نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

محلول تمیز کردن هد پرینتر توشیبا چیست؟

محلول تمیز کردن هد پرینتر / طرح‌های پرینتر توشیباهای جوهرافشان مدرن، مانند طرح‌هایی که توسط اپسون و کانن تولید می‌شوند، از نازل‌های ریز و تخصصی معروف به سر پرینتر توشیبا (یا هد چاپ) برای پخش رنگ‌های مختلف جوهر از یک کارتریج نصب شده روی یک تکه کاغذ استفاده می‌کنند. این هدهای پرینتر توشیبا برای به حداقل رساندن انسداد و لکه طراحی شده اند – و بیشتر پرینتر توشیباهای خانگی طوری طراحی شده اند که به طور خودکار مقادیر کمی جوهر را در هر چرخه برق پاک کنند.

با این حال، به ویژه هنگامی که پرینتر توشیباهایی از این نوع برای مدت طولانی به حال خود رها می شوند، جوهر می تواند خشک شود و نازل ها را فراتر از حدی که پرینتر توشیبا می تواند خود به خود پاک کند، مسدود کند و منجر به لکه شدن و نیمه چاپی اسناد شود. در این شرایط می توان از یک محلول تمیزکننده جوهر افشان تجاری برای رفع انسداد و فعال کردن مجدد پرینتر توشیبا به درستی استفاده کرد.

 محلول تمیز کردن هد پرینتر

با این حال، پاک کننده هد چاپی که در خانه ساخته می شود، به اندازه پاک کننده خریداری شده از یک فروشگاه لوازم اداری موثر است: محلول تمیزکننده سر پرینتر توشیبا از مواد معمولی تشکیل شده است که بسیاری از آنها ممکن است در خانه شما وجود داشته باشد.

پاک کننده هد پرینتر توشیبا چیست؟

پاک کننده هد چاپ، صرف نظر از برند یا سطح قدرت، محلول تمیزکننده ای است که برای شکستن و حل کردن جوهر خشک شده روی نازل های نازل های پرینتر توشیبا جوهر افشان استفاده می شود. این محلول‌ها بسته به نوع جوهر مورد استفاده پرینتر توشیبا می‌توانند مبتنی بر مواد شوینده باشند یا شامل ترکیبات قوی‌تری مانند آمونیاک یا ایزوپروپیل الکل باشند: جوهرهای معمولی مبتنی بر آب به ترکیبات خشن کمتری نیاز دارند در حالی که جوهر اصلی اغلب به محلول الکلی نیاز دارد تا پاک شود. با این حال، صرف نظر از نوع جوهر، محلول تمیزکننده از طریق نازل های هد چاپ فشار داده می شود تا ذرات یا بقایای جوهر که ممکن است در عملکرد پرینتر توشیبا اختلال ایجاد کنند، شکسته و پاک شود.

این مطلب را از دست ندهید   نکات انتخاب پرینتر توشیبا

اجزای پاک کننده هد پرینتر توشیبا

جزء پایه هر محلول تمیزکننده سر پرینتر توشیبا، آب مقطر خالص و خالص است. اجزای دیگر – معمولاً به شکل ایزوپروپیل الکل، آمونیاک آبی یا یک شوینده صابون – به آب اضافه می‌شوند تا محلولی ایجاد شود که بتواند بقایای جوهر را حل کند. نسبت ها و مواد دقیق بر اساس شرکت سازنده پاک کننده هد چاپ و نوع جوهری که پاک کننده برای پاکسازی طراحی شده است متفاوت خواهد بود، اما اکثر یا همه انواع پاک کننده حداقل حاوی آب مقطر، الکل و مواد شوینده هستند.

پاک کننده سر پرینتر توشیبا DIY

از آنجایی که اجزای اصلی پاک کننده هد پرینتر توشیبا به راحتی در دسترس هستند، تولید محلول تمیزکننده جوهر افشان از راحتی خانه شما آسان است. برای انجام این کار، یک ظرف شیشه ای یا ظرفی با اندازه مشابه را با آب تمیز، مقطر یا بطری پر کنید. سه قطره صابون ظرفشویی مایع را به آب اضافه کنید و سپس چهار قاشق چای خوری ایزوپروپیل الکل (که در اکثر داروخانه ها می توانید تهیه کنید) به آب اضافه کنید. محلول را با قاشق مخلوط کنید و از نظر عملکردی محلولی مشابه پاک کننده هد چاپ تجاری تولید شده خواهید داشت. این پاک کننده سر پرینتر توشیبا DIY می تواند برای پاک کردن انسداد جوهر استفاده شود.

تعمیر پزینتر خود را به کارشناسان ما در واحد فنی مرکز تعمیرات توشیبا بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 13 =