نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

مشکل کم رنگ بودن تصاویر در پرینتر

مشکل کم رنگ بودن تصاویر/ ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از چاپ نوشته و یا تصویر، مطالب خروجی بسیار کم رنگ و ناخوانا باشد. این مشکل بیشتر در پرینتر های رنگی، سیاه و سفید و جوهر افشان دیده می شود. در ادامه در رابطه با مشکل کم رنگ بودن تصاویر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم. از این طریق به راحتی می توانید مشکل کم رنگ بودن تصاویر و مطالب خود را حل نمایید.

مشکل کم رنگ بودن تصاویر

علل کم رنگ بودن تصاویر

یکی از مهمترین و شایع ترین علل کم رنگ بودن تصاویر اصولا بعد از شارژ نمودن کارتریج می باشد. ممکن است بعد از شارژ کردن کارتریج تصاویر و مطالب شما کمرنگ شده و وضوح مناسب و مطلوب را نداشته باشد. نکته ی جالب توجه این است که اگر پودر مورد استقاده ی شما دارای کیفیت مناسب و دلخواه نباشد و همچنین این پور فابریک کارتریج پرینتر توشیبا نباشد می تواند این مشکل را ایجاد نماید.

علل بعدی که می تواند در کم رنگ بودن تصاویر بسیار تاثیر گذار باشد درام است.

نکات مهم هنگام خرید پرینتر

درام اصولا قطعه ای میله ای شکل به رنگ سبز می باشد که در کارتریج قرار دارد. در صورت خرابی این قطعه چاپ مطالب از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. با تهیه میله درام اورجینال و اصل می توانید دوباره کیفیت مطالب را ایجاد نمایید. به راحتی با تعویض این قطعه می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

علت بعدی بلید مگنت و مگنت ها هستند. این قطعه ها نیز در کارتریج قرار دارد که می تواند در کیفیت تصاویر نقش به سزایی داشته باشد. در هنگام تعویض کارتریج می توانید این قطعات را به طور کامل پاک و تمیز نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   عدم چاپ صفحات در چاپگر جوهرافشان

مورد چهارم که باعث  کم رنگ بودن تصاویر می شود ممکن است مربوط به خود پرینتر باشد. بعد از مدتی کار کردن با پرینتر و استهلاک قطعات مختلف آن کم رنگ شدن تصاویر را مشاهده نمایید. این مشکل را می توانید با تمیز کردن قطعات داخلی و سرویس کردن پرینتر به طور کامل برطرف نمایید. نتیجه ی این کار کیفیت تصاویر است و نوشته ها و مطالب با رنگ مطلوب تری از پرینتر خارج می شود.

چند نمونه از راهکار ها برای بالاتر بردن کیفیت پرینتر

در مطالب فوق در رابطه با علل به وجود آمدن این مشکل به طور کامل توضیحاتی را ارائه دادیم در این قسمت با استفاده از چند راهکار ساده کیفیت چاپ را بالا ببرید. لازم به ذکر است که از طریق تنظیمات سیستم نمی توانید کیفیت چاپ را بالا ببرید بلکه باید از طریق پرینتر این کار را  انجام دهید. همانطور که گفته شد عامل اصلی کم رنگ بودن تصاویر کارتریج است.

  • اما می توانید از طریق اقدامات زیر کیفیت تصاویر را افزایش دهید.
  • همیشه از پودر های با کیفیت و اورجینال استفاده کنید تا کیفیت تصاویر افزایش پیدا کند.
  • مگنت بلید کارتریج همیشه باید تمیز باشد در صورتی که این قطعه کثیف باشد ممکن است کیفیت تصاویر و نوشته ها را کاهش دهد.
  • در مرحله ی بعد باید درام کارتریج را عوض کنید و همیشه از درام کارتریج اورجینال و اصل استفاده نمایید.

در صورتی که از پرینتر های پر قدرت استفاده می کنید (مثل پرینتر های ادارات) قطعا استفاده از پرینتر بیشتر خواهد بود در نتیجه به روش زیر عمل کنید:

  • اول مگنت بلید را تعویض نمایید با تعویض این قطعه می توانید کم رنگ بودن تصاویر را رفع نمایید. همچنین باید این قطعه از جنس مرغوب و اصل باشد.
  • در صورتی که تعویض مگنت راه حل مورد نظر نبود بهتر است درام را تعویض نمایید. این قطعه نیز باید اورجینال و اصل باشد.
این مطلب را از دست ندهید   آموزش رفع خط عمودی در چاپگرهای LED

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 10 =