نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش اتصال گوشی به دستگاه کپی

اتصال گوشی به دستگاه کپی/ یکی از جذابیت های استفاده از دستگاه های کپی، امکان برقراری ارتباط بین گوشی های هوشمند و این دستگاه ها است. به این ترتیب کاربران می توانند با اتصال مستقیم و بی واسطه گوشی به دستگاه کپی مورد نظر، عکس ها و اسناد موجود در در گوشی شان را چاپ کنند. این امکان، یعنی اتصال گوشی به دستگاه کپی قابلیتی است که در چاپگر های به روز امکان پذیر است.

نرم افزار ها و قابلیت های موجود در این دستگاه ها به نحوی طراحی شده است که می توان به راحتی با روش های مختلف فرایند وصل کردن گوشی به دستگاه کپی را انجام داد. اتصال موبایل به دستگاه کپی از طریق روش های اتصال با کابل و روش های بی سیم از جمله استفاده از برنامه های مخصوص دستگاه امکان پذیر است. در ادامه روش های مختلف اتصال بین دو دستگاه را با جزئیات کامل بررسی می کنیم.

اتصال گوشی به دستگاه کپی با کابل

روش اول که یک روش ساده و ابتدایی است و در اکثر دستگاه ها نیز کارایی دارد، استفاده از کابل به منظور وصل کردن گوشی به دستگاه کپی است. کابل مورد استفاده در این روش یک کابل OTG و کابل USB است. برای اتصال ابتدا به نصب و راه اندازی نرم افزار Print Share در گوشی مورد نظر نیاز است. با نصب برنامه در گوشی و اتصال کابل به هر دو دستگاه، می توان وارد قسمت تنظیمات گوشی شد و گزینه Printing را پیدا کرد.

این مطلب را از دست ندهید   روش پاک کردن خرده کاغذ پرینتر

در این قسمت لیست تمام دستگاه های موجود جهت اتصال گوشی به آن ها نمایش داده می شود. با فعال کردن برنامه Print Share و انتخاب دستگاه کپی مورد نظر، اتصال گوشی به دستگاه کپی از طریق کابل صورت گرفته و می توان از هر سندی که مد نظر است، پرینت مورد نیاز را دریافت کرد.

اتصال گوشی به دستگاه کپی

وصل کردن موبایل به دستگاه فتوکپی از طریق وای فای

یکی دیگر از راه کار های وصل کردن گوشی به دستگاه کپی، استفاده از قابلیت وای فای است. در این خصوص دستگاه کپی مورد نظر باید از ویژگی وای فای دایرکت پشتیبانی کند. در این صورت، در بخش تنظیمات دستگاه کپی مورد نظر باید گزینه وای فای دایرکت را پیدا و آن را روی حالت فعال قرار داد. با وارد کردن رمز وای فای دایرکت، می توان در گوشی نام دستگاه کپی مورد نظر را یافت و به آن متصل شد. به این ترتیب با کمک وای فای، اتصال گوشی به دستگاه کپی به راحتی صورت می گیرد.

اتصال گوشی به دستگاه کپی از طریق Google Cloud Print

روش کاربردی و به روز دیگر، استفاده از کلود پرینت است. برای استفاده از این روش باید ابتدا نرم افزار Google Cloud Print را روی گوشی هوشمند مورد نظر نصب کرد. در ادامه برای اتصال گوشی به دستگاه کپی ، باید هر دو دستگاه یعنی هم گوشی هوشمند و هم دستگاه کپی مورد نظر را به یک شبکه وای فای مشترک وصل کرد. در ادامه برای وصل کردن گوشی به دستگاه کپی، باید ابتدا مرورگر را باز و وارد حساب کاربری شد.

این مطلب را از دست ندهید   پرینتر توشیبا پاسخ نمی دهد علت آن چیست؟

دستگاه کپی را نیز روشن کرده و در بخش تنظیمات گوشی، گزینه Printing to add a printer را انتخاب کنید. در نهایت تنها کاری که باید انجام دهید، باز کردن برنامه Google Cloud Print و انتخاب آیکون سه نقطه است. سپس در این بخش، می توان گزینه های چاپگر موجود جهت انتخاب را مشاهده و گزینه مورد نظر را انتخاب کرد. شرط استفاده از این روش، مجهز بودن دستگاه کپی به قابلیت وای فای است.

اتصال از طریق برنامه های مخصوص خود دستگاه

یک راه کار بسیار کاربردی دیگر، وصل کردن گوشی به دستگاه کپی از طریق برنامه های مخصوص است. این روش نیز یک روش بی سیم و کاربردی است. در این خصوص باید خود دستگاه این قابلیت را داشته باشد. علاوه بر این یک نرم افزار مخصوص اندروید نیز برای این اتصال نیاز است. نکته مهم در ارتباط با روش اتصال گوشی به دستگاه کپی ، مدل و برند دستگاه کپی مورد نظر است.

هر دستگاهی با توجه به برندی که دارد، از یک برنامه به خصوص به منظور اتصال اندرویدی پشتیبانی می کند. برای مثال برای دستگاه های کپی اچ پی یک برنامه به خصوص و چاپگر های توشیبا نیز برنامه مخصوص دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این برنامه ها از طرف شرکت تولید کننده چاپگر طراحی شده و برای خود دستگاه مورد نظر کاربرد دارد.

اتصال موبایل به دستگاه کپی با استفاده از برنامه های مختلف

برخی نرم افزار های مخصوص وجود دارد که می توان از آن ها برای وصل کردن گوشی به دستگاه کپی مورد نظر استفاده کرد. خصوصا در ارتباط با مدل هایی که فاقد برنامه های مخصوص از طرف خود شرکت تولید کننده چاپگر هستند. در این خصوص برخی نرم افزار های بسیار کاربردی وجود دارند که مخصوص اندروید بوده و می توانند برای اتصال گوشی به دستگاه کپی مورد استفاده قرار بگیرند.

این مطلب را از دست ندهید   جلوگیری از مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی

از جمله این نرم افزار ها می توان به نرم افزار Printer Share™ Mobile Print Premium، HP Print Service Plugin و … اشاره کرد. این برنامه روی گوشی هوشمند اندرویدی نصب می شوند و از طریق راه اندازی و فعال سازی آن ها می توان گوشی را به دستگاه کپی مورد نظر وصل کرد. به این ترتیب به راحتی، مستقیما و بدون واسطه کاربران می توانند فایل های مد نظر خود را چاپ کنند.

نکات مهم در اتصال گوشی به دستگاه کپی

تا این جا روش های مختلفی که برای وصل کردن گوشی به دستگاه کپی وجود دارد را بررسی کردیم. در این خصوص برخی موارد را نیز باید در نظر داشت. برای مثال در خصوص اتصال با کابل، استفاده از کابل های بی کیفیت، معیوب، نا سازگار و غیر اصلی می تواند فرایند اتصال را با مشکل مواجه کند. از طرفی باید پیش از استفاده از هر روشی به منظور اتصال گوشی به دستگاه کپی، از نصب کامل درایور های دستگاه و گوشی اطمینان یابید.

تعمیر پرینتر خود را به کارشناسان ما در نمایندگی توشیبا بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =