نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

جوهر حلال در پرینتر های توشیبا چیست؟

به زبان ساده، جوهر حلال نوع نسبتاً ارزانی از جوهر است که برای کار در پرینتر توشیباهای جوهر افشان ساخته شده است. در دنیای جوهر، اصطلاح حلال به معنای هر جوهری است که در واقع با پایه آب ساخته نشده است.

استفاده می کند

بیشترین کاربرد جوهر حلال در چاپ محصولاتی است که قرار است در فضای باز استفاده شوند، زیرا توانایی چسبندگی آن به مواد غیر جاذب را دارند. جوهر حلال همچنین دارای مزایای ضد محو شدن، ضد آب بودن و ضد خش بودن است. این ویژگی ها مفید بودن آن را در چاپ در فضای باز افزایش می دهد.

اجزاء

جوهر حلال سه بخش دارد: مایع حامل، رنگدانه و رزین. از نظر فنی، جوهر حلال فقط به قسمت حامل روغن جوهر اطلاق می‌شود که اجزای دیگر را در حالت مایع نگه می‌دارد و پس از اعمال بر روی سطح از طریق جت حل می‌شود. رنگدانه هایی که برای تولید رنگ در جوهر حلال استفاده می شوند به صورت پودر استفاده می شوند تا بهترین رنگ را تولید کنند و با استفاده از رزین به مواد چاپی چسبانده می شوند که هم باعث چسبندگی رنگ می شود و هم از آسیب محافظت می کند.

جوهر حلال

حلال های زیست محیطی

حلال زیست محیطی شکلی از جوهر غیر آب است که از عصاره های اتری گرفته شده از روغن معدنی تصفیه شده ساخته می شود. مفهوم شناختی اصطلاح “اکو” که ایده یک محصول سالم از نظر زیست محیطی را به ذهن متبادر می کند، زمانی که برای این شکل از جوهر حلال به کار می رود، یک فرض نادرست است، زیرا نه مواد استفاده شده در ساخت آن و نه فرآیند ایجاد، انتخاب های آگاهانه ای از نظر زیست محیطی نیستند. حلال های زیست محیطی نیز به عنوان جوهر نرم یا ملایم شناخته می شوند. این فرم به دلیل زمان خشک شدن کند و نیاز به چندین گرم کننده در پرینتر توشیبا، ایجاد یک پرینتر توشیبا قابل اعتماد را آسان تر می کند.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی بهترین چاپگر در منزل و دفترخانه

حلال تهاجمی

جوهر حلال تهاجمی، که با حلال سخت یا واقعی نیز شناخته می‌شود، شکلی از جوهر است که به سرعت خشک می‌شود و از فرمول حلال با جذب سریع استفاده می‌کند و امکان چاپ روی سطوحی را که قادر به تحمل گرمای زیادی نیستند، می‌دهد. جوهر حلال تهاجمی نیز نسبت به حلال های زیست محیطی مقاوم تر در برابر خراش و آب و هوا است.

هزینه ها

هزینه هر دو نوع خفیف و تهاجمی جوهر حلال هنگام خرید در کارتریج جوهر قابل مقایسه است، اما تولیدکنندگان پرینترهای توشیبا که برای استفاده با فرم تهاجمی ساخته شده‌اند، گزینه‌های درج جوهر حجیم را ایجاد کرده‌اند که اضافه‌کاری در هزینه‌های جوهر صرفه‌جویی می‌کند تا این واقعیت را جبران کند. پرینتر توشیباهای جوهر تهاجمی 10 درصد بیشتر از پرینتر توشیباهای جوهر ملایم جوهر مصرف می کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =