نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوهر پرینتر از کجا می آید

جوهر از چه ساخته شده است؟ این یک سوال ساده است اما بارها و بارها از آن پرسیده شده است زیرا پاسخ ساده ای وجود ندارد. دلیل آن ساده است. چندین نوع جوهر وجود دارد و هر کدام خاصیت منحصر به فرد خود را دارند. طبق تعریف، جوهر یک ماده مایع یا چسبناک است که برای نوشتن، طراحی یا چاپ برای ضبط اطلاعات یا انتقال افکار به شکل نیمه دائمی استفاده می شود.

جوهر پرینتر

تاریخچه جوهر

از اوایل سال 2500 پیش از میلاد، مصری ها ماده مناسبی برای علامت گذاری پاپیروس پیدا کرده بودند. این مرکب از آدامسهای طبیعی محلول در آب، چسب و آب، یا احتمالاً یک روغن، تشکیل شده بود که به عنوان ماده رنگ کننده، زغال چوب حیوانی یا گیاهی پودر شده است.

جوهرهای مدرن به جز یک شباهت قابل توجه، اشتراکات کمی با مواد خام زمان های اولیه دارند. همه جوهرها مخلوطی صمیمی از یک وسیله نقلیه و ماده رنگی هستند که سایر مواد غالباً به آنها افزوده می شود تا از خصوصیات منحصر به فرد برخوردار شوند.

وسیله نقلیه ممکن است به تنهایی از یک حلال تشکیل شده باشد، اما بیشتر آنها از یک حلال و یک رزین محلول یا یک ترکیب دیگر تشکیل شده اند تا یک لاک الکل یا روغن های تصفیه شده یا تصفیه نشده تشکیل دهند. ماده رنگ آمیزی ترکیبی از رنگدانه ها یا رنگ ها است.

نوشتن جوهر

جوهر نوشتن باید عملکرد منحصر به فردی داشته باشد تا به درستی کار کند. اینها ممکن است به صورت شفافیت، جریان آسان، پایداری در شیشه، بوی بسیار کم، رنگ شدید و فیلم تکه های خشک شدن خلاصه شود. حلال موجود در جوهرهای نوشتاری معمولاً آب است، اگرچه مقدار کمی حلال های آلی ممکن است جریان و پایداری را بهبود بخشد. رنگ موجود در جوهرهای نوشتاری معمولاً یک رنگ آلی محلول در آب است.

این مطلب را از دست ندهید   8 نکته خرید پرینتر توشیبا

رنگ ها برای پوشاندن همه رنگ ها و سایه های مورد نظر در دسترس هستند. اما این جوهرهای رنگ دائمی نیستند و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی محو می شوند. جوهرهایی که قرار است برای سوابق دائمی استفاده شوند، مانند اسناد و مدارک بانکی و دولتی، باید دارای آهن باشند زیرا آهن با افزایش سن از بین نمی رود.

جوهرهای رکوردی معمولاً مخلوطی از اسید تاننیک، اسید گالیک، سولفات آهن، ماده نگهدارنده و یک رنگ آبی محلول در آب هستند. این جوهر در اصل آبی است، اما با قرار گرفتن در معرض هوا، گالوتانات فریک تشکیل می شود و جوهر به تدریج سیاه می شود. گالوتونات فریک پایداری بسیار خوبی دارد، اما اگر به اکسید آهن تجزیه شود، این ماده روی کاغذ باقی می ماند. برای بازگرداندن رنگ سیاه نوشته، ممکن است با محلول اسید گالیک یا اسید تاننیک درمان شود.

جوهر هند که برای نقاشی استفاده می شود، یک تعلیق کربنی دائمی با پوسته، بوراکس یا صابون در آب است. هنگام استفاده از شلاک، جوهر خشک شده کاملاً ضد آب و دائمی است.

تعمیر انواه پرینتر در نمایندگی تعمیرات پرینتر توشیبا امکان پذیر است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =