نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تفاوت تونر و جوهر پرینتر

تفاوت های زیادی بین تونر و جوهر وجود دارد، از فرآیند چاپ گرفته تا نوع کارتریجی که در دستگاه خود استفاده می کنید. در حالی که جوهر در اکثر پرینتر توشیباهای جوهرافشان خانگی معمولی استاندارد است، پرینتر توشیباهای لیزری برای خروجی خود به تونر و لیزر وابسته هستند. با توجه به اینکه آنها مبتنی بر فناوری منحصر به فرد خود هستند، خواهید دید که آنها نیز مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند.

اغلب تصور می شود که چاپ لیزری در ادارات و مشاغل بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما این فناوری رایج تر شده است. پرینتر توشیباهای لیزری که برای کار با کارتریج‌های تونر کارآمد ساخته می‌شوند، به لطف پیشرفت‌های مداوم، بازار پرینترهای متنوع، و تنوع مصرف‌کنندگان با نیازهای منحصر به فرد خود، هر ساله بیشتر و بیشتر در دسترس هستند.

اگر با کارایی پرینترهای لیزری مبتنی بر تونر آشنا نیستید، احتمالاً ارزش دارد که با این فناوری بیشتر آشنا شوید. البته، این که چه فرمتی را ترجیح می دهید، لیزر یا جوهر، بستگی زیادی به نحوه استفاده شما از پرینتر توشیبا دارد. این که چه مقدار چاپ می کنید و چه چیزی چاپ می کنید می تواند تأثیر بیشتری بر تعمیر و نگهداری و هزینه ها از آنچه تصور می کنید داشته باشد.

تونر و جوهر

سرعت گرفتن با هر دو فرمت

بیایید ابتدا درباره نحوه عملکرد این دو فناوری بحث کنیم، سپس به مزایای هر دو نگاهی بیندازیم. ما تأثیر بالقوه بر بودجه، سرعت و دقت چاپ، چاپ با حجم بالا و نیازهای تخصصی تری مانند چاپ عکس و رنگی را بررسی خواهیم کرد. با وجود تفاوت های فنی فراوان بین جوهر و تونر، این ویژگی ها برای همه کاربران مهم است.

این مطلب را از دست ندهید   روش های رفع خطا در پرینتر توشیبا

و در صورتی که هنوز برخی فرضیات منسوخ در مورد خرید پرینتر توشیبا تونر در مقابل پرینتر توشیبا جوهر دارید، هر ویژگی را با جزئیات پوشش خواهیم داد. در حال حاضر، بزرگترین تصور غلط عمومی در مورد چاپ لیزری بیشتر به اندازه و هزینه مربوط می شود. هنوز هم آسان است که فرض کنیم همه پرینترهای لیزری رومیزی هستند و بسیار گرانتر از همتایان جوهر افشان خود هستند.

خوشبختانه برای کاربران شخصی، صاحبان مشاغل جدید و هر حرفه ای که نیاز زیادی به کیفیت چاپ طولانی مدت دارد، آن روزها به پایان رسیده است. به لطف فناوری جدید و بهبود یافته، پیکربندی‌های لیزری مقرون‌به‌صرفه و فشرده‌تر از همیشه وجود دارد. در انتخاب پرینترهای HP® به تنهایی، تنوع زیادی پیدا خواهید کرد، چه جدیدترین پرینتر توشیبا لیزری را برای چاپ تعداد زیادی اسناد بخواهید یا یک پرینتر توشیبا جوهر افشان همه کاره برای خروجی ترکیبی بیشتر.

اکنون، بیایید به نحوه عملکرد هر فناوری نگاهی بیندازیم، از پرینتر توشیبا جوهرافشان سنتی شروع کنیم، دستگاهی که مخصوصاً برای خانه ها و خانواده ها عالی است.

پرینتر توشیبا جوهر افشان چیست؟

اکثر پرینتر توشیباهای مصرفی که از کارتریج جوهر استفاده می کنند به عنوان پرینتر توشیباهای جوهرافشان شناخته می شوند. در حالی که برخی جوهرها متفاوت از بقیه فرموله می شوند، همه آنها به یک پایه مایع و نوعی ماده رنگی بستگی دارند. برای بسیاری از کاربران خانگی، این استاندارد آشنا است. پرینتر توشیباهای جوهر افشان اساساً چاپ خانگی را آسان می کنند و مطمئناً برای سال های آینده مفید خواهند بود.

اصول چاپ جوهر افشان

این پرینتر توشیباها به دلیل فرآیند جوهر افشان حرارتی که از گرما و فیزیک برای کنترل توزیع جوهر در حین چاپ استفاده می‌کند، نامگذاری شده‌اند، دهه‌هاست که وجود دارند. نازل‌های آن‌ها اساساً توسط نرم‌افزار داخلی پرینتر توشیبا نظارت می‌شوند و قطرات ریز جوهر را روی هر ورق کاغذ می‌پاشند تا چاپی تولید کنند.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج چاپگرهای توشیبا

این فرآیند زمانی کارآمدتر است که فقط سیاه و سفید چاپ می کنید. سپس کمی تأخیر اضافی برای چاپ رنگی و عکس تجربه خواهید کرد تا پرینتر توشیبا شما بتواند ترکیب مناسبی را برای هر تصویر یا گرافیک ایجاد کند. به همین دلیل است که معمولاً با جوهر افشان تفاوت کوچکی در زمان چاپ سیاه و رنگی را تجربه خواهید کرد، اما معمولاً نسبتاً حداقل است.

تامین جوهر و پیکربندی کارتریج

بیشتر پرینتر توشیباهای جوهر افشان برای تامین جوهر خود، در مجموع دو یا چهار کارتریج دارند. شما همیشه یک کارتریج مخصوص جوهر سیاه و سه کارتریج رنگی (فیروزه ای، سرخابی و زرد) یا یک کارتریج سه رنگ را خواهید یافت. کارتریج سه رنگ هر بار که چاپ می‌کند هر سه جوهر را با هم ترکیب می‌کند تا وضوحی نزدیک به استفاده از کارتریج‌های رنگی اختصاصی داشته باشد.

کارتریج‌های سه‌رنگ قطعاً می‌توانند راحت‌تر باشند و در طرح‌های پرینتر توشیبا کوچک‌تر فضا را ذخیره کنند. همچنین در مقایسه با خرید سه کارتریج رنگی مجزا، پول کمی برای شما صرفه جویی می کنند. با این حال، آنها اغلب کارایی کمتری دارند زیرا اگر یک رنگ کم شود، باید کل کارتریج را جایگزین کنید.

تونر پرینتر توشیبا چیست؟

اگر می‌پرسید که آیا تونر اصلاً شبیه جوهر است، پاسخ کوتاه این است که سال‌های نوری از هم فاصله دارند. در حالی که پرینتر توشیباهای جوهر افشان به یک محیط مایع با یک عامل رنگی افزوده وابسته هستند، پرینتر توشیباهای لیزری با پخش بار الکترواستاتیک منحصر به فرد در برابر یک درام چاپ کار می کنند. اساساً به این صورت است که پرینتر توشیبا شما هر آنچه را که چاپ می کند با هر کار، خواه متن یا تصاویر ساده، تعریف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع مشکل جمع شدن کاغذ در پرینتر جوهرافشان
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =