نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نحوه تمیز کردن هد پرینتر توشیبا

 تمیز کردن هد پرینتر / اگر پرینتر توشیبا دارید و پرینت‌های شما کم رنگ، ناقص یا خطوط رگه‌دار هستند، احتمالاً نازل گرفتگی دارید – مشکلی رایج که بسیاری از کاربران با پرینتر توشیباهای دارند. اجتناب ناپذیر است که هدهای چاپ به مرور زمان مسدود شوند زیرا مقادیر کمی از جوهر باقی مانده خشک می شود و در نازل ها جمع می شود. عاقلانه بودن در مورد تعویض سریع کارتریج ها زمانی که هشدار کم جوهر خاموش می شود می تواند از خشک شدن جوهر در داخل نازل ها جلوگیری کند، اما همچنان ممکن است یک یا چند کارتریج به دلیل دیگری مسدود شوند. هدهای چاپ مسدود شده ممکن است اتفاق بیفتد صرف نظر از اینکه از کارتریج های اصلی توشیبا یا پس از فروش استفاده می کنید.

علت گرفتگی

هدهای چاپ مسدود می شوند زیرا نازل ها توسط هوا یا جوهر مسدود می شوند. گرفتگی معمولا زمانی اتفاق می افتد که:

وقتی اخطار کم شدن جوهر دریافت می‌کنید فوراً کارتریج جوهر خود را عوض نمی‌کنید و در عوض تا زمانی که پرینت‌های محو شده را ببینید به چاپ ادامه می‌دهید. وقتی یک کارتریج جدید قرار می دهید، پرینتر توشیبا شما هد چاپ را برای کارتریج جوهر جدید آماده می کند، به این کار پرایمینگ می گویند. پرایمینگ زمانی است که پرینتر توشیبا جوهر را از طریق نازل ها فشار می دهد تا هوا را وادار به خارج شدن کند. نقطه ضعف این است که گاهی اوقات پرینتر توشیبا می تواند جوهر زیادی را فشار دهد و مازاد آن در سرتاسر هد چاپ می شود و در نهایت نازل های بیشتری را مسدود می کند. و هنگامی که جوهر آغشته شده خشک می شود، بار دیگر با نازل های مسدود شده و چاپ های بدتر از قبل مواجه می شوید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات محلول تمیز کردن هد پرینتر

 تمیز کردن هد پرینتر

شما پرینتر توشیبا خود را خاموش نمی کنید. جوهر زمانی که به طور مرتب از آن استفاده نمی کنید در نازل ها خشک می شود. روشن کردن پرینتر توشیبا باعث می شود که پرینتر توشیبا یک چرخه تمیز کردن کوچک را اجرا کند و جوهر دوباره جریان یابد.

شما به طور منظم از پرینتر توشیبا خود استفاده نمی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، جوهر در صورت عدم استفاده خشک می شود، بنابراین اگر فقط دو بار در ماه از پرینتر توشیبا خود استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم یک پرینتر توشیبا لیزری انتخاب کنید. پرینترهای لیزری از پودر تونر استفاده می کنند و خشک نمی شوند.

دانستن دلایل رایج گرفتگی هدهای پرینتر توشیبا می تواند به شما کمک کند تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع آنها انجام دهید. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

راه هایی برای تمیز کردن هد پرینتر توشیبا

قبل از اینکه دستگاه خود را باز کنید و آن را به صورت دستی تمیز کنید، نازل های خود را بررسی کنید و با استفاده از منوی پرینتر توشیبا خود چرخه های تمیز کردن را اجرا کنید.

چرخه های تمیز کردن سر چاپ

مدل های پرینتر توشیبا دارای یک چرخه تمیز کردن بسیار کارآمد هستند که معمولاً نازل ها را در یک یا دو چرخه پاک می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که مدل های جدیدتر دارای چرخه تمیز کردن طولانی تری هستند که متاسفانه هر بار جوهر بیشتری مصرف می کنند. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

  • قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن شوید که پرینتر توشیبا هیچ خطایی را روی صفحه LCD نشان نمی دهد.
  • دکمه Home را فشار دهید و “Setup” را انتخاب کنید و سپس “Maintenance” را انتخاب کنید.
  • “بررسی نازل سر چاپ” را انتخاب کنید
  • پرینتر توشیبا شما صفحه ای با چهار شبکه رنگی تولید می کند که برای نشان دادن اینکه کدام نازل مسدود شده است (و کدام نازل) طراحی شده است.
  • اگر هیچ شکافی وجود ندارد، انجام شده را انتخاب کنید.
  • اگر شکاف هایی وجود دارد یا برخی از خطوط کم رنگ هستند، “Clean the printhead” را انتخاب کرده و ادامه دهید.
این مطلب را از دست ندهید   شناسایی شایع ترین علل خرابی پرینتر توشیبا

احتیاط: هرگز پرینتر توشیبا خود را در طول چرخه تمیز کردن خاموش نکنید. انجام این کار می تواند باعث آسیب دائمی به دستگاه شود!

اگر دو یا سه دور بدون بهبود کیفیت چاپ خود اجرا می کنید، اجازه دهید پرینتر توشیبا چند ساعت استراحت کند—تا شش ساعت زمان انتظار توسط توشیبا توصیه می شود. پس از این، دوباره یک چرخه تمیز کردن را طی کنید و ببینید که آیا این کار باعث بهبود کیفیت چاپ می شود یا خیر. بسیاری از افراد چرخه تمیز کردن را تا زمانی که سر پاک شود ادامه می دهند، اغلب شش یا هشت دوره انجام می دهند، که ممکن است کارساز باشد – تا صبح روز بعد، زمانی که تمام جوهر استفاده شده در چرخه های تمیز کردن که روی هد جمع شده خشک شود و دوباره وصل شود. البته، انجام مکرر این کار به مرور زمان گرفتگی شما را بدتر می کند – و جوهر زیادی مصرف می کند.

اگر تحت گارانتی هستید و هنوز بهبودی نمی بینید، برای آموزش بیشتر با نمایندگی تعمیرات پرینتر توشیبا تماس بگیرید. اگر دیگر تحت گارانتی نیستید، می‌توانید قطعات یکپارچه را به صورت دستی تمیز کنید تا گرفتگی‌های جوهر سرسخت پاک شود.

تمیز کردن هد چاپ شما می تواند به صورت دستی به یکی از چندین روش انجام شود که برخی از آنها پیچیده تر و چالش برانگیزتر از بقیه هستند. در اینجا برخی از راه حل های رایج عیب یابی که در اکثر مدل های پرینتر توشیبا جوهرافشان کار می کنند، از ساده ترین تا درگیرترین آنها فهرست شده است.

این مطلب را از دست ندهید   مین برد پرینتر چیست؟
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + بیست =