نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آیا کارتریج های چاپگر منقضی می شوند؟

اکثر تولیدکنندگان اصلی کارتریج از سالها قبل تاریخ انقضا در کارتریج های خود را ذکر کرده اند. در این مقاله، توضیح می دهیم که چرا برخی از کارتریج ها تاریخ انقضا دارند و از همه مهمتر، به شما نشان می دهد که چگونه عمر کارتریج خود را افزایش دهید تا بتوانید به چاپ ادامه دهید.

منقضی شدن کارتریچ چاپگر

بیایید با شکستن ماندگاری کارتریج چاپگر شروع کنیم

ماندگاری کارتریج، مدت زمان تقریبی دوام کارتریج در بسته بندی مهر و موم شده خود است. این چارچوب زمانی بسته به نوع کارتریج شما می تواند متفاوت باشد. ماندگاری کارتریج چاپگر اصلی 24 ماه و ماندگاری کارتریج سازگار 36 ماه است. با گذشت زمان، جوهر خشک می شود و در داخل کارتریج قرار می گیرد، که باعث مسدود شدن چاپگر شما می شود.

 برای جلوگیری از گرفتگی، ما توصیه می کنیم هر دو هفته یک بار چاپ کنید تا کارتریج های شما در ابتدا بمانند. به دلیل پلاستیکی بودن پودر تونر، کارتریج های تونر به همان روشی که کارتریج جوهر خشک می شود خشک نمی شوند، اما اجزای داخلی کارتریج می توانند برای مدت طولانی فرسوده شوند.

چرا کارتریج من تاریخ انقضا دارد؟

تولیدکنندگان چاپگر تاریخ انقضا دارند بنابراین مصرف کنندگان توصیه می شوند قبل از اینکه از جوهر خود در معرض مسدود شدن یا مشکلات کیفیت چاپ حساس شوند استفاده کنند. تاریخ ها معمولاً در کنار کارتریج چاپگر یا در کنار جعبه کارتریج یافت می شوند. مانند تاریخ انقضا غذا. بسیاری از فاکتورها، نه فقط تاریخ انقضا، در وخامت احتمالی کارتریج چاپگر نقش دارند، از جمله نحوه ذخیره شدن آن، دمای محیط ذخیره سازی و اینکه آیا در بسته بندی بسته است یا نه.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی بهترین کاغذ مناسب کپی

نحوه ذخیره کارتریج های خود

کارتریج های چاپگر باید همیشه در حالت عمودی ذخیره شوند. اگر یک کارتریج در کنار خود یا وارونه ذخیره شده باشد، جوهر داخل کارتریج به یک طرف تغییر مکان می دهد و به محض نصب در چاپگر، به طور بالقوه باعث مشکلات کیفیت چاپ می شود.

کارتریج های خود را از کجا ذخیره کنید

کارتریج ها باید در یک مکان خشک و تاریک و در دمای اتاق نگهداری شوند. اگر یک کارتریج در معرض گرما یا سرما شدید باشد، کیفیت چاپ خراب می شود و در بعضی موارد، کارتریج غیر قابل استفاده است. گرما می تواند باعث جویدن حباب و نشت جوهر شود. شرایط سرما باعث جدا شدن جوهر می شود. با این حال، وقتی کارتریج سرد به دمای اتاق تغییر یافت، باید چاپ شود.

کارتریج های خود را بسته نگه دارید

یک کارتریج باز که در کنار چاپگر شما قرار دارد سرانجام خشک خواهد شد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، فقط در صورت آماده بودن کارتریج چاپگر، آن را باز کنید. همه کارتریج های چاپگر در یک کیسه بسته بندی شده در خلا ذخیره می شوند و بیشتر آنها شامل نوار بر روی اجزای مهم مانند سوراخ دریچه هستند تا آنها را در شرایط کارخانه حفظ کنند.

 بسته بندی مناسب همچنین از پوسته شدن نازل جلوگیری می کند و باعث می شود سر چاپ مرطوب بماند. اگر اتفاقاً یک کارتریج باز دروغ می گویید، برای حفظ وضعیت آن در شرایط قابل استفاده، باید چند اقدام احتیاطی انجام دهید. نازل کارتریج را به سمت بالا در یک وان پلاستیکی هوا قرار دهید. اگر کارتریج شما همراه با نوار محافظ یا گیره است، مجدداً هر دو را قبل از ذخیره استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد جوهر حلال در پرینترهای توشیبا

یک پارچه یا حوله کاغذی مرطوب را در وان، کنار کارتریج قرار دهید. کارتریج را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید و به طور دوره ای حوله کاغذی مرطوب را چک کنید تا از مرطوب بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آیا بعد از تاریخ انقضا هنوز می توانم از کارتریج استفاده کنم؟

اگر کارتریج پرینتر توشیبا شما به درستی در محیط صحیح ذخیره شده باشد، ممکن است پس از تاریخ انقضا هنوز بتوانید از آن استفاده کنید. مسلم است که یک کارتریج جوهر بسته شده برای همیشه دوام نخواهد داشت، اما بیشتر آنها حداقل دو سال پس از تاریخ خرید طراحی شده اند. حتی پس از دو سال هنوز ممکن است از کارتریج استفاده کنید، بنابراین حتی پس از واقعیت ارزش دارد که ارزش آن را داشته باشید. همیشه این احتمال وجود دارد که یک کارتریج منقضی شده سر چاپگر شما را مسدود کند. این می تواند به طور بالقوه یک راه حل گران باشد، بنابراین قبل از نصب به خاطر داشته باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =