نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

رفع مشکل جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

یکی از مشکلات رایجی که با آن مواجه می شوید جمع شدن کاغذ ها می باشد. ممکن است هنگام پرینت حجم عظیمی از کاغذ ها این مشکل رخ دهد. اصولا منشا این مشکل ممکن است اختلالات مکانیکی بسیار ساده باشد که قابل حل است. خارج کردن کاغذ باید با حوصله صورت گیرد و گاهی ممکن است با خارج کردن کاغذ مشکل به طور کامل حل نشود و نیاز به برقراری ارتباط با تعمیرکار وجود داشته باشد. جمع شدن کاغذ در پرینتر ها با یکدیگر متفاوت است و در این مقاله قرار است در رابطه با جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری توضیحاتی را ارائه دهیم.

مرحله اول

ابتدا باید پرینتر را به طور کامل خاموش نمایید خاموش کردن پرینتر از وجود مشکلات و خرابی ها جلوگیری می نماید. برای اطمینان بهتر است به طور کامل اتصال برق را قطع نمایید.

مرحله دوم

سپس باید از دکمه ی آزاد سازی کاغذ استفاده نماید تا به راحتی بتوانید کاغذ را خارج نمایید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله سوم

در صورت عدم حل مشکل به دو روش بالا بهتر است دوباره پرینتر را راه اندازی نمایید. در این هنگام بهتر است پرینتر را خاموش کرده و بعد از مدتی دوباره آن را روشن نمایید. ممکن است در این هنگام پرینتر به طور خودکار پاک سازی را اغاز نمانید. در این هنگام ممکن است دستگاه مسیر کاغذ را به طور کامل بازنگری نماید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله چهارم

بسیاری از پرینتر ها دارای صفحه ی نمایشگر کوچکی می باشد که می تواند بعضی از مشکلات را نشان دهد. در هنگام جمع شدن کاغذ در قسمتی از پرینتر ممکن است این صفحه به شما کمک کند و حرکت بعدی را به شما نشان دهد. این دستورالعمل ها ممکن است احتمال ایجاد اسیب به پرینتر را به حداقل برساند پس این دستور العمل ها را جدی بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   خرابی اجزای دستگاه کپی مدل Studio 181

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله پنجم

در این مرحله بهتر است کاغذ های اضافی را از دستگاه خارج نمایید. ممکن است تعداد زیاد و یا کم در دستگاه باعث ایجاد این مشکل شود و جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری صورت گیرد. بهتر است به ظرفیت پرینتر خود دقت نمایید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله ششم جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

در این مرحله باید محل جمع شدگی را تشخیص دهید. برای این کار باید تمام سینی ها را باز کنید تا به راحتی بتوانید پانل ها را مورد بررسی قرار دهید. اگر پانل با فشار ملایم باز نشد بهتر است به دنبال ضامن آزاد سازی آن باشید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله هفتم

در این مرحله بهتر است پرینتر را خاموش نمایید و سی دقیقه منتظر باشید تا قطعات پرینتر خنک شوند و دوباره عملکرد طبیعی خود را بدست بیاورند.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله هشتم

یکی دیگر از عواملی که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود کثیف شدن داخل پرینتر است. ممکن است کثیفی ها باعث گیر کردن کاغذ ها شوند پس بهتر است قطعات مختلف را تمیز نمایید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله نهم جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

بعد از خارج کردن کاغذ ها بهتر است پرینتر را روشن نمایید. قبل از روشن کردن پرینتر بهتر است تمام سینی ها را محل مناسب خود قرار دهید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله دهم

بعضی از پرینتر ها ممکن است دستور العمل چاپ قبل را ذخیره کرده باشند و عملکرد چاپ را ناتمام انجام دهد در این هنگام بهتر است برای حذف این عملکرد از دفترچه ی راهنما استفاده نمایید.

جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

مرحله یازدهم جمع شدن کاغذ در پرینتر اداری

نکته ی اخر که باید به آن توجه داشت این است که اصولا پرینتر های ادارات بسیار گران می باشد و هزینه ی بسیار زیادی را به همراه دارند علاوه بر این به دلیل وجود قطعات ظریف و شکننده باید نهایت دقت را در هنگام تعمیر را داشته باشید. در صورتی که مشکل خرابی به طور کامل رفع نشد بهتر است از یک تعمیرکار حرفه ای استفاده نمایید تا مشکل پرینتر توشیبا شما را به طور کامل حل نماید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعویض کارتریج پرینتر لیزری
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =