نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

آموزش نگهداری اسکنر مسطح

نگهداری اسکنر مسطح/ مشاغل کوچک در کارهای روزمره خود به اسکنرهای مسطح برای تسریع در انجام معاملات، بایگانی کردن داده های مهم و کاهش کاغذهای اداری متکی هستند – سه مزیتی که به بهبود کارایی کمک می کنند. تعمیر و نگهداری اسکنر در طول عمر دستگاه از اهمیت بالاتری برخوردار است و به کاهش یا از بین بردن خدمات شخص ثالث مانند تعمیرات و تعویض قطعات کمک می کند. با حفظ اسکنرهای مسطح در خانه، مشاغل کوچک هزینه های عملیاتی کلی را کاهش می دهند و هزینه های مربوط به تعویض قطعه را کاهش می دهند.

شیشه اسکنر

خطوطی که در یک تصویر اسکن شده ظاهر می شوند به عنوان متداول ترین شاخصی هستند که نیاز به تمیز کردن شیشه اسکنر دارند. تولید کنندگان توصیه می کنند برای تمیز کردن قسمت بیرونی شیشه اسکنر از پارچه و آب میکروفیبر استفاده کنید.

از استفاده از پاک کننده های حاوی بنزن، استون، تتراکلرید کربن و آمونیاک خودداری کنید، زیرا این عوامل شیمیایی باعث تخریب درون شیشه می شوند.

قبل از تمیز کردن شیشه، سیم و هر کابل محیطی را جدا کنید. هرگونه گرد و غبار را با استفاده از پارچه میکروفیبر پاک کنید و یک لامپ را روی شیشه قرار دهید و از نظر وجود لکه ها، رگه ها یا باقی مانده آن را بررسی کنید.

در صورت یافتن پارچه میکروفیبر را کمی مرطوب کرده و به مناطق آسیب دیده فشار ملایم وارد کنید. بعد از تمیز کردن، لیوان را با پارچه خشک میکروفیبر پاک کنید.

اگرچه نادر است، اما ممکن است در زیر شیشه اسکنر با آوار یا رگه هایی روبرو شوید. تمیز کردن سطح زیرین شیشه نیاز به تقریباً جدا کردن اسکنر دارد که ضمانت تولید کننده را باطل می کند.

این مطلب را از دست ندهید   آشنایی با خطای کند شدن چاپگر توشیبا

نگهداری اسکنر مسطح

تغذیه کننده اسناد خودکار

فیدرهای اسناد خودکار از صفحه غلتکی و مکانیزم موتور برای تغذیه صفحات در دستگاه استفاده می کنند و چندین اسکنر همه در یک از تغذیه کننده اسناد اتوماتیک برای تهیه کاغذ به اجزای کپی یا چاپ آن استفاده می کنند.

شما باید پس از 20000 اسکن، یک پد خودکار تغذیه کننده اسناد را تعویض کنید. برای راهنمایی در مورد تعویض پد خودکار تغذیه کننده اسناد، با سازنده مشورت کنید. به طور معمول تحت محدودترین ضمانت ها قرار نمی گیرد. با این وجود می توانید با نگهداری مناسب، عمر فیدر اتوماتیک اسناد را افزایش دهید.

اگر متوجه شدید کاغذ در حال تغذیه نادرست است، اگر صدای جیر جیر هنگام تغذیه کاغذ را می شنوید و چندین صفحه را به طور همزمان تغذیه می کند، فیدر اتوماتیک سند را همیشه تمیز کنید. بیشتر اسکنرها با فشار دادن دو دکمه انتشار در کنار مکانیسم، اجازه می دهند تا پد تغذیه کننده اسناد اتوماتیک برداشته شود.

اسکنر را خاموش کنید، کابلها را برداشته و پد تغذیه کننده اسناد خودکار را بردارید. برای اطمینان از سازگاری، دو طرف پد و غلتک تغذیه را پاک کنید و در حین تمیز کردن، چرخش دومی را انجام دهید.

تنظیم

کالیبراسیون منظم اسکنر به اطمینان از تولید مثل ثابت رنگ کمک می کند. ابتدا تنظیمات اسکنر، مانند اصلاح و مدیریت رنگ، را به طور پیش فرض اسکنر خود را کالیبر کنید.

یک برگ مرجع رنگ را اسکن کرده و هرگونه نقص در یک برنامه ویرایش گرافیکی را برطرف کنید. یک برنامه نمایه سازی اسکنر همراه با برگهای مرجع رنگ را راه اندازی کنید و فایل مرجع را برای برگ مرجع استفاده شده انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش جمع شدن کاغذ بدون چسبیدن آن ها به یکدیگر

تصویری را که در برنامه ویرایش گرافیک ویرایش کرده اید، در برنامه پروفایل بارگذاری کنید و نقشه را برای رنگ انتخاب کنید. اکنون اسکنر هنگام بازتولید رنگها در یک تصویر اسکن شده، از برگ مرجع به عنوان راهنما استفاده می کند.

حسگرهای تصویر

حسگرهای تصویر اسکنر، که از مجموعه ای از آشکارسازهای تصویر تشکیل شده اند، روی سر اسکن قرار دارند که در زیر شیشه اسکنر قرار گرفته است.

برای راهنمایی در مورد دسترسی به حسگرهای تصویر اسکنر، با کتابچه راهنمای خود مشورت کنید. بیشتر سازندگان توصیه می کنند هر زمان شیشه اسکنر از بدنه دستگاه برداشته شود، حسگرهای تصویر را تمیز کنید.

پس از دسترسی به سنسورهای تصویر، آنها را با یک پارچه میکروفیبر که کمی با آب مرطوب شده پاک کنید. برای تمیز کردن حسگرها می توانید از شوینده خنثی رقیق شده نیز استفاده کنید. پس از تمیز کردن، آنها را با یک پارچه خشک میکروفیبر پاک کنید تا رطوبت آن پاک شود.

نگهداری اسکنر مسطح

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =