نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

دلایل تعمیر فیوزینگ پرینتر

تعمیر فیوزینگ پرینتر / یکی از بخش های مهم در پرینتر توشیبا فیوزینگ می باشد. این قطعه به راحتی می تواند نقش پررنگی را در کیفیت مطالب چاپ شده ایفا نماید. اما این نقش به چه صورت است؟ اصولا حرارت مورد نیاز تونر ها توسط این قطعه تآمین می شود بعد از اینکه حرارت به تونر ها انتقال پیدا کرد ماده بر روی کاغذ قرار گرفته و مطلب مورد نظر ما بر روی کاغذ نمایش داده می شود. علت اینکه کاغذی که از پرینتر به بیرون می آید گرم است دقیقا وجود این قطعه در پرینتر می باشد و فیوزینگ می تواند حرارت بسیار زیادی را ایجاد کرده تا محتوا بر روی برگه به نمایش در آید. در این مقاله در رابطه با تعمیر فیوزینگ در پرینتر توشیبا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تعمیر فیوزینگ پرینتر

ساختار فیوزینگ

در مطالب فوق اشاره شد که فیوزینگ وظیفه ی مهمی را در چاپ مطالب بر عهده دارد. این قطعه با سرعت بالای خود باعث می شود تا برگه ی قرار گرفته شده در پرینتر علاوه بر اینکه مطالب را به همراه دارد دچار سوختی نیز نشود. این سرعت بالا می تواند از ایجاد جرقه نیز جلوگیری نماید. خرابی و اشکال در این قطعه می تواند باعث افت کیفیت در چاپ شود به همین دلیل خرابی این قطعه را جدی بگیرید.

علائم خرابی فیوزینگ در پرینتر توشیبا

علائم و نشانه های می تواند خرابی این قطعه را به شما نشان دهد. دانستن این علائم می تواند به شما کمک کند تا به راحتی بتوانید مشکل پیش آمده را بررسی و حل نمایید. اولین علائم و شایع ترین آن ها این است که بر روی برگه ی چاپ شده خطوط اضافی ایجاد شود. دلیل این اشکال این است که تونر به طور مناسب گرم نمی شود و همچنین در پی آن تونر به راحتی روی سطح کاغذ قرار نمی گیرد. نتیجه ی این خرابی برگه ی است که در بعضی قسمت ها کم رنگ و در بعضی قسمت ها بسیار پررنگ می باشد.

نصب پرینتر در ویندوز 7

علامت دوم این است که ممکن است روی برگه لکه ها و نقطه های اضافه کوچک و بزرگ ایجاد شود. در صورتی که این نقطه ها وجود نداشت پس حتما منشا خرابی فیوزینگ می باشد. خرابی این قطعه نمی تواند به طور مناسب تونر را گرم نمایند و سپس نقطه های رنگی بر کاغذ ایجاد می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نمایش پیام کارتریج (غیر اصلی) نشانگر چیست؟

تعمیر فیوزینگ پرینتر

دلایل خرابی تعمیر فیوزینگ در پرینتر توشیبا

بعد از آشنایی با فیوزینگ و علائم خرابی آن حال باید در رابطه با دلایل خرابی آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. دلایل خرابی فیوزینگ به چه عواملی بستگی دارد؟ اصولا دلایل مختلفی وجود دارد تا باعث می شود تا فیوزینگ عملکرد خود را از دست بدهد و دچار خرابی شود. از عمده دلایل خرابی این قطعه اصولا نوسانات جریان برق، نشت مایعات، آلوده شدن قطعات و غیره می باشد. دلایل گفته شده اصولا دلایل شایع و عمده ای می باشد که بسیار دیده شده است. نتیجه ی این اختلالات و خرابی فیوزینگ ایجاد خطوط غیر عادی روی برگه ی کاغذ می باشد.

این خطوط ایجاد شده در بعضی حالات ممکن است مانع از خواندن مطالب چاپ شده شود. به صورت مشاهده ی چنین علائمی بهتر است هرچه سریع تر دستگاه را مورد بررسی و تعمیر قرار دهید. بهتر است برای تعمیر پرینتر خود از یک تیم حرفه ای استفاده نمایید تا با استفاده از تجربیات و تجهیزات پیشرفته خرابی فیوزینگ را بررسی و به تعمیر و تعویض این قطعه بپردازند.

همچنین توجه داشته باشید که برای تعویض این قطعه بهتر است از قطعه ی اورجینال و اصلی استفاده نمایید تا بعد از مدتی دستگاه دوباره دچار خرابی و ایراد نشود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =