نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش اتصال مستقیم به پرینتر

اتصال مستقیم به پرینتر/ بسته به چاپگر خود، ممکن است بتوانید آن را مستقیماً به دستگاه Wi-Fi دیگری برای چاپ بی سیم متصل کنید یا نکنید. اتصال مستقیم نیاز به حالت ad-hoc یا Wi-Fi Direct دارد که قبلاً ذکر کردم. حالت موقت گزینه اصلی برای اتصال بدون نقطه دسترسی بود. Wi-Fi Direct از لحاظ عملکردی مشابه اتصال مستقیم را دارد، اما تنظیم و استفاده از آن بسیار آسان تر است. همچنین به اندازه کافی جدید است که بسیاری از چاپگرها از آن پشتیبانی نمی کنند.

اتصالات

اگر چاپگر شما از هر دو حالت پشتیبانی نمی کند و رایانه شما از Wi-Fi Direct پشتیبانی نمی کند، اتصال بدون نقطه دسترسی گزینه ای نیست. اگر چاپگر حالت موقت را ارائه می دهد – چیزی که باید از طریق راهنما یا سازنده بررسی کنید – و شما یک شبکه موقت دارید، می توانید به همان روشی که به یک نقطه دسترسی متصل می شوید، وارد کردن SSID و سایر جزئیات از طریق منوهای چاپگر، و سپس نصب درایور بر روی رایانه ای که می خواهید از آن چاپ کنید. کتابچه راهنمای چاپگر یا اسناد آنلاین آن را برای جزئیات مرحله به مرحله بررسی کنید.

Wi-Fi Direct تا حد زیادی انتخاب ارجح برای اتصالات مستقیم است. نه تنها استفاده از آن آسان تر است، بلکه می توانید دو دستگاه را با آن متصل کنید حتی اگر فقط یکی از این دو از Wi-Fi Direct پشتیبانی کند.

ارتباط مستقیم به کمک وای – فای

به عنوان نمونه ای از نحوه کار، چاپگری که ما در PC Labs آزمایش می کردیم، یک Brother MFC-8950DW، به من اجازه دهید با روشن کردن Wi-Fi Direct در چاپگر، کلیک کردن روی نماد بی سیم، یک اتصال ایمن با لپ تاپ ویندوز برقرار کنم در سینی سیستم لپ تاپ، انتخاب چاپگر از لیست شبکه های موجود و وارد کردن رمز عبور برای چاپگر.

این مطلب را از دست ندهید   حالت های مختلف برای کپی پرینتر

فراتر از آن، تمام کاری که من باید انجام دهم این بود که از طریق یک برنامه نصب استاندارد برای درایور اجرا کنم و تأیید کنم که این برنامه چاپگر مناسبی را پیدا کرده است.

Wi-Fi Direct برای این نوع اتصال آسان طراحی شده است، بنابراین این باید یک سناریو تنظیم معمول برای هر چاپگر Wi-Fi Direct باشد. به همان نسبت مهم، طبق Wi-Fi Alliance، اگر چاپگر شما از Wi-Fi Direct پشتیبانی نمی کند، اما رایانه (یا تلفن یا رایانه لوحی) شما پشتیبانی می کند، هنوز هم می توانید از اتصال Wi-Fi Direct استفاده کنید. نوید این است که راه اندازی هر اتصال Wi-Fi Direct آسان خواهد بود.

تلفن های هوشمند و تبلت ها

اتصال چاپگر به طور مستقیم به تلفن هوشمند یا رایانه لوحی ممکن است روی حیله و تزویر باشد، تا حدی زیرا ممکن است سازنده چاپگر خاصی برای هر تلفن یا رایانه لوحی برنامه چاپی ارائه ندهد. و حتی اگر برنامه ای برای چاپگر شما باشد، ممکن است نتوانید چاپگر را مستقیماً به دستگاه تلفن همراه خود متصل کنید.

به احتمال زیاد، شما هم به یک نقطه دسترسی متصل خواهید شد و هم از آن طریق چاپ می کنید، یا مانند برنامه HP ePrint Home & Biz، برخی از پرونده ها را از طریق نقطه دسترسی و برخی دیگر را با استفاده از یک ابزار چاپ مبتنی بر ابر چاپ کنید.

برنامه چاپی

خوشبختانه AirPrint اپل چاپ از دستگاه های iOS را به چاپگرهای سازگار آسان تر کرده است (اکنون بیش از 1100 مدل چاپگر پشتیبانی می شوند)، اگرچه یکبار دیگر باید از طریق یک نقطه دسترسی چاپ کنید، هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند.

این مطلب را از دست ندهید   نکات مهم خرید چاپگر توشیبا

با استفاده از AirPrint، می توانید از داخل برنامه های پشتیبانی شده به سادگی انتخاب چاپ، انتخاب چاپگر موجود، تنظیم تعداد نسخه و چاپ روی یک یا دو طرف ورق کاغذ (در صورت وجود) و چاپ مجدد چاپ را انجام دهید.

اتصال مستقیم به پرینتر

در سمت Android، برنامه Mopria Print Service از ویژگی های چاپ داخلی Android 4.4 (KitKat) بهره می برد تا چاپ بی سیم بدون تنظیم را برای چاپگرهای سازگار فعال کند.

تعداد کمی از چاپگرهای بزرگ اما رو به رشد توسط تولیدکنندگان اصلی توسط اتحادیه Mopria، کنسرسیوم غیرانتفاعی تولیدکنندگان چاپگر و سایر شرکت های فن آوری تأیید شده اند. تنها هدف این سازمان توسعه روشهای تهیه چاپ بی سیم ساده از دستگاههای تلفن همراه است.

در اصل هر چاپگر Wi-Fi Direct باید به هر تلفن یا رایانه لوحی ارائه دهنده Wi-Fi متصل شود و هر تلفن یا رایانه لوحی Wi-Fi Direct باید به هر چاپگر Wi-Fi متصل شود. به عنوان اثبات جزئی، ما برای چاپ عکس با استفاده از برنامه چاپ Brother مشکلی در اتصال به Brother MFC-8950DW با تلفن Android نداریم.

اتصال با NFC

یکی دیگر از تکنیک های چاپ مستقیم بی سیم، Near-Field Communication (NFC)، شایسته ذکر است. NFC با لمس کردن آن روی دستگاه سازگار، امکان چاپ از طریق دستگاه همراه را فراهم می کند.

اکثر تلفن های اندرویدی و همچنین تعداد چاپگرهای کمی اما در حال رشد از قابلیت NFC برخوردار هستند. اپل سرانجام در دو مدل آیفون 6 خود قابلیت های NFC را معرفی می کند، اما حداقل در کوتاه مدت، NFC آنها از چاپ پشتیبانی نمی کند.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر توشیبا پاسخ نمی دهد علت آن چیست؟

تعمیر پرینتر در نمایندگی تعمیرات پرینتر توشیبا

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =