نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نکات مهم درباره تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا

تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا/ با مراقبت و نگهداری مناسب، یک پرینتر توشیبا با کیفیت می ‌تواند سال‌ها خدمات بدون مشکل را ارائه دهد، اما مهم است که از آن پرینتر توشیبا به روش صحیح مراقبت کنید. مانند هر قطعه سخت افزاری کامپیوتر، پرینتر توشیبا نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی دارد و اگر این تعمیر و نگهداری انجام نشود، عمر مفید پرینتر توشیبا بسیار کاهش می یابد.

تمیز کردن کارتریج های جوهر

اگر پرینتر توشیبا شما جوهر افشان یا پرینتر توشیبا عکس است، تمیز کردن کارتریج های چاپ باید بخشی از روال تعمیر و نگهداری شما باشد. این کارتریج‌های جوهر حاوی جت‌های کوچکی هستند که برای پاشیدن جوهر روی کاغذ استفاده می‌شوند و به مرور زمان ممکن است برخی از آن جت‌ها مسدود شوند. این جت های مسدود شده باعث می شود چاپ ناهموار شود و همچنین ممکن است تعادل رنگ را از بین ببرند. با صرف زمان برای تمیز کردن کارتریج ها، می توانید عمر آنها را افزایش دهید و در عین حال از پرینتر توشیبا خود بهره بیشتری ببرید.

بسیاری از پرینتر توشیباها دارای یک ابزار مفید برای تمیز کردن کارتریج ها تنها با چند کلیک هستند. این ابزارهای کاربردی برای تمیز کردن و تراز کردن کارتریج های چاپ از طریق یک رابط کاربری آسان، بدون نیاز به برداشتن کارتریج ها از پرینتر توشیبا طراحی شده اند.

 روش های تعمیر و نگهداری پرینتر توشیبا

تونر را بررسی کنید

اگر یک پرینتر توشیبا لیزری دارید، مهم است که مراقب کارتریج تونر باشید، به خصوص اگر کیفیت چاپ کاهش یافته است. ممکن است تونر خالی شده باشد، یا حتی ممکن است نشتی داشته باشد. برای بررسی وضعیت کارتریج تونر، دری را که روی کارتریج را می پوشاند، بلند کرده و با احتیاط آن را از پرینتر توشیبا خارج کنید. به داخل پرینتر توشیبا که در آن کارتریج تونر قرار داشت نگاه کنید. اگر لکه های سیاهی در داخل تونر مشاهده کردید، به احتمال زیاد کارتریج نشتی دارد و نیاز به تعویض دارد. از یک پارچه نرم و کمی مرطوب شده برای پاک کردن جوهر شل استفاده کنید و سپس یک کارتریج جایگزین نصب کنید. همچنین می توانید از یک جاروبرقی دستی با اتصال شکافی برای مکیدن جوهر شل استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که قطعات فلزی داخل پرینتر توشیبا را خراش ندهید.

این مطلب را از دست ندهید   3 مشکل پرینترهای توشیبا

غلطک ها را بررسی کنید

اگر پرینتر توشیبا شما بیش از یک سینی چاپ دارد، مهم است که مراقب مشکلات تغذیه کاغذ باشید. اگر کاغذ گیر کرده یا از سینی خاصی تغذیه نمی شود، ممکن است زمان تعویض غلتک های سینی فرا رسیده باشد. این غلتک‌ ها به مرور زمان صاف می ‌شوند و زمانی که خیلی نرم شوند دیگر نمی ‌توانند کاغذ را به درستی بگیرند.

برای تعویض غلتک ها، سینی را بیرون بکشید تا از پرینتر توشیبا خالی شود، سپس غلتک ها را بیابید و با احتیاط آن ها را از شاخک جدا کنید. غلتک های جدید را روی شاخک بلغزانید و فشار دهید تا در جای خود قفل شوند. سپس سینی را عوض کنید و دوباره کار چاپ خود را امتحان کنید.

حلال خانگی برای تمیز کردن هد چاپ

بسیاری از پرینتر توشیباها دارای یک عملکرد داخلی برای تمیز کردن هد چاپ در صورت گرفتگی آن هستند. با این حال، این فرآیند تمیز کردن همیشه موثر نیست، بنابراین تمیز کردن هد چاپ به صورت دستی ضروری است. شما می توانید با تمیز کردن هد پرینتر توشیبا از هزینه های استخدام یک سرویس پرینتر توشیبا حرفه ای جلوگیری کنید. با ساختن محلول تمیزکننده خود می توانید پول بیشتری را پس انداز کنید. چندین درمان خانگی وجود دارد که از بین آنها می توان انتخاب کرد و هر کدام به چند مورد نیاز دارند که می توانید به راحتی آنها را تهیه کنید.

مرحله 1

مخلوطی از آمونیاک درست کنید. یک قسمت آمونیاک را با 10 قسمت آب مقطر مخلوط کنید. به عنوان مثال، 1 قاشق چایخوری آمونیاک را با 10 قاشق چایخوری آب مقطر مخلوط کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش پاک کردن هد پرینتر

مرحله 2

1 فنجان آب مقطر را با دو قطره مایع ظرفشویی و 2 اونس الکل مخلوط کنید. مخلوط را با یک فیلتر قهوه صاف کنید سپس آن را در یک بطری درب محکم نگهداری کنید.

مرحله 3

محلولی از اتانول دناتوره شده و آب را امتحان کنید. مخلوطی که نصف آن اتانول دناتوره شده و نصف آب است درست کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله 4

از یکی از راه حل های بالا برای تمیز کردن هد چاپ استفاده کنید. اگر هد چاپ روی کارتریج قابل جابجایی است، مقدار کمی از محلول مورد نظر خود را در یک نعلبکی بریزید. کارتریج را، هد پرینتر توشیبا پایین، در محلول قرار دهید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. هد چاپ را پاک کنید و کارتریج را عوض کنید. اگر هد پرینتر توشیبا به پرینتر توشیبا متصل است، آن را با یک سواب پنبه ای آغشته به حلال پاک کنید. این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا هد چاپ تمیز شود.

نمایندگی توشیبا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − چهار =