نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه تمیز کردن دستی کارتریج جوهر مسدود شده

گرفتگی کارتریج‌های جوهر باعث پرش و نواحی با خروجی جوهر ناسازگار هنگام چاپ می‌شود. سر پرینت کارتریج کاملاً مسدود شده اصلا چاپ نمی شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک کارتریج جوهر برای مدتی خارج شود و در معرض هوا قرار گیرد یا اگر چند ماه است که از چاپگر استفاده نشده است. یک کارتریج جوهر گرفتگی را با چند مورد از داروخانه ها به صورت دستی تمیز کنید و چاپ تمیز و واضحی را که در اولین نصب کارتریج دریافت کردید، بازیابی کنید.

مرحله 1: خارج کردن کارتریج از جوهر

کارتریج جوهر گرفتگی را از چاپگر خارج کنید. از روش مناسب برای ساخت و مدل خود استفاده کنید، اما به طور کلی فقط درب آن را باز کرده و کارتریج را بیرون بیاورید.

کارتریج جوهر مسدود شده

مرحله 2: پاک کردن جوهر از کارتریج

سر چاپ را در جایی که جوهر از کارتریج خارج می شود پیدا کنید و جوهر خشک شده یا پوسته شده را با یک پارچه نرم پاک کنید.

مرحله 3: پاک کردن سر چاپگر

یک پارچه نرم و بدون پرز را با آب مرطوب کنید و ناحیه سر چاپ را پاک کنید. اگر آب سخت دارید یا نگران رسوبات معدنی آب لوله کشی خود هستید، از آب مقطر استفاده کنید. اگر کارتریج شما دارای صفحه نازل طلایی، نقره ای یا مسی است، سعی کنید آن را خیس نکنید. فقط برای تمیز کردن سر چاپ از یک سواب نخی مرطوب استفاده کنید. این کار صفحه نازل فلزی را خشک نگه می دارد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل آفلاین بودن چاپگر توشیبا

مرحله 4: قرار دادن مجدد کارتریج در پرینتر

کارتریج را دوباره در چاپگر قرار دهید و یک آزمایش چاپ کنید. اگر همچنان نواحی نواری یا خالی می بینید، نرم افزار ابزار پاک کننده هد چاپ را که همراه چاپگر شما ارائه شده است اجرا کنید. اگر چاپ شما هنوز لکه دار است، کارتریج را خیس کنید.

مرحله 5: تمیز کردن پوشش هد پرینتر

یک کاسه کوچک را با آب گرم پر کنید. شما فقط به آب کافی برای پوشش هد چاپ نیاز دارید. وب سایت پرینتر توشیبا توصیه می کند آب را تا حدود 180 درجه برای بهترین نتیجه گرم کنید. برای کارتریج های کاملاً گرفتگی، از محلول 50-50 آب و آمونیاک استفاده کنید.

مرحله 6: تمیز کردن سرچاپ با آب گرم

کارتریج جوهر را در آب گرم یا محلول آب-آمونیاک قرار دهید تا هد چاپ در آب فرو برود. اگر یک کارتریج با صفحه فلزی در پایین دارید، از محلول آب-آمونیاک روی یک سواب پنبه ای استفاده کنید و فقط سر چاپ را تمیز کنید.

مرحله 7: برگرداندن مجدد کارتریج در پرینتر

کارتریج جوهر را تا زمانی که آب خنک شود خیس کنید، آن را با یک پارچه نرم خشک کنید و دوباره داخل چاپگر قرار دهید. ابزار تمیز کردن هد چاپ را که همراه چاپگر شما ارائه شده است اجرا کنید، سپس چاپ را امتحان کنید تا مطمئن شوید جوهر دوباره به حالت عادی جریان دارد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =