نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

شایع ترین علل خرابی پرینتر توشیبا

 شایع ترین علل خرابی پرینتر/ اشتباه نیست اگر بگوییم که زندگی شخصی و حرفه ای ما امروزه تنها زمانی به آرامی می گذرد که انتقال و بازیابی سریع اطلاعات وجود داشته باشد. این عصر کاملاً به درستی به عنوان عصر اطلاعات نامگذاری شده است. بنابراین، حمل و نقل بدون دردسر اطلاعات برای ادامه راه ما بسیار حیاتی است. اساسی ترین نیاز برای دستیابی به این امر این است که مطمئن شویم دستگاه های با استفاده منظم ما همیشه آماده کار هستند. یکی از این دستگاه ها که کاربرد زیادی در حوزه های حرفه ای دارد، پرینتر توشیبا است. با این حال، پرینتر توشیبا دستگاه های کاملا شکننده هستند. این بدان معناست که احتمال خرابی پرینتر توشیبا همیشه زیاد است. بنابراین، همه باید بدانند که چگونه مشکلات پرینتر توشیبا را شناسایی و حل کنند تا از ضرر ناشی از خرابی جلوگیری کنند. در این مقاله، مسائل رایج پرینتر توشیبا را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه مانند یک رئیس با این مسائل مقابله کنید! دنبال کنید.

 چسب کاغذ

از پرینتر توشیباهای قدیمی گرفته تا پرینتر توشیباهای مدرن، مشکلی که هنوز پابرجاست و مثل همیشه آزاردهنده است، گیر کردن کاغذ است. گیر کردن کاغذ نیز شایع ترین مشکل پرینتر توشیبا گزارش شده در سراسر جهان است. اگرچه ناامید کننده است که فناوری در از بین بردن احتمالات مربا ناموفق بوده است، دلایل متعددی برای مواجه شدن شما با این مشکل وجود دارد.

 شایع ترین علل خرابی پرینتر

درج نادرست کاغذ

اساسی ترین علت گیر کردن، درج نادرست کاغذها است. وقتی فقط با چند برگه در یک زمان سروکار دارید با این مشکل مواجه نخواهید شد. هنگامی که چاپ انبوه انجام می دهید، مشکلات مربوط به موقعیت اشتباه کاغذ مکرر می شود. تا کردن کاغذها، حاشیه‌های ناهموار، چسبیدن ورق‌ها به یکدیگر، ساییده شدن کاغذ، و گاهی بار بیش از حد سینی می‌تواند منجر به گیر کردن شود. بنابراین، بررسی ورق ها برای اطمینان از عدم گیر کردن کاغذ بسیار مهم است.

با این حال، آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، به خصوص زمانی که مجبور هستید موارد زیادی را با هم چاپ کنید. هنگامی که سینی پرینتر توشیبا شکسته است، گیر کردن کاغذ نیز رایج است. نوار لغزنده پرینتر توشیبا باید شکل مناسبی داشته باشد تا کاغذ بتواند بدون وقفه از داخل پرینتر توشیبا بلغزد.

غلتک های آسیب دیده را بررسی کنید

غلتک پرینتر توشیبا نیز می تواند مسئول گیر کردن کاغذ باشد. معمولاً وقتی از پرینتر توشیباهایی استفاده می کنید که زیاد استفاده شده اند، غلتک تمایل دارد جای خود را بدهد. در حالی که استفاده محتاطانه از پرینتر توشیباها به طور موثر از هرگونه سایش و پارگی جلوگیری می کند، استفاده نادرست از پرینتر توشیبا مطمئناً می تواند به غلتک آن آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

این مطلب را از دست ندهید   علت ایجاد لکه هنگام چاپ

کیفیت کاغذ بد

علاوه بر تمام ایرادات رایج مربوط به کاربر و پرینتر توشیبا، خود کاغذ نیز می تواند مسئول گیر کردن باشد. کاغذهای با کیفیت پایین که اغلب توسط آژانس های چاپ تجاری برای صرفه جویی در هزینه استفاده می شود، خیلی زود پوسته پوسته می شود. این تکه‌ها یا تکه‌های کاغذ در داخل پرینتر توشیبا گیر می‌کنند و ممکن است مشکلات ثانویه نیز ایجاد کنند. کاغذ با کیفیت پایین نازک تر از کاغذ معمولی است. بنابراین، حتی اگر شروع به ساییدگی نکند، یک ماده پودری به جای می‌گذارد که معمولاً گرد کاغذ نامیده می‌شود. این گرد و غبار در قسمت های مختلف پرینتر توشیبا جمع می شود و باعث آسیب می شود.

نشت کارتریج

در نهایت، مشکل می تواند از کارتریج نیز باشد. اگر کارتریج اورجینال را از شرکت خریداری کنید، احتمال انحراف کمتری وجود دارد. با این حال، کارتریج‌های محلی و بی‌کیفیت معمولاً نشتی زیادی دارند و جوهرهای ریز می‌توانند پس از خشک شدن باعث گیر کردن کاغذ شوند.

محو شدن و مشکلات

بسیاری از اوقات، حتی پس از تعویض کارتریج و پر کردن مجدد جوهر، پرینتر توشیبا همچنان تصاویر بسیار سبکی را چاپ می کند. این پرینتر توشیبا به خوبی کار می کند، اما تن رنگ ها در خروجی به خطر می افتند. این می تواند ناامید کننده باشد زیرا تشخیص علت واقعی محو شدن بسیار دشوار است. شما باید تمام دلایل ممکن را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید.

مشکل وضعیت کارتریج

اولین غریزه ما برای مشاهده تصاویر محو شده این است که فکر کنیم جوهر کارتریج کم شده یا سطح تونر پایین آمده است. این کار درستی است که بررسی کنید زیرا جوهر کم محتمل ترین علت است. برای بررسی کارتریج یا تونر، کافی است به کنترل پنل رایانه خود بروید و در ویژگی های پرینتر توشیبا، وضعیت کارتریج را بررسی کنید.

گرفتگی نازل ها

اگر از پرینتر توشیبا جوهر افشان استفاده می‌کنید، نازل‌های کارتریج مسدود می‌شوند و باعث محو شدن خروجی می‌شوند. به طور کلی، باید سعی کنید نازل ها را به صورت دوره ای تمیز کنید، زیرا جوهر با گذشت زمان در داخل آنها می نشیند، که در نهایت باعث مسدود شدن و منجر به چاپ “شبح مانند” می شود. تا آنجا که به تونر مربوط می شود، مردم معمولاً به تجمع جوهر در داخل آن توجه نمی کنند. هنگامی که جوهر در یک طرف تونر جمع می شود، برخی از قسمت های صفحه کاملاً چاپ می شوند در حالی که برخی دیگر محو می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   اهمیت استفاده از تونر در پرینترهای لیزری توشیبا

مشکلات فیوزر و تونر

امروزه پرینترهای لیزری بیشتر از انواع دیگر پرینترها استفاده می شوند. این پرینتر توشیباها فیوزری دارند که تونر را گرم می کند. هنگام گرم شدن، تونر به ورق می چسبد و سپس یک چاپ ایجاد می کند. با این حال، فیوزر باید به اندازه کافی به تونر متصل شود تا بتواند چاپ های ایده آلی ایجاد کند. گاهی اوقات تونر به غلتک بالایی فیوزر می‌چسبد و این در نهایت منجر به چاپ شبح‌شده می‌شود.

دلیل این اتفاق این است که وقتی تونر شما به غلتک های بالایی یک فیوزر متصل می شود، هر زمان که یک چاپ کامل می شود، برخی از ذرات تونر باقی می مانند. بنابراین، هنگامی که دستور چاپ بعدی را می دهید، ذرات تونر چاپ قبلی روی نمونه جدید رسوب می کنند. این به صورت یک تصویر عجیب به نام تصویر روح ظاهر می شود.

بنابراین، علاوه بر محو شدن، در صورت مشاهده مقداری از شبح، باید فیوزرهای خود را بررسی کنید. جدا کردن تونر از غلتک های بالایی آن مشکل را حل می کند. حتی اگر نمی توانید فیوزر و تونر را جدا کنید، می توانید به راحتی یک فیوزر جدید خریداری کنید زیرا این روزها فیوزرها به راحتی در دسترس هستند.

چگالی جوهر کم

در نهایت، باید تنظیمات پرینتر توشیبا خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محو شدن اتفاق نمی افتد. در بسیاری از موارد که پرینتر توشیبا شروع به ارائه خروجی های محو می کند، نسبت تراکم جوهر/تونر روی مقادیر بسیار پایین تنظیم می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات «دستگاه‌ها و پرینتر توشیباها» بروید و تراکم جوهر/تونر را کمی افزایش دهید. در برخی از پرینتر توشیباها، تراکم جوهر/تونر پیش‌فرض کم است. بنابراین به محض دریافت پرینتر توشیبا باید چگالی آن را کمی افزایش دهید تا حداقل تا چند سال شاهد مشکل محو شدن نباشید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل لکه دار شدن کاغذ توسط چاپگر

 مشکلات لکه گیری

یکی دیگر از مشکلات رایج پرینتر توشیباها این است که، پس از چند سال استفاده، ممکن است بعد از هر چاپ شاهد پخش شدن لکه‌های جوهر روی خروجی باشید. دلایل مختلفی برای لکه گیری می تواند وجود داشته باشد. علاوه بر این، باید در اسرع وقت علت لک را شناسایی کنید تا از آسیب و لکه شدن بیشتر جلوگیری شود.

آلودگی کارتریج ها

شایع ترین علت لکه دار شدن جوهر، آلودگی کارتریج ها است. با گذشت زمان، انواع مختلفی از آلاینده ها در داخل کارتریج های جوهر ته نشین می شوند. آلاینده هایی مانند گرد و غبار، مو و غیره معمولا در داخل آنها یافت می شود.

هنگامی که این آلاینده ها به مقدار زیاد جمع می شوند، در طول هر چاپ روی صفحه کشیده می شوند. اگر کارتریج ها تمیز نشوند، موارد تغذیه نادرست و چاپ اشتباه افزایش می یابد.

ضخامت ناهموار ورق ها

همچنین اگر از ورق هایی با ضخامت مناسب برای چاپ استفاده نکنید، گاهی اوقات روی کاغذ لکه دار می شوید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که ورق‌هایی که ضخیم‌تر از مقادیر توصیه‌شده هستند، نمی‌توانند در حین لغزش در پرینتر توشیبا خم شوند. به همین دلیل جوهر نمی تواند به طور یکنواخت روی ورق توزیع شود. از این رو، به طور تصادفی در سراسر کاغذ پخش می شود و پس از هر چاپ شروع به لک شدن می کنید. برای جلوگیری از این مشکل، همیشه توصیه های سازنده در مورد ضخامت کاغذ را دنبال کنید.

نرم افزار و مشکلات اتصال

در حالی که همه دلایل ذکر شده در بالا رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود پرینتر توشیباها به درستی کار نکنند، همچنین ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که نرم افزار پرینتر توشیبا شما به خوبی کار نمی کند. اغلب اوقات، اتصال پرینتر توشیبا محکم نیست، یا اسناد زیادی برای چاپ در صف قرار می گیرند و پاک نمی شوند.

در نتیجه، پرینتر توشیبا قادر به ارائه هیچ خروجی به شما نیست. مشکلات درایورها همچنین می تواند پاسخگویی پرینتر توشیبا شما را کاهش دهد. همه این مشکلات مستقیماً به پرینتر توشیبا یا سخت افزار آن مربوط نمی شود. برای خلاص شدن از شر این مشکلات، باید مشکلات نرم افزار یا رایانه شخصی را به طور کلی عیب یابی کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =