با متخصصان چاپ در شرکت گوردون فلش تماس بگیرید. ما می توانیم به شما کمک کنیم فناوری چاپ فعلی خود را به حداکثر برسانید یا به ارتقاء تجهیزات خود به سطح بعدی کمک کنیم.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 14 =